Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 30 września 2024 03:26
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Nawierzchnie pełne dziur

Do przyspieszonej degradacji dróg przyczynia się niewłaściwe ich remontowanie. Na polskich drogach ubytków w nawierzchni jest miejscami tak dużo, że nie sposób przejechać nie uszkadzając przy okazji samochodu.

- O stanie naszych jezdni decydują wielorakie czynniki. Na polskie drogi kładzione są różnej jakości mieszanki mineralno - asfaltowe. Duża wolna przestrzeń w mieszance, czyli niewłaściwe jej zagęszczenie działa rozsadzająco - tłumaczy profesor z Katedry Inżynierii Materiałów Budowlanych Politechniki Warszawskiej. -  Podczas opadów woda, która wnika w szczeliny nawierzchni zamarzając zwiększa swoją objętość i powoduje pękanie asfaltu. Kiedy są przymrozki taka sytuacja powtarza się dość często. Służby drogowe próbują załatać ubytki metodą "na mokro", czyli wypełniają je specjalnymi środkami odpornymi na niskie temperatury. Nie jest to jednak działanie, które  przywróci jezdniom dawną gładkość. Akcję poprawiania jakości dróg należy powtarzać wielokrotnie po ociepleniu się klimatu.

Każda nawierzchnia ma swój okres trwałości. W przypadku polskich dróg górna warstwa powinna być wymieniana co 10 - 15 lat, a najczęściej jest tak, że wymieniona zostanie dopiero po 20 latach. Do przyspieszonej degradacji dróg przyczynia się również niewłaściwe ich remontowanie i użytkowanie.

Najlepszym na to przykładem są naprawy w miejscach, gdzie wykonywano przyłącza do infrastruktury technicznej ulokowanej w pasie drogowym. Najczęściej jest to sieć kanalizacyjna. Zarządcy dróg wydają stosowne pozwolenia obwarowując je koniecznością przywrócenia drogi do stanu poprzedniego.

Niestety najczęściej kończy się na niezbyt profesjonalnym „łataniu” na efekty którego nie trzeba długo czekać. Brak odpowiedniego zagęszczenia podkładu i niska jakość asfaltu powodują, że już po 2-3 tygodniach w miejscu naprawy pojawia się zapadlisko. Obserwując podobne prace na terenie Tomaszowa można odnieść wrażenie, że brakuje nadzoru właścicielskiego i skutecznego egzekwowania napraw.

Tymczasem zdecydowane działania powinny stanowić nauczkę dla partaczy. Zmuszenie ich do wykonania prac na właściwym poziomie zmusi ich (ze względu na koszty) na staranniejszą pracę w przyszłości. Przykro to stwierdzić ale nauczeni jesteśmy „bylejakości”.

Działa ona szkodę nas wszystkich. Utknięcie w głębokiej wyrwie może przynieść niemałą szkodę. Wielu kierowców skarży się na uszkodzone podwozie, felgi, dziury w miskach olejowych, lub urwany tłumik.

Oczekiwanie na wypłatę odszkodowania od ubezpieczyciela może potrwać nawet kilka miesięcy i nigdy nie jest całkowicie bezproblemowe.

Warto przy tym pamięta że aby móc domagać się odszkodowania od ubezpieczyciela drogi, trzeba na miejsce zdarzenia ściągnąć policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego. Bez poświadczenia Policji ubezpieczyciel bardzo niechętnie przyznaje pieniądze. Warto także udokumentować wypadek, sfotografować miejsce zdarzenia, zebrać relacje świadków. Z kompletnym wnioskiem należy zwrócić się do administratora drogi. Wysokość odszkodowania uzależniona jest od typu uszkodzeń, jakie w samochodzie poczyniła dziurawa jezdnia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
??? 15.08.2021 19:21
Do Pani Bożeny Kubickiej. Dziewczyno - masz 100% racji. Spróbuję w paru kwestiach podeprzeć to swoje poparcie dl Pani. Oczywiście - beznadziejna jakość materiałów, używanych do remontów i budowy dróg. Oczywiście - dziadowskie wykonanie remontów i budowy dróg. Oczywiście - kompletny brak jakiegokolwiek fachowego nadzoru budowlanego nad wykonaniem remontów i budowy dróg. Ile razy (setki, tysiące razy) sprawdzałem zagęszczenie różnych warstw konstrukcyjnych drogowych, tylko 30% tych warstw nadawało się do wpisania do dziennika budowy: jest O.K. Myślicie, że proszono mnie o sprawdzenie poprawek ?! W życiu!!! Wykonawca brał kogoś innego, co do którego miał pewność, że zrobi wpis do dziennika budowy, taki jak potrzeba. Dalej już się nie roztrząsam, bo nie chcę się denerwować. Olewanie właściwego nadzoru budowlanego we wszystkich robotach budowlanych, to jest w Polsce standard. DNO !!!

Reklama
Polecane
Jak wybrać materac przeciwodleżynowyMZK. Zmiany dla linii nr 2, 4 i 1Mediacje rówieśnicze85. Rocznica Powstania Polskiego Państwa PodziemnegoW trosce o bezpieczeństwo dzieciZlewozmywaki granitowe i stalowe – jak dobrać idealny model do swojej kuchni?Jak jeździmy? Policjanci wiedza najlepiejWytłumaczenie wszystkiegoTragiczny wypadek w Jankowie. Nie żyje 28-letnia kierującaSpotkanie z kandydatem na Prezydenta RP, Sławomirem MentzenemJaki wpływ mają wysokiej jakości wizualizacje na decyzje zakupowe klientów deweloperskich?Darmowe szczepienia i czipowanie w Tomaszowie Mazowieckim!
Reklama
Sztuka – Sport – Olimpiada Sztuka – Sport – Olimpiada Na wystawie zatytułowanej „Sztuka – Sport – Olimpiada”, prezentowane są obrazy oraz sylwetki tomaszowskich olimpijczyków którzy reprezentowali nasze miasto, a tym samym nasz kraj, na olimpijskich stadionach, w różnych dyscyplinach sportowych. Tematyka sportu została przedstawiona w malarstwie, nurcie pop artu. Na płótnach przedstawione są różne dyscypliny lekkoatletyki i nie tylko. Prezentujemy dzieła Niny Habdas (1942–2003), łódzkiej malarki i graficzki, Wiesława Garbolińskiego (1927–2014), Andrzeja Szonerta (1938–1993) i Benona Liberskiego (1926–1983). Płótna powstały w latach siedemdziesiątych XX wieku, podczas Pleneru Olimpijskiego zorganizowanego w Spale koło Tomaszowa Mazowieckiego. Prezentowane obrazy zostały przekazane w darze tomaszowskiemu Muzeum w latach 70. XX wieku przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Wystawę uzupełniają informacje o Tomaszowskich Olimpijczykach, pamiątki Stanisławy Pietruszczak z XII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku (1976) oraz znaczki poczty japońskiej wydane z okazji XVIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Nagano (1998), podarowane Muzeum przez Pawła Abratkiewicza. Wystawa przypomina nam o pięknej tradycji umacniania więzi pomiędzy ideą sportu olimpijskiego a twórczością artystyczną, która może kształtować humanistyczne wartości sportu i kreować jego wizerunek w społeczeństwie. Zapraszamy do zwiedzania wystawy w dniach 1 sierpnia – 27 października 2024 r., w godzinach otwarcia Muzeum: od wtorku do piątku od godz. 9.00 do 16.00, w soboty i niedziele od godz. 10.00 do 16.00 (w poniedziałek nieczynne). Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.08.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 7°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: Babcia JadziaTreść komentarza: Tam nic się nie zmienia od lat. Zamiast zarabiać tną koszty bo miasta nie stać. Jak widać zmiana prezesa była tylko formalna bo beton nadal nieskruszony.Źródło komentarza: MZK. Zmiany dla linii nr 2, 4 i 1Autor komentarza: Ż.WTreść komentarza: Kiedy będą sprawdzać wydechy w tych samochodach i motorach zajmie się ktoś tym?Źródło komentarza: Jak jeździmy? Policjanci wiedza najlepiejAutor komentarza: Misiek1971Treść komentarza: Światowy Dzień Uchodżcy i Emigranta w kościele katolickim odgórny prikas czy srebrniki dostali Boże widzisz i nie grzmisz to już nie jest Kościół Katolicki który znałem uczestniczyłem (15 ministrant, 10 pielgrzymek) Kościół się sprzedał jak za czasów srowida kiedy udzielał komuni Św. W pierwszej kolejności osoby na rękę 😡 później fury na plebanii z rejestracją upadliny 🤢 przepraszam ten świat zwariował ja wysiadam .czy to jest Polska czy już PolinŹródło komentarza: Trwa akcja gaśnicza na składowisku odpadów w Piotrkowie Tryb.; ogłoszono alert RCBAutor komentarza: TMTreść komentarza: A co wszyscy radni z listy PiSu są pisiorami?a jak któryś z po przechodzi na stronę Witki to jest ok?Źródło komentarza: Głos radnej za posadę dla Glimasińskiego? Wszystko może na to wskazywaćAutor komentarza: ...)Treść komentarza: a ten "radiowóz" na zdjęciu też ładnie zaparkował...Źródło komentarza: Jak jeździmy? Policjanci wiedza najlepiejAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Najlepiej wykluczyc komunikacyjnie ludność i każdy niech podróżuje ekologicznie swoim autem.Źródło komentarza: MZK. Zmiany dla linii nr 2, 4 i 1
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama