Barbara Klatka, bardzo słusznie zaproponowała temat drogi s8 z Łodzi do Tomaszowa jako swój priorytet - w ramach propozycji programowych dla Tomaszowa. Stąd konferencja, któa odbyła się 6 czerwca przy trasie s8 tuż obok Tomaszowa.
Zwołanie konferencji kandydatki na Prezydenta z udziałem wielu samorządowców od Łodzi po Tomaszów to krok, aby ta droga kiedykolwiek powstała. Więc z przyjemnością wziąłem udział.
Wyjątkowo mocno jestem przekonany do tej koncepcji. Mało tego. Dzięki parciu na tę budowę "wielkiej" Łodzi tym bardziej projekt staje się realny. W tym przypadku idealnie spotykają się interesy Łodzi oraz Tomaszowa i gmin. Dowodem na to była obecność obok Barbary Klatki Przewodniczącego Rady Miasta Łodzi Tomasza Kacprzaka, który specjalnie w tej sprawie do nas przyjechał. Barbara Klatka czyniąc te zabiegi jednym ze swoich priorytetów dobrze definiuje strategiczne interesy Tomaszowa.
Ostatecznie to decyzja i pieniądze rządu. Presja i nacisk, uchwały samorządów temu mają służyć. By rząd podjął wreszcie korzystną decyzję dla Tomaszowa. Każdy Prezydent czy radny Tomaszowa powinien o tę sprawę walczyć. To może najważniejsza - od lat i na kolejne lata - sprawa dla naszego miasta i powiatu. Konferencja celowo dla zobrazowania sprawy odbyła się przy trasie szybkiego ruchu, w miejscu gdzie wyprostowana s8 mogłaby wchodzić do Tomaszowa. Przy zjęździe/rondzie Tomaszów Centrum, na końcu ulicy Orzeszkowej.
Tomaszów potrzebuje szybkiego dojazdu do Łodzi, która z kolei potrzebuje alternatywnego dojazdu do Warszawy.
Przedłużenie trasy S-8 od węzła Łódź - Południe do Tomaszowa Maz. jest stosunkowo niedrogie i łatwe, gdyż mamy gotowe skrzyżowanie. Droga s8 to chyba ewenement światowy, bo jest prowadzona w dwóch odrębnych odcinkach. Sam pomysł polega na jej połączeniu czyli dokończeniu.
Generalnie projekt ma same zalety, od skrócenia czasu podróży o połowę, przez bezpieczeństwo podróżnych czy wpływ na rozwój gospodarczy Ziemi Tomaszowskiej:
1) odciąży A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą oraz w713 z Tomaszowa do Łodzi, a także odciąży A1 (wschodnia obwodnica Łodzi)
2) zapewni łodzianom szybkie połączenie z Tomaszowem Maz. i jego atrakcjami turystycznymi
3) odciąży ruch na drodze wojewódzkiej 713 do Tomaszowa Maz.
4) Tomaszów i Łódź staną się realną i konkurencyjną stolicą usług logistycznych w Polsce (powstaną nowe magazyny i miejsca pracy)
5) i co najważniejsze otworzy to przestrzeń i w oczywisty sposób wymusi kolejny krok w postaci budowy s74 w wariancie tomaszowskim, wraz z tak pożądaną obwodnicą Tomaszowa.
Do pomysłu będziemy przekonywać rząd, parlamentarzystów i samorządowców. W konferencji wzięli również udział Jacek Kowalewski od lat orędownik budowy tomaszowskiej s74 oraz zawsze zainteresowany drogami Andrzej Wodziński, a także Przewodniczący Rady Gminy Ujazd Piotr Zimny i inne osoby. Ta inwestycja musi być zrealizowana jak najszybciej. Milcząc nigdy tego nie osiągniemy. Współpracując w wiele środowisk i samorządów zwiększamy swoje szanse.
Sejmik Województwa Łódzkiego w maju, z mojej i Marcina Bugajskiego inicjatywy- głosami radnych koalicji PO z PSL, już przyjął uchwałę o poparciu dla naszej propozycji. Podobnie już uczyniły miasto Łódź oraz Gmina Ujazd. Wszystkie uchwały wysyłane są do rządu.
Biorący udział w konferencji radni Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta i Powiatu (Zdonek Tomasz, Hes Bogna, Łuczak Paweł prezentujący gotowy projekt, Strzęoek Mariusz, Żegota Sławomir ze wsparciem Marka Parady), mają na dniach zgłosić takie projekty pod obrady tomaszowskich samorządów. Trudno nam sobie wyobrazić by w takiej sprawie jakiś radny był przeciw...
Przy tej okazji dodam, że w szeregi koalicji wspierającej Barbarę Klatkę wstąpiła Małgorzata Wałach jako kolejna po wielu osobach jakie ostatnio do Koalicji dołączyły :) .
Kolejne samorządy na pewno dołączą się do naszych starań. Póki co Barbara Klatka zainicjowała w Tomaszowie rozmowę ten temat - wspólnie z całą Tomaszowską Koalicją Obywatelską. Tym samym ustanowiła go jednym ze swoich i całej Koalicji priorytetów na najbliższe lata.
Napisz komentarz
Komentarze