Pierwszy odcinek z ruchem wahadłowym uruchomiono między miejscowościami Karpin i Łaznowska Wola. Obowiązuje również objazd dla tranzytu przez Ujazd – Koluszki i Brzeziny.
Najważniejsze zmiany, jakie nastąpią po zakończeniu robót to: poszerzenie jezdni do 7 metrów, co odpowiada parametrom drogi klasy "G" - czyli głównej. To właśnie z tego powodu wycięto wszystkie znajdujące się przy drodze o co pytali często czytelnicy portalu NaszTomaszow.pl. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowanych zostanie 19 skrzyżowań (z drogami gminnymi i powiatowymi).
Dzięki wybudowaniu chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego (13,9 km) oraz dodatkowych jezdni (droga serwisowa/ścieżka rowerowa na odcinku Rokiciny - Popielawy - 4,6 km), po inwestycji, praktycznie cały odcinek z Łodzi do Tomaszowa Maz., będzie możliwy do pokonania w bezpieczny sposób, dla niechronionych uczestników ruchu. Dodając do tego zatoki autobusowe (16 szt.), azyle dla pieszych i częściowe oświetlenie drogi (przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe, skrzyżowania) - standard bezpieczeństwa, będzie nieporównywalnie wyższy w stosunku do dotychczasowego.
Ważnym elementem jest wspomniana, równoległa budowa dróg serwisowych, na odcinku Rokiciny – Popielawy, które ułatwią rolnikom dojazd do pół. Liczba bezpośrednich zjazdów zostanie w ten sposób ograniczona, co zmniejszy ryzyko potencjalnych kolizji. Innym ważnym elementem, będzie zmiana przebiegu drogi, np. w Kurowicach (korekta łuków w tym przesunięcie koryta rzeki Miazgi na odcinku 250 metrów) i Popielawach (korekta łuku).
Na łącznej długości 4,9 km, między Rokicinami a Bukowem powstanie pierwsza na drogach wojewódzkich w regionie nawierzchnia betonowa. Dotychczas zastosowano ją tylko na drogach ekspresowych (S8) i autostradach (A1). Nawierzchnia ta jest trwalsza od klasycznej (asfaltowej), co wydłuży żywotność jezdni. Jeśli system się sprawdzi, nie jest wykluczone, że będzie stosowany również na innych odcinkach dróg wojewódzkich.
Droga zyska również nowe obiekty inżynierskie. Powstaną, w miejscu starych, 3 nowe mosty na rzekach: Pankówka, Miazga i Łaznowianka wraz z przejściami dla małych zwierząt. Do tego 5 przepustów żelbetowych oraz 3 osobne przejścia dla zwierząt.
Inwestycja, realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” i jest dofinansowana ze środków RPO WŁ na lata 2014-2020, a jej zakończenie planowane jest 30.10.2020 r.
Napisz komentarz
Komentarze