Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 19:37
Reklama
Reklama

Tomaszowski skansen marketingowy

Dwa tygodnie temu zaprezentowaliśmy naszym czytelnikom logo „Tomaszowskiej Okrąglicy”, jakie ma być znakiem rozpoznawczym i promocyjnym naszego najważniejszego „produktu” turystycznego, w skład którego wchodzą Groty Nagórzyckie, Rezerwat Przyrody „Niebieskie Źródła” oraz Skansen Rzeki Pilicy. Grafika wywołała wiele emocji, które były tym większe, że na konkurs wpłynęło prawie 130 prac a autor zwycięskiej otrzymał w nagrodę 8.000 złotych.

Wszystkich słów krytyki nie chcemy w tym przypadku przytaczać. Najczęściej pojawiający się zarzut to brak profesjonalizmu wykonanego projektu. Mówią o nim nie tylko graficy, którzy brali udział w konkursie. Mamy więc kolejne po programie rewitalizacji logo, wybrane przez komisję, w skład której nie wchodził żaden grafik, specjalista od marketingu ani fachowiec od webreklamy. Nic dziwnego, że zabrakło kreatywności i to co ma promować budzi kontrowersje i niemiłe skojarzenia.

A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl, by promocja już na etapie projektowania logotypu ruszyła pełną parą a nie jedynie „na pół gwizdka”.

Nie będę w tym miejscu rozpisywał się szerzej na temat naszych pomysłów. Powód jest prosty: za wiedzę i umiejętności trzeba po prostu zapłacić. Jak ktoś płacić nie chce, niech kombinuje sam i produkuje kolejne graficzne i nie tylko graficzne koszmarki.

Po co więc pisać jeszcze jeden, co z przyjemnością podkreślę, jak zwykle subiekty, felieton? Otóż niedawno ogłoszono kolejny konkurs, w ramach którego wydatkowane zostanie 500 tysięcy złotych na działania promocyjne dotyczące w/w produktu turystycznego. Większość z tych pieniędzy pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego a więc z tzw. funduszy unijnych. Czy to jednak oznacza, że należy je wyrzucać w przysłowiowe błoto?

Działania promocyjne podzielono na 5 części. Pierwsza z nich to część „drukarska”. Urząd miasta zamierza zlecić druk i opracowanie zestawu folderów reklamowych w łącznej ilości 120.000 egzemplarzy w czterech wersjach językowych. Do tego wykonawca zamówienia powinien zaprojektować i wydrukować 2.500 sztuk mapy Tomaszowskiej oraz 5.000 sztuk biletów okolicznościowych.

Część druga, to stworzenie strony internetowej oraz produkcja kilku wersji spotów filmowych do emisji w telewizji, Internecie. Spoty przygotowane mają zostać w czterech wersjach językowych. Ponadto oferta obejmuje publikację materiałów filmowych w mediach. De facto nie wiadomo w jakich, bo jak łatwo wywnioskować, wskazanie konkretnego medium byłoby niezgodne z ustawą o zamówieniach publicznych. Nie do końca jest też jasne, kto ma zlecić publikację materiałów w telewizji i za tę emisję zapłacić. Może ma to być odrębne zamówienie. Niejasności w specyfikacji jest znacznie więcej. Świadczy o tym kilkadziesiąt stron pytań zadanych przez potencjalnych zleceniobiorców i odpowiedzi udzielonych przez Urząd Miasta.

Część trzecia, to produkcja gadżetów reklamowych. Smycze (to koszmar, kilkaset wisi na klamce mojego dziecka, stanowiąc siedlisko kurzu), kompasy, latarki, plecaczki, breloki, koszulki, czapeczki (na czapeczki redakcja NT się „pisze”, prosimy o zarezerwowanie 5 spośród 300 sztuk, poprzednie spisywały się doskonale w czasie górskich marszy długodystansowych), klepsydry, kompasy i apteczki. Najmniej wyprodukowanych ma zostać plecaków (150 szt.) najwięcej smyczy (1000).

Czwartym elementem promującym Okrąglicę mają być imprezy masowe. Z rozmachem zorganizowana zostanie coroczna Majówka w Skansenie Rzeki Pilicy, gdzie pojawi się scena, aktorzy i grupy rekonstrukcyjne. (nawiasem mówiąc dziwi mnie, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł zaproszenia do Tomaszowa Janusza Gajosa albo Franciszka Pieczkę; pomysł moim zdaniem świetny tylko trzeba się pospieszyć, bo czas płynie nieubłaganie i za kilka lat może nie być kogo zapraszać; ja bym im nawet honorowe obywatelstwo przyznał i dał po ozdobnej szabli). Drugą z imprez ma być spływ kajakowy w stylu retro wraz z koncertami towarzyszącymi.

Odrębną częścią jest promocja samej promocji Okrąglicy w prasie lokalnej (w tym nagranie 4 spotów radiowych) oraz na stronach internetowych Urzędu Miasta i Skansenu Rzeki Pilicy.

Czytając specyfikację istotnych warunków zamówienia mamy generalnie wrażenie anachronizmu, czy inaczej mówiąc efektu „zatrzymania w czasie”. Folderki, smycze i latarki a nawet telewizyjne czy radiowe spoty reklamowe mają mało wspólnego z nowoczesną promocją marki, produktu czy znaku towarowego. Nie pomoże także stworzenie atrakcyjnej strony internetowej, ponieważ…. No właśnie tego akurat nie zamierzam wyjaśniać.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

bunga-bunga 01.05.2012 22:49
Szanowny Panie Mariuszu - ma Pan pomysł ? Niech Pan startuje ! A prawda jest dokładnie taka - jak Pan pisze. Prowincja ! Ale - mimo to, można się przebić! Jednak - Panu będzie gorzej. To urzędnicze, tomaszowskie dziadostwo.

Kamilka 01.05.2012 10:52
Faktycznie. Chciałam kiedyś zamówić baner reklamowy w Tomaszowie. Koszt we wszystkich właściwie firmach jaki mi przedstawiono to 50 zł za metr kwadratowy (zmowa cenowa?) tymczasem na allegro można zamówić taki sam produkt za 25 zł razem z projektem graficznym. Przy jednym banerku o wielkości 1x1 to może nie duża różnica ale przy większych zamówieniach robi się już znacząco.

apropo pana Jerry 01.05.2012 10:44
Agencja wykrzesi lifting bo to standart .. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać

Już ie mogę 01.05.2012 10:20
Panie prezydencie to są nasze pieniądze. My protestujemy przed wydawaniem ich w taki sposób. Proszę zrezygnować ze swojej funkcji bo tu coraz trudniej się żyje

RC 01.05.2012 10:09
gorsza cenzura niż za komuny :) jest Pan śmieszny z tym swoim portalem. Nie wiem z czym ma Pan problem skoro w artykule pisze o profesjonalizmie ale wychodzi na to że to tylko mitomania.

Jerry 01.05.2012 00:19
Z takiego logo to nawet profesjonalna agencja marketingowa nic nie wykrzesi, chyba że zrobi taki lifting że wyjdzie zupełnie inne logo. Tylko pytanie - po co był ten konkurs? Niestety obawiam się że brak prawdziwych specjalistów od marketingu w gminach to jest standart i to wiedzą wszyscy. Ale jak obserwuje sobie różne konkursy związane z logo w naszym kraju to naprawdę.. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać.

zdzih 30.04.2012 23:27
Dziwi mnie trochę, że wybitni specjaliści z nasztomaszow ciągle siedzą na tej prowincji, gdzie nikt nie rozumie i nie docenia ich twórczości.

M... 30.04.2012 21:25
W ogóle to sama nazwa Okrąglica mi nie leży... A jeśli chodzi o logo to zachęca_???????

30.04.2012 13:15
Najgorsze jest to, że w Tumanowie przez nieustającą krytykę czegokolwiek zwyciężają Ci, którzy ten cały badziew i zacofanie cały czas tworzą, bo po co się stresować, główkować jak można zrobić coś kiepskiego i tak zawsze będzie krytyka i tak ona nic nie zmieni.

tom 30.04.2012 11:53
Pomijając kwestię wybitnych specjalistów, logo rzeczywiście jest fatalne, sama nazwa "okrąglica" też nie budzi pozytywnych emocji. Żeby nie było, że tylko narzekam, bo to rzecz gustu - obym nie miał racji.

30.04.2012 10:21
Niestety prawda jest taka, że niezależnie od wszystkiego w Tomaszowie czuć (by nie użyć nieco mocniejszych słów) prowincją. W naszym mieście reklama, to najczęściej obrzydliwe banery, kiepskiej jakości i całkowicie nieprzemyślane pod względem zarówno treści, jak i grafiki ogłoszenia w lokalnych gazetach. Do tego miliony ulotek na klatkach schodowych, które w 90% trafiają do kosza. Zero kreatywności i indywidualizacji pomysłów. Mistrzowie photoshopa. Z drugiej strony trzeba przyznać, że jakie społeczeństwo, taki i marketing. Może faktycznie nie warto się za mocno angażować, bo nikt tego nie doceni. W tym jednak, konkretnym przypadku odbiorcą działań promocyjnych ma nie być pani Krysia ze Strzeleckiej, ale odbiorca zewnętrzny, który zalewany jest codziennie milionami informacji o charakterze reklamowym. Jeśli ktoś chce być w tym tłumie słyszalnym, musi się wyróżnić.

PR-owiec 30.04.2012 09:33
not tak pokazaliście właśnie swój potencjał i doświadczenie- PR-owiec wyjadacz by lepiej nie napisał. Wasza skromność dorównuje kronie Ziemi. Tak serio to są przecież w Tomaszowie Agencje reklamy które zajmują się na co dzień projektowaniem i reklamą: Kumart, Brandmedia, Tęcza. Wystarczyło ich o zdanie zapytać. Na pewno znają zagadnienia druku i marketingu. Z tego co wiem to nawet Las Vegasa obsługują i jakoś dają radę. Pewnie jest tak że nawet zapytania z UM do nich nie przychodzą o wydruk ulotek , plaktów i kalendarzy. Włodarze z rozsądkiem prosze podchodzić do tematu! Macie 0,5mln zł do wydania. Nie bądźcie tacy zadufani w sobie i pytajcie fachowców a nie chcecie wszystko sami ugrać. Ciekawe jak wam wyjdą spoty reklamowe. Na to tez potrzeba niezłych pieniędzy, no ale pewnie znowu ktoś z Poznania albo z Wrocławia weźmie pieniądze. Macie takich zdolnych ludzi u siebie na podwórku i nie dajecie im szansy. PAMIĘTAJCIE ONI WAM TEŻ JUŻ NIE DADZĄ.

RC 30.04.2012 08:25
"A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl" Wasza skromność jest urzekająca :)

Manager 30.04.2012 07:47
radę wybitnych specjalistów z nasztomaszow.pl? A macie jakieś doświadczenie? Nie prowadzicie przecież ani kampanii reklamowych, ani nie zajmujecie się marketingiem wizerunkowym. Raczej w branży marketingowej o Was nie słychać.

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Gmina – Miasto Tomaszów Mazowiecki w październiku 2023r. złożyła dwa wnioski do BGK o otrzymanie dofinansowania w ramach Funduszu Dopłat do budowy jednego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Barlickiego 22 (22 lokale mieszkalne) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 7,133 mln zł oraz do przebudowy kamienicy przy ul. Barlickiego 20 (17 lokali mieszkalnych) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 9,052 mln zł. Łączna kwota wnioskowanego i przyznanego wsparcia to 16,185 mln zł, co stanowi 80% szacowanych kosztów obu inwestycji.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama