Sprawdzą także, jak przedsiębiorcy wywiązują się z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych i w innych ewidencjach prowadzonych dla celów podatkowych.
Celem kampanii jest podnoszenie świadomości społecznej i szerzenie wiedzy o roli paragonu w obrocie gospodarczym oraz jego znaczeniu dla przeciętnego konsumenta.
Biorąc paragon mamy bowiem:
- możliwość złożenia reklamacji,
- pewność, że sprzedawca stosuje zasady uczciwej konkurencji,
- możliwość rzeczowej i rachunkowej kontroli wydatków oraz porównania cen na rynku,
- pewność, że zawarty w cenie towaru lub usługi podatek VAT zostanie
odprowadzony do budżetu.
Wakacyjną odsłonę akcji promuje nowy satyryczny rysunek Andrzeja Mleczki, który pojawi się na plakatach i innych gadżetach promocyjnych.
Pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Łodzi i urzędów skarbowych w
województwie łódzkim będą także sprawdzać, czy przedsiębiorcy rzetelnie ewidencjonują sprzedaż towarów i usług na kasach fiskalnych oraz w innych ewidencjach prowadzonych dla celów podatkowych. Pod lupą kontrolerów znajdą się m.in.: targowiska, punkty handlowe, zakłady usługowe, lokale gastronomiczne, stacje paliw itp. Za nierejestrowanie sprzedaży wystawiane będą mandaty karne.
Wysokość grzywny, która może być wymierzona w drodze mandatu karnego wynosi od 160 zł do 3200 zł. W wyniku wykrytych nieprawidłowości podczas ubiegłorocznej letniej akcji "Weź paragon", łódzcy inspektorzy kontroli skarbowej wystawili ogółem 425 mandatów karnych kredytowanych, na łączną kwotę prawie 94 tys. zł.
Aby zdobyć nagrody ufundowane od Urzędu Kontroli Skarbowej w Łodzi należy odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Wymień przynajmniej dwie korzyści wynikające z posiadania paragonu?
2. Czy aby otrzymać paragon, klient musi o niego poprosić?
3. Co to jest paragon fiskalny?
Na maile czekamy do 15 lipca 2013 roku.
Uwaga!!!
Jak zwykle, konkurs wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników serwisu NaszTomaszow.pl oraz naszych fanów w serwisie Facebook. Zastrzegamy sobie prawo do nierozstrzygnięcia o ile żadna z przesłanych odpowiedzi nie wyda nam się interesująca.
Udział w konkursie i przesłanie swoich danych osobowych oznacza wyrażenie przez uczestnika zgody na ich gromadzenie i przetwarzanie przez wydawcę serwisu Agencję Trend PRess w celach statystycznych i konkursowych.
Napisz komentarz
Komentarze