Odpowiedź nadesłaną i podpisaną przez Ewę Goskę, Naczelnika Wydziału Zasobów Archiwalnych i Kancelarii, Koordynator ds. dostępności zacytujemy w całości:
„Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym został wyznaczony koordynator i powołany zespół ds. dostępności.
Budynek Starostwa Powiatowego został oddany do użytku i pełni swoją funkcję od 2011 roku. Wejście do budynku zaprojektowani z poziomu przyległego terenu. Dla osób ze szczególnymi potrzebami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich zapewniona jest duża przestrzeń manewrowa na korytarzach. Dostęp na poszczególne kondygnacje zapewniają 2 dźwigi hydrauliczne. W budynku zainstalowana jest pętla indukcyjna, system totupoint, tłumacz języka migowego. Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych i kącik dla małego dziecka. Obrady sesji powiatowych udostępniane są na żywo. Po wygenerowaniu dodawane są napisy. Dokumenty zamieszczane na stronach BIP spełniają warunki dostępności.”
Nasze pytania dotyczyły również dodawania napisów do generowanych materiałów filmowych – a tych, z setek konferencji organizowanych przez starostę nie brakuje – na ten temat urząd milczy. Jednak najnowsze filmy na fb, napisy już mają. Widać, że ktoś uzupełnia również starsze materiały, ale sporo jeszcze przed nim pracy, ponieważ filmy publikowane przez samorządy napisy powinny mieć już od jesieni 2020 roku... ale to, że w końcu zaczęły się pojawiać, poczytujemy to sobie za nasz mały sukces. Osobie, która teraz będzie generować zaległe napisy i te z setek jeszcze pewnie planowanych przez starostę konferencji – współczujemy.
PS
Swoją drogą, odpowiedź, która została do nas wysłana w formie skanu przez koordynatora ds dostępności, nie spełnia założeń ustawy o dostępności...
Napisz komentarz
Komentarze