Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 5 listopada 2024 01:23
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Znajdź swój typ osobowości internetowej

MasterCard przeprowadził badania, w których próbował odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektórzy ludzie chętniej niż inni dzielą się swoimi danymi w Internecie. Wyodrębniono w nim pięć globalnych typów osobowości internetowej.
 
 

Czy naprawdę istnieje coś takiego jak osobowość internetowa? Według najnowszego globalnego badania przeprowadzonego przez MasterCard, odpowiedź brzmi: tak. Program Digital Sharing and Trust Project (udostępnianie danych i poufność w cyfrowym świecie) wykazał, że konsumenci wchodząc do internetu, odrzucają swoją rzeczywistą tożsamość i zamieniają ją na osobowość cyfrową, która lepiej charakteryzuje ich zachowania dotyczące ochrony własnej prywatności. Te pięć typów osobowości to: otwarty uczestnik, zwykły dyskutant, typowy zakupowicz, bierny użytkownik i aktywny strażnik – rozkładają się one równomiernie w globalnej populacji, niezależnie od podziałów geograficznych i demograficznych.

- Blisko 2,5 miliarda ludzi na całym świecie korzysta na co dzień z internetu -  mówi Theodore Lacobuzio, dyrektor stworzonego przez MasterCard zespołu Global Insights, który przeprowadził wspomniane badanie. - To badanie pokazuje, że niezależnie od tego, kim są i gdzie mieszkają, wszyscy ludzie mają ze sobą coś wspólnego, jeśli chodzi o sposób działania i zachowania w sieci – można ich podzielić na pięć odrębnych, globalnych typów osobowości. Gdy konsumenci łączą się z internetem, cechy takie jak wiek, płeć czy narodowość stają się drugorzędne, a na pierwszy plan wysuwa się coś, co określamy poczuciem „przynależności do wspólnoty.

Choć konsumenci są coraz mądrzejsi, jeśli chodzi o posługiwanie się swoją tożsamością internetową, badanie wykazało, że stosują wyraźną hierarchię informacji, którymi są gotowi się dzielić, i że istnieją pewne typy organizacji, którym chętniej powierzają swoje dane. Najważniejsze cechy każdego z pięciu wyróżnionych typów osobowości wyglądają następująco:

- Otwarty uczestnik. Do tej kategorii należy 21 proc. konsumentów internetowych, z niedużą przewagą mężczyzn (60 proc.). Jest to najbardziej cyfrowo zaawansowana grupa użytkowników, której zachowania w internecie odznaczają się mniejszym lękiem przed ryzykiem. Połowa z nich zagląda do internetu ponad 10 razy dziennie, a w zamian za udostępnienie swoich danych osobowych oczekują ciekawych ofert.

- Zwykły dyskutant. Ten typ osobowości (reprezentowany przez 21 proc. konsumentów internetowych) obejmuje najbardziej zaangażowanych uczestników serwisów społecznościowych, przy czym są to konsumenci niezbyt zaawansowani pod względem technicznym. Jeśli chodzi o zakupy, większość z nich (80 proc.) poszukuje informacji o produktach w internecie, ale 63 proc. woli dokonać zakupu w normalnym sklepie. Choć zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego, nie traktują swoich danych jako czegoś cennego i dlatego nie martwią się zbytnio o ich ochronę.
 
- Typowy zakupowicz. Ten typ osobowości charakteryzuje się tym, że traktuje internet jako podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach i dokonywanie zakupów. Obejmuje 21 proc. wszystkich konsumentów internetowych, przy czym większość użytkowników należących do tej kategorii (90 proc.) przed zakupem poszukuje informacji o produkcie w internecie, a połowa podczas pobytu w sklepie korzysta z telefonu komórkowego, by sprawdzić, gdzie znajdzie najlepszą ofertę. Co ciekawe, w niewielkim stopniu zdają sobie oni sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego - tylko 37 proc. z nich wie, że portale społecznościowe wykorzystują ich dane osobowe przy doborze wyświetlanych reklam.

- Bierny użytkownik. Jak sama nazwa wskazuje, przedstawiciele tej grupy nie są w pełni przekonani, co do przydatności internetu i dlatego przeważnie spędzają w sieci mniej czasu niż pozostałe wyróżnione typy osobowości. Bierni użytkownicy stanowią 20 proc. badanych respondentów. Rzadziej korzystają oni z serwisów społecznościowych i niezbyt często dokonują zakupów w internecie. W porównaniu innych typów są bardziej skłonni do korzystania z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych i chętniej udostępniają swoje dane w zamian za praktyczne korzyści.
 
Aktywny strażnik. Do tej kategorii zalicza się 17 proc. konsumentów internetowych. Aktywni strażnicy doskonale zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego – aż 82 proc. spośród nich wie, że reklamy, które widzą na ekranie, mogą być dobierane na podstawie ich historii wyszukiwania i przeglądania. Przeważnie nie korzystają z serwisów społecznościowych i stosują najsilniejsze ustawienia prywatności ze wszystkich grup – starają się ukrywać i kontrolować ślady swoich poczynań w internecie.

Ponadto badanie przyniosło pewne spostrzeżenia, które w równym stopniu odnoszą się do wszystkich typów osobowości internetowych:

- Konsumenci znają swoją wartość: 64 proc. konsumentów uważa, że ich dane osobowe mają określoną wartość dla sprzedawców i reklamodawców.
 
- Większość konsumentów potrafi korzystać z ustawień prywatności: 60 procent konsumentów wie, jak zmienić ustawienia prywatności w przeglądarce internetowej.
 
- Konsumenci chętnie przyjmują spersonalizowane oferty w zamian za udostępnienie informacji: Większość konsumentów (55 proc.) jest zadowolona, gdy firma dostosowuje swoją ofertę do ich charakterystyki na podstawie informacji, które jej udostępnili.

- Konsumenci uprawiają „showrooming" (oglądactwo) : Prawie połowa (49 proc.) konsumentów podczas pobytu w sklepie sprawdza ceny na urządzeniach mobilnych, by znaleźć najlepszą ofertę.

Źródło: MasterCard

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Polecane
Podsumowanie XXVII Kwesty pn. „Ratujmy groby zasłużonych Tomaszowian”Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBPUtrudnienia w ruchu 11 listopadaNisze w kolumbarium dostępne do rezerwacjiŁódzkie/ W okresie Wszystkich Świętych 14 wypadków; nie było ofiar śmiertelnychPolicja: od czwartku doszło do 161 wypadków drogowych; zginęło 11 osóbListopadowe atrakcje w Tomaszowie MazowieckimJak wybrać odpowiednie łóżko do sypialni? Oto podpowiedźW gabinetach stomatologicznych jest coraz drożejKlasyk dla Legii
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama