Do konkursu na dyrektora Liceum może przystąpić nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela. Kandydat musi też mieć ukończone studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli.
Warunkiem koniecznym jest też co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego. Dyrektorem może być osoba która uzyskała co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy albo w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni.
Oczywiście kandydat musi też posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych, nie może być prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, oraz nie może toczyć się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne. Czynnikiem eliminującym jest skazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Aplikowanie na stanowisko dyrektora szkoły wcale nie jest prostym i łatwym zadaniem. Oferty zawierają szereg dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów formalnych. Ich lista jest bardzo długa. Dodatkowo należy napisać uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim.
Napisz komentarz
Komentarze