Obecnie w Focus Mall w Piotrkowie trwają ostatnie prace – najemcy urządzają lokale, dekoratorzy pracują nad odpowiednią stylizacją budynku. Budowa, jak na tak okazałe rozmiary kompleksu, przebiegła w bardzo szybkim tempie. Kamień węgielny został wmurowany 17 października 2007 roku. Wiele osób pyta nas z niedowierzaniem, czy zdążymy na czas. Wszystkim w tych ostatnich tygodniach towarzyszy napięcie, mogę jednak zapewnić, że przez cały okres budowy wszystkie prace przebiegają zgodnie
z harmonogramem, bez żadnych opóźnień – mówi Arkadiusz Gawron, Dyrektor Projektu Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
Centrum rozrywkowo-handlowe Focus Mall to jedna z największych inwestycji w regionie. Liczby mówią same za siebie. Codziennie na placu budowy pracowało ok.1000 osób. Całkowita powierzchnia obiektu to 74 096 m2, a jego kubatura, czyli „objętość” – około 417 150 m3. Na dwóch poziomach nowego kompleksu zagości 110 punktów handlowych
i usługowych, w tym nowoczesne kino Helios, Media Markt czy eleganckie delikatesy SAVIA. Czteropoziomowy parking pomieści 749 samochodów. Piotrkowski Focus Mall wyłania się stopniowo z kłębów kurzu i pyłu, aby zająć centralne miejsce na handlowo-rozrwykowej mapie miasta. Patrząc na nowoczesny i stylowy obiekt, trudno uwierzyć, że do niedawna był on największym w mieście placem budowy.
Podczas budowy galerii wywieziono około 109 000 ton ziemi z wykopów. Ilość wykorzystanego betonu wyniosła blisko 50 000 m3, a do budowy ścian i działowych oraz podwieszanych sufitów użyto 98 000 m2 płyt gipsowo-kartonowych. Ilość wszystkich kabli i przewodów instalacji elektrycznych również jest imponująca – utworzyłaby odcinek o łącznej długości aż 412 km. Aby Focus Mall nabrał kolorów, do pomalowania elewacji i ścian potrzebnych było 7 500 litrów farby.
Obecnie w Focus Mall trwają prace wykończeniowe przed wielkim otwarciem. Inwestor trzyma wszystkich w napięciu, bowiem od miesiąca nikt spoza ekipy budowlanej nie ma wstępu na teren budowy. Na mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego czeka zatem wielka niespodzianka – dodaje Wojciech Piechut, Dyrektor Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
***
Parkridge Holdings należy do czołowych firm deweloperskich w Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się w przejmowaniu starych, zaniedbanych kompleksów i przekształcaniu ich w nowoczesne obiekty rozrywkowe, galerie handlowe czy apartamentowce. Najbardziej znane inwestycje grupy, to Marina w Brighton i Cinema Millenium w Londynie.
Firma Parkridge Retail Poland działa w Polsce od 2004 roku i zajmuje się planowaniem i budową galerii rozrywkowo-handlowych Focus Mall w małych i średnich miastach o liczbie mieszkańców od 80 000 do 400 000. Pierwszy Focus Mall w Polsce został otwarty 5 września 2007 roku w Rybniku. Kolejne inwestycje zlokalizowane są w: Bydgoszczy, Zielonej Górze; następne planowane są w Pile, Starogardzie Gdańskim, Gliwicach i Jeleniej Górze.
Parkridge Retail Poland wprowadza tez inna markę – parki handlowe o nazwie Focus Park, inwestycje te usytuowane są w miastach liczących powyżej 50 000 mieszkańców. Pierwsza galeria tego typu powstała w Świdnicy. Łączna wartość wszystkich inwestycji Parkridge przewidzianych w Polsce w najbliższych latach wyniesie ok. 4 mld PLN.
KONKURS
1 października 2009 r. startuje konkurs dla mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego i okolic, zorganizowany z okazji planowanego na 13 listopada otwarcia centrum handlowego Focus Mall. Dla ośmiu osób, które do 31 października zaproponują najciekawsze nazwy alejek nowej galerii, przewidziano nagrody – bony o wartości 500 zł każdy.
- Chcielibyśmy zaangażować w kształtowanie przestrzeni nowego centrum wszystkich, którzy będą odwiedzać Focus Mall – robić tu zakupy i spędzać swój wolny czas . Mamy nadzieję, że dzięki temu Piotrkowianie szybko poczują się w galerii „jak u siebie” – mówi Jarosław Fijałkowski, CEO CEE Parkridge Retail.
Aby wziąć udział w konkursie wystarczy mieć powyżej 18 lat, być zameldowanym na terenie powiatów piotrkowskiego, tomaszowskiego, bełchatowskiego, radomszczańskiego, pabianickiego lub opoczyńskiego oraz zgłosić swoje uczestnictwo. Można to zrobić drogą pocztową, przesyłając specjalną ulotkę konkursową (ulotki będą rozdawane na ulicach miasta podczas trzech najbliższych weekendów) lub przez Internet, gdzie na stronie konkursowej www.focusmall-piotrkówtrybunalski.pl należy wypełnić specjalny formularz. Zadaniem konkursowym jest wymyślenie interesującej nazwy alejki nowego centrum.
Każdy uczestnik może przesłać do oceny jeden pomysł. Wyboru ośmiu najlepszych nazw w ciągu 10 dni od zakończenia konkursu dokona komisja konkursowa. Uroczyste uhonorowanie zwycięzców konkursu obędzie się podczas Wielkiego Otwarcia centrum handlowo-rozrywkowego Focus Mall, zaplanowanego na 13 listopada. Podczas tego wydarzenia wszyscy uczestnicy konkursu i goście będą mieli przyjemność po raz pierwszy przejść się nowo nazwanymi alejkami galerii.
Nagrodami w konkursie „Kreuj nowe centrum miasta” są bony o wartości 500 zł każdy, do zrealizowania w galerii Focus Mall w okresie 14-21 listopada 2009 r.
Informacja prasowa przesłana przez Parkridge Retail Poland
Napisz komentarz
Komentarze