Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 5 listopada 2024 01:18
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Tomaszowski skansen marketingowy

Dwa tygodnie temu zaprezentowaliśmy naszym czytelnikom logo „Tomaszowskiej Okrąglicy”, jakie ma być znakiem rozpoznawczym i promocyjnym naszego najważniejszego „produktu” turystycznego, w skład którego wchodzą Groty Nagórzyckie, Rezerwat Przyrody „Niebieskie Źródła” oraz Skansen Rzeki Pilicy. Grafika wywołała wiele emocji, które były tym większe, że na konkurs wpłynęło prawie 130 prac a autor zwycięskiej otrzymał w nagrodę 8.000 złotych.

Wszystkich słów krytyki nie chcemy w tym przypadku przytaczać. Najczęściej pojawiający się zarzut to brak profesjonalizmu wykonanego projektu. Mówią o nim nie tylko graficy, którzy brali udział w konkursie. Mamy więc kolejne po programie rewitalizacji logo, wybrane przez komisję, w skład której nie wchodził żaden grafik, specjalista od marketingu ani fachowiec od webreklamy. Nic dziwnego, że zabrakło kreatywności i to co ma promować budzi kontrowersje i niemiłe skojarzenia.

A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl, by promocja już na etapie projektowania logotypu ruszyła pełną parą a nie jedynie „na pół gwizdka”.

Nie będę w tym miejscu rozpisywał się szerzej na temat naszych pomysłów. Powód jest prosty: za wiedzę i umiejętności trzeba po prostu zapłacić. Jak ktoś płacić nie chce, niech kombinuje sam i produkuje kolejne graficzne i nie tylko graficzne koszmarki.

Po co więc pisać jeszcze jeden, co z przyjemnością podkreślę, jak zwykle subiekty, felieton? Otóż niedawno ogłoszono kolejny konkurs, w ramach którego wydatkowane zostanie 500 tysięcy złotych na działania promocyjne dotyczące w/w produktu turystycznego. Większość z tych pieniędzy pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego a więc z tzw. funduszy unijnych. Czy to jednak oznacza, że należy je wyrzucać w przysłowiowe błoto?

Działania promocyjne podzielono na 5 części. Pierwsza z nich to część „drukarska”. Urząd miasta zamierza zlecić druk i opracowanie zestawu folderów reklamowych w łącznej ilości 120.000 egzemplarzy w czterech wersjach językowych. Do tego wykonawca zamówienia powinien zaprojektować i wydrukować 2.500 sztuk mapy Tomaszowskiej oraz 5.000 sztuk biletów okolicznościowych.

Część druga, to stworzenie strony internetowej oraz produkcja kilku wersji spotów filmowych do emisji w telewizji, Internecie. Spoty przygotowane mają zostać w czterech wersjach językowych. Ponadto oferta obejmuje publikację materiałów filmowych w mediach. De facto nie wiadomo w jakich, bo jak łatwo wywnioskować, wskazanie konkretnego medium byłoby niezgodne z ustawą o zamówieniach publicznych. Nie do końca jest też jasne, kto ma zlecić publikację materiałów w telewizji i za tę emisję zapłacić. Może ma to być odrębne zamówienie. Niejasności w specyfikacji jest znacznie więcej. Świadczy o tym kilkadziesiąt stron pytań zadanych przez potencjalnych zleceniobiorców i odpowiedzi udzielonych przez Urząd Miasta.

Część trzecia, to produkcja gadżetów reklamowych. Smycze (to koszmar, kilkaset wisi na klamce mojego dziecka, stanowiąc siedlisko kurzu), kompasy, latarki, plecaczki, breloki, koszulki, czapeczki (na czapeczki redakcja NT się „pisze”, prosimy o zarezerwowanie 5 spośród 300 sztuk, poprzednie spisywały się doskonale w czasie górskich marszy długodystansowych), klepsydry, kompasy i apteczki. Najmniej wyprodukowanych ma zostać plecaków (150 szt.) najwięcej smyczy (1000).

Czwartym elementem promującym Okrąglicę mają być imprezy masowe. Z rozmachem zorganizowana zostanie coroczna Majówka w Skansenie Rzeki Pilicy, gdzie pojawi się scena, aktorzy i grupy rekonstrukcyjne. (nawiasem mówiąc dziwi mnie, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł zaproszenia do Tomaszowa Janusza Gajosa albo Franciszka Pieczkę; pomysł moim zdaniem świetny tylko trzeba się pospieszyć, bo czas płynie nieubłaganie i za kilka lat może nie być kogo zapraszać; ja bym im nawet honorowe obywatelstwo przyznał i dał po ozdobnej szabli). Drugą z imprez ma być spływ kajakowy w stylu retro wraz z koncertami towarzyszącymi.

Odrębną częścią jest promocja samej promocji Okrąglicy w prasie lokalnej (w tym nagranie 4 spotów radiowych) oraz na stronach internetowych Urzędu Miasta i Skansenu Rzeki Pilicy.

Czytając specyfikację istotnych warunków zamówienia mamy generalnie wrażenie anachronizmu, czy inaczej mówiąc efektu „zatrzymania w czasie”. Folderki, smycze i latarki a nawet telewizyjne czy radiowe spoty reklamowe mają mało wspólnego z nowoczesną promocją marki, produktu czy znaku towarowego. Nie pomoże także stworzenie atrakcyjnej strony internetowej, ponieważ…. No właśnie tego akurat nie zamierzam wyjaśniać.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
bunga-bunga 01.05.2012 22:49
Szanowny Panie Mariuszu - ma Pan pomysł ? Niech Pan startuje ! A prawda jest dokładnie taka - jak Pan pisze. Prowincja ! Ale - mimo to, można się przebić! Jednak - Panu będzie gorzej. To urzędnicze, tomaszowskie dziadostwo.

Kamilka 01.05.2012 10:52
Faktycznie. Chciałam kiedyś zamówić baner reklamowy w Tomaszowie. Koszt we wszystkich właściwie firmach jaki mi przedstawiono to 50 zł za metr kwadratowy (zmowa cenowa?) tymczasem na allegro można zamówić taki sam produkt za 25 zł razem z projektem graficznym. Przy jednym banerku o wielkości 1x1 to może nie duża różnica ale przy większych zamówieniach robi się już znacząco.

apropo pana Jerry 01.05.2012 10:44
Agencja wykrzesi lifting bo to standart .. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać

Już ie mogę 01.05.2012 10:20
Panie prezydencie to są nasze pieniądze. My protestujemy przed wydawaniem ich w taki sposób. Proszę zrezygnować ze swojej funkcji bo tu coraz trudniej się żyje

RC 01.05.2012 10:09
gorsza cenzura niż za komuny :) jest Pan śmieszny z tym swoim portalem. Nie wiem z czym ma Pan problem skoro w artykule pisze o profesjonalizmie ale wychodzi na to że to tylko mitomania.

Jerry 01.05.2012 00:19
Z takiego logo to nawet profesjonalna agencja marketingowa nic nie wykrzesi, chyba że zrobi taki lifting że wyjdzie zupełnie inne logo. Tylko pytanie - po co był ten konkurs? Niestety obawiam się że brak prawdziwych specjalistów od marketingu w gminach to jest standart i to wiedzą wszyscy. Ale jak obserwuje sobie różne konkursy związane z logo w naszym kraju to naprawdę.. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać.

zdzih 30.04.2012 23:27
Dziwi mnie trochę, że wybitni specjaliści z nasztomaszow ciągle siedzą na tej prowincji, gdzie nikt nie rozumie i nie docenia ich twórczości.

M... 30.04.2012 21:25
W ogóle to sama nazwa Okrąglica mi nie leży... A jeśli chodzi o logo to zachęca_???????

30.04.2012 13:15
Najgorsze jest to, że w Tumanowie przez nieustającą krytykę czegokolwiek zwyciężają Ci, którzy ten cały badziew i zacofanie cały czas tworzą, bo po co się stresować, główkować jak można zrobić coś kiepskiego i tak zawsze będzie krytyka i tak ona nic nie zmieni.

tom 30.04.2012 11:53
Pomijając kwestię wybitnych specjalistów, logo rzeczywiście jest fatalne, sama nazwa "okrąglica" też nie budzi pozytywnych emocji. Żeby nie było, że tylko narzekam, bo to rzecz gustu - obym nie miał racji.

30.04.2012 10:21
Niestety prawda jest taka, że niezależnie od wszystkiego w Tomaszowie czuć (by nie użyć nieco mocniejszych słów) prowincją. W naszym mieście reklama, to najczęściej obrzydliwe banery, kiepskiej jakości i całkowicie nieprzemyślane pod względem zarówno treści, jak i grafiki ogłoszenia w lokalnych gazetach. Do tego miliony ulotek na klatkach schodowych, które w 90% trafiają do kosza. Zero kreatywności i indywidualizacji pomysłów. Mistrzowie photoshopa. Z drugiej strony trzeba przyznać, że jakie społeczeństwo, taki i marketing. Może faktycznie nie warto się za mocno angażować, bo nikt tego nie doceni. W tym jednak, konkretnym przypadku odbiorcą działań promocyjnych ma nie być pani Krysia ze Strzeleckiej, ale odbiorca zewnętrzny, który zalewany jest codziennie milionami informacji o charakterze reklamowym. Jeśli ktoś chce być w tym tłumie słyszalnym, musi się wyróżnić.

PR-owiec 30.04.2012 09:33
not tak pokazaliście właśnie swój potencjał i doświadczenie- PR-owiec wyjadacz by lepiej nie napisał. Wasza skromność dorównuje kronie Ziemi. Tak serio to są przecież w Tomaszowie Agencje reklamy które zajmują się na co dzień projektowaniem i reklamą: Kumart, Brandmedia, Tęcza. Wystarczyło ich o zdanie zapytać. Na pewno znają zagadnienia druku i marketingu. Z tego co wiem to nawet Las Vegasa obsługują i jakoś dają radę. Pewnie jest tak że nawet zapytania z UM do nich nie przychodzą o wydruk ulotek , plaktów i kalendarzy. Włodarze z rozsądkiem prosze podchodzić do tematu! Macie 0,5mln zł do wydania. Nie bądźcie tacy zadufani w sobie i pytajcie fachowców a nie chcecie wszystko sami ugrać. Ciekawe jak wam wyjdą spoty reklamowe. Na to tez potrzeba niezłych pieniędzy, no ale pewnie znowu ktoś z Poznania albo z Wrocławia weźmie pieniądze. Macie takich zdolnych ludzi u siebie na podwórku i nie dajecie im szansy. PAMIĘTAJCIE ONI WAM TEŻ JUŻ NIE DADZĄ.

RC 30.04.2012 08:25
"A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl" Wasza skromność jest urzekająca :)

Manager 30.04.2012 07:47
radę wybitnych specjalistów z nasztomaszow.pl? A macie jakieś doświadczenie? Nie prowadzicie przecież ani kampanii reklamowych, ani nie zajmujecie się marketingiem wizerunkowym. Raczej w branży marketingowej o Was nie słychać.

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Polecane
Podsumowanie XXVII Kwesty pn. „Ratujmy groby zasłużonych Tomaszowian”Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBPUtrudnienia w ruchu 11 listopadaNisze w kolumbarium dostępne do rezerwacjiŁódzkie/ W okresie Wszystkich Świętych 14 wypadków; nie było ofiar śmiertelnychPolicja: od czwartku doszło do 161 wypadków drogowych; zginęło 11 osóbListopadowe atrakcje w Tomaszowie MazowieckimJak wybrać odpowiednie łóżko do sypialni? Oto podpowiedźW gabinetach stomatologicznych jest coraz drożejKlasyk dla Legii
Reklama
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama