Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 15:31
Reklama
Reklama

Znajdź swój typ osobowości internetowej

MasterCard przeprowadził badania, w których próbował odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektórzy ludzie chętniej niż inni dzielą się swoimi danymi w Internecie. Wyodrębniono w nim pięć globalnych typów osobowości internetowej.
 
 

Czy naprawdę istnieje coś takiego jak osobowość internetowa? Według najnowszego globalnego badania przeprowadzonego przez MasterCard, odpowiedź brzmi: tak. Program Digital Sharing and Trust Project (udostępnianie danych i poufność w cyfrowym świecie) wykazał, że konsumenci wchodząc do internetu, odrzucają swoją rzeczywistą tożsamość i zamieniają ją na osobowość cyfrową, która lepiej charakteryzuje ich zachowania dotyczące ochrony własnej prywatności. Te pięć typów osobowości to: otwarty uczestnik, zwykły dyskutant, typowy zakupowicz, bierny użytkownik i aktywny strażnik – rozkładają się one równomiernie w globalnej populacji, niezależnie od podziałów geograficznych i demograficznych.

- Blisko 2,5 miliarda ludzi na całym świecie korzysta na co dzień z internetu -  mówi Theodore Lacobuzio, dyrektor stworzonego przez MasterCard zespołu Global Insights, który przeprowadził wspomniane badanie. - To badanie pokazuje, że niezależnie od tego, kim są i gdzie mieszkają, wszyscy ludzie mają ze sobą coś wspólnego, jeśli chodzi o sposób działania i zachowania w sieci – można ich podzielić na pięć odrębnych, globalnych typów osobowości. Gdy konsumenci łączą się z internetem, cechy takie jak wiek, płeć czy narodowość stają się drugorzędne, a na pierwszy plan wysuwa się coś, co określamy poczuciem „przynależności do wspólnoty.

Choć konsumenci są coraz mądrzejsi, jeśli chodzi o posługiwanie się swoją tożsamością internetową, badanie wykazało, że stosują wyraźną hierarchię informacji, którymi są gotowi się dzielić, i że istnieją pewne typy organizacji, którym chętniej powierzają swoje dane. Najważniejsze cechy każdego z pięciu wyróżnionych typów osobowości wyglądają następująco:

- Otwarty uczestnik. Do tej kategorii należy 21 proc. konsumentów internetowych, z niedużą przewagą mężczyzn (60 proc.). Jest to najbardziej cyfrowo zaawansowana grupa użytkowników, której zachowania w internecie odznaczają się mniejszym lękiem przed ryzykiem. Połowa z nich zagląda do internetu ponad 10 razy dziennie, a w zamian za udostępnienie swoich danych osobowych oczekują ciekawych ofert.

- Zwykły dyskutant. Ten typ osobowości (reprezentowany przez 21 proc. konsumentów internetowych) obejmuje najbardziej zaangażowanych uczestników serwisów społecznościowych, przy czym są to konsumenci niezbyt zaawansowani pod względem technicznym. Jeśli chodzi o zakupy, większość z nich (80 proc.) poszukuje informacji o produktach w internecie, ale 63 proc. woli dokonać zakupu w normalnym sklepie. Choć zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego, nie traktują swoich danych jako czegoś cennego i dlatego nie martwią się zbytnio o ich ochronę.
 
- Typowy zakupowicz. Ten typ osobowości charakteryzuje się tym, że traktuje internet jako podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach i dokonywanie zakupów. Obejmuje 21 proc. wszystkich konsumentów internetowych, przy czym większość użytkowników należących do tej kategorii (90 proc.) przed zakupem poszukuje informacji o produkcie w internecie, a połowa podczas pobytu w sklepie korzysta z telefonu komórkowego, by sprawdzić, gdzie znajdzie najlepszą ofertę. Co ciekawe, w niewielkim stopniu zdają sobie oni sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego - tylko 37 proc. z nich wie, że portale społecznościowe wykorzystują ich dane osobowe przy doborze wyświetlanych reklam.

- Bierny użytkownik. Jak sama nazwa wskazuje, przedstawiciele tej grupy nie są w pełni przekonani, co do przydatności internetu i dlatego przeważnie spędzają w sieci mniej czasu niż pozostałe wyróżnione typy osobowości. Bierni użytkownicy stanowią 20 proc. badanych respondentów. Rzadziej korzystają oni z serwisów społecznościowych i niezbyt często dokonują zakupów w internecie. W porównaniu innych typów są bardziej skłonni do korzystania z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych i chętniej udostępniają swoje dane w zamian za praktyczne korzyści.
 
Aktywny strażnik. Do tej kategorii zalicza się 17 proc. konsumentów internetowych. Aktywni strażnicy doskonale zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego – aż 82 proc. spośród nich wie, że reklamy, które widzą na ekranie, mogą być dobierane na podstawie ich historii wyszukiwania i przeglądania. Przeważnie nie korzystają z serwisów społecznościowych i stosują najsilniejsze ustawienia prywatności ze wszystkich grup – starają się ukrywać i kontrolować ślady swoich poczynań w internecie.

Ponadto badanie przyniosło pewne spostrzeżenia, które w równym stopniu odnoszą się do wszystkich typów osobowości internetowych:

- Konsumenci znają swoją wartość: 64 proc. konsumentów uważa, że ich dane osobowe mają określoną wartość dla sprzedawców i reklamodawców.
 
- Większość konsumentów potrafi korzystać z ustawień prywatności: 60 procent konsumentów wie, jak zmienić ustawienia prywatności w przeglądarce internetowej.
 
- Konsumenci chętnie przyjmują spersonalizowane oferty w zamian za udostępnienie informacji: Większość konsumentów (55 proc.) jest zadowolona, gdy firma dostosowuje swoją ofertę do ich charakterystyki na podstawie informacji, które jej udostępnili.

- Konsumenci uprawiają „showrooming" (oglądactwo) : Prawie połowa (49 proc.) konsumentów podczas pobytu w sklepie sprawdza ceny na urządzeniach mobilnych, by znaleźć najlepszą ofertę.

Źródło: MasterCard

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Opinie
Rząd nie dostrzega systemowej luki - a mógłby zyskać ponad miliard złotych z podatków i uchronić Polaków przed szeregiem zagrożeń. Teraz tracą wszyscy - państwo i konsumenci – alarmuje WEI w nowym raporcie Rząd planuje na 2025 rok rekordowy deficyt w finansach publicznych. Szukając dodatkowych źródeł i oszczędności, władze ignorują zjawisko, o którym od kilku lat alarmują eksperci – szarą strefę na rynku kasyn online. Tylko w zeszłym roku obrót na nielegalnych witrynach hazardowych oferujących kasyna online wyniósł prawie 26 mld zł, pieniądze Polaków trafiły do firm zarejestrowanych w rajach podatkowych, m.in. Curacao oraz na Malcie – podaje WEI w raporcie.Data dodania artykułu: 16.12.2024 13:47 Ruszyło głosowanie na Samochodową Premierę Roku OTOMOTO. Wybierz faworyta i wygraj 20 000 zł W ramach konkursu TYTANI OTOMOTO 2024/2025 pojawia się nowa kategoria - Samochodowa Premiera Roku OTOMOTO. To jedyna kategoria, w której zwycięzcę wybiorą fani motoryzacji w otwartym plebiscycie. Za udział w głosowaniu mogą zdobyć nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych. Głos można oddać do końca stycznia 2025 r. za pośrednictwem strony konkursowej w serwisie OTOMOTO News.Data dodania artykułu: 16.12.2024 13:19 Od 30 lat na straży bezpieczeństwa oszczędności Polaków 14 grudnia 1994 roku Sejm RP zdecydował o powstaniu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG) – instytucji, która stoi na straży bezpieczeństwa oszczędności Polaków. Od początku działania BFG jest gotowy, by – jeśli zajdzie taka konieczność – wypłacić klientom banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej środki do ustawowego limitu gwarancji, który od 2010 roku wynosi równowartość w złotych 100 tys. euro.Data dodania artykułu: 16.12.2024 11:54
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Sztuka – Sport – Olimpiada Na wystawie zatytułowanej „Sztuka – Sport – Olimpiada”, prezentowane są obrazy oraz sylwetki tomaszowskich olimpijczyków którzy reprezentowali nasze miasto, a tym samym nasz kraj, na olimpijskich stadionach, w różnych dyscyplinach sportowych. Tematyka sportu została przedstawiona w malarstwie, nurcie pop artu. Na płótnach przedstawione są różne dyscypliny lekkoatletyki i nie tylko. Prezentujemy dzieła Niny Habdas (1942–2003), łódzkiej malarki i graficzki, Wiesława Garbolińskiego (1927–2014), Andrzeja Szonerta (1938–1993) i Benona Liberskiego (1926–1983). Płótna powstały w latach siedemdziesiątych XX wieku, podczas Pleneru Olimpijskiego zorganizowanego w Spale koło Tomaszowa Mazowieckiego. Prezentowane obrazy zostały przekazane w darze tomaszowskiemu Muzeum w latach 70. XX wieku przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Wystawę uzupełniają informacje o Tomaszowskich Olimpijczykach, pamiątki Stanisławy Pietruszczak z XII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku (1976) oraz znaczki poczty japońskiej wydane z okazji XVIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Nagano (1998), podarowane Muzeum przez Pawła Abratkiewicza. Wystawa przypomina nam o pięknej tradycji umacniania więzi pomiędzy ideą sportu olimpijskiego a twórczością artystyczną, która może kształtować humanistyczne wartości sportu i kreować jego wizerunek w społeczeństwie. Zapraszamy do zwiedzania wystawy w dniach 1 sierpnia – 27 października 2024 r., w godzinach otwarcia Muzeum: od wtorku do piątku od godz. 9.00 do 16.00, w soboty i niedziele od godz. 10.00 do 16.00 (w poniedziałek nieczynne). Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.08.2024
Helios zaprasza na Maraton Sylwestrowy  Jak co roku kino Helios zaprasza na nietuzinkowego sylwestra w filmowych klimatach. Tym razem oprócz gwiazd kina, będą nas bawić również giganci muzyki. W zależności od zestawu na który się zdecydujemy, na wielkim ekranie zobaczymy Nicole Kidman, Antonio Banderas’a, a potem jeszcze Celeste Dalla Porta i Gary’ego Oldman’a lub Robbie’go Williams’a we własnej osobie oraz Boba Dylana, zagranego przez Timothée Chalamet’aW zestawie pierwszym, na początek w doskonały nastrój wprowadzi nas ROBBIE WILLIAMS, czyli prawdziwa „sceniczna małpa”. Ten film to porywający, niebanalny portret zwykłego brytyjskiego chłopaka, który podbił świat rozrywki najpierw w zespole Take That, a potem w karierze solowej. Po przerwie na powitanie Nowego Roku, jego miejsce zajmie Timothée Chalamet, który wcielił się w rolę wielkiego Boba Dylana! Gwarantujemy, że nie zabraknie doskonałej muzyki, wspaniałych emocji, zabawy i dobrego smaku, a to wszystko w niepowtarzalnej kinowej atmosferze. swoich pasażerów do ich domu…Z kolei w zmysłowym zestawie drugim gwarantujemy zabawę w towarzystwie zniewalająco pięknych kobiet i nie mniej przystojnych mężczyzn, ich nieposkromionych żądz i romansów. Na początek Nicole Kidman w filmie „BABYGIRL”, a po przerwie na noworoczny toast, również przedpremierowo film mistrza Paolo Sorrentino, „BOGINI PARTENOPE”. Będzie energetycznie, romantycznie, ale przede wszystkim bardzo zmysłowo... Wszystko to w niepowtarzalnej kinowej atmosferzeCałość dopełni skromny sylwestrowy poczęstunek przygotowany przez Puchatek obiady na dowóz oraz lampka szampana o północy.Bilety na Sylwestrową odsłonę cyklu Nocne Maratony Filmowe dostępne są na stronie: www.helios.pl, w kasach kin Helios w całej Polsce oraz w aplikacji mobilnej. Dokonując zakupu wcześniej, można wybrać najlepsze miejsca, a także – zaoszczędzić. Do zobaczenia na nocnych seansach!Data rozpoczęcia wydarzenia: 31.12.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama