Celem zajęć była potrzeba uświadomienia dzieciom zasad dobrego zachowania oraz zintegrowanie grupy w celu wytworzenia w niej motywacji i chęci do wspólnego działania.
Pobyt w przedszkolu to czas kształtowania prawidłowych postaw wobec innych ludzi. Kontakty, wspólna zabawa i wymiana doświadczeń jest niezwykle ważna dla wszystkich dzieci. Możliwość zabawy jest jednym ze sposobów prawidłowego rozwoju młodego człowieka, dzieci w ten sposób wykorzystują własny potencjał rozwojowy, nawiązują kontakty z rówieśnikami. Podczas zajęć dzieci mogły nauczyć się umiejętności społecznych czyli: współdziałania w grupie, rozwiązywania sporów i konfliktów, wyrażania i doświadczania uczuć, zaspakajania naturalnej potrzeby ciekawości czy wreszcie dochodzenia do kompromisów.
Podczas zabawy dzieci bardzo dobrze się zintegrowały i mimo różnicy wiekowej znalazły wspólny język nie tylko między sobą, ale przede wszystkim z gimnazjalistami, którzy nagrodzili ich lizakami.
Za zaangażowanie sześciolatki podziękowali „młodym nauczycielom” gromkimi brawami, a uśmiech na twarzy każdego malucha był dowodem na to, iż warto takie akcje powtórzyć. Projekt realizowali uczniowi klasy 2b: Zuzanna Sadowska, Natalia Mazurek oraz Sebastian Ochter, opiekunem był mgr Marcin Rybak.
Napisz komentarz
Komentarze