Dzisiejszy dzień w Opocznie można nazwać historycznym. W obecności wicemarszałka Sejmu RP Cezarego Grabarczyka, wiceministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Andrzeja Massela, parlamentarzystów Roberta Telusa oraz Marcina Witko, marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, władz samorządowych powiatu i gminy oraz przedstawicieli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe odbyło się podpisanie porozumienia w sprawie budowy przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej w Opocznie.
Stronę kolejową na poniedziałkowym spotkaniu reprezentował Andrzej Janasz - dyrektor projektu w zespole do spraw modernizacji CMK Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych oraz Arkadiusz Arciszewski – zastępca dyrektora PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji. Nie zabrakło przedstawicieli władz samorządowych sąsiednich powiatów koneckiego i tomaszowskiego, zaproszonych przez posła Roberta Telusa w sierpniu ubiegłego roku do wspólnego i aktywnego zaangażowania się w realizację tej opoczyńskiej inwestycji kolejowej. Efektem tego było pisemne poparcie budowy przystanku złożone na ręce Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej przez starostów koneckiego, przysuskiego i tomaszowskiego.
Przystanek „Opoczno-Południe” to inwestycja oczekiwana przez mieszkańców regionu opoczyńskiego od wielu lat. Do tej pory opocznianie, jak wspomniał minister Massel, mogli tylko z poirytowaniem spoglądać na mijające Opoczno z dużą prędkością pociągi. Od grudnia 2014 roku ma to ulec zmianie. Na ten właśnie termin przewidziane jest bowiem oddanie przystanku do użytku wraz z całą otaczającą go infrastrukturą.
Dla 23-tysięcznego Opoczna przystanek kolejowy na popularnej „ceemce” to przysłowiowe okno na świat. Wielu mieszkańców regionu dojeżdża do pracy lub szkoły w Warszawie, Krakowie czy na Śląsku. Zapotrzebowanie na przystanek kolejowy w Opocznie od dawna zgłaszały także sąsiednie regiony – powiat konecki i przysuski. Z wygodnego i szybkiego połączenia kolejowego zarówno ze stolicą jak i południem kraju korzystali będą także mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego.
Szybkie połączenie kolejowe umożliwi dojazd do stolicy w ciągu kilkudziesięciu minut, w niewiele dłużej dotrzeć będzie można na południe Polski. Pracującym i studiującym w Warszawie czy na Śląsku umożliwi to rezygnację z kosztownego wynajmowania lokum na miejscu na korzyść dojazdów. To nie tylko korzyść finansowa, to także więcej czasu spędzonego z rodziną i bliskimi. Pojawia się także wielka szansa dla osób bezrobotnych i młodzieży na podjęcie zatrudnienia i kontynuacje edukacji poza miejscem zamieszkania.
Wszystko wskazuje na to, że realizacja opoczyńskiej inwestycji ma szansę przynieść jeszcze większy sukces niż podobna stacja we Włoszczowej. To także ogromna szansa na wielopłaszczyznowy rozwój regionu położonego na pograniczu trzech województw – łódzkiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Jak widać wspólne zaangażowanie tak wielu osób ponad podziałami politycznymi przynosi konkretne efekty.
Napisz komentarz
Komentarze