- Tomaszów Mazowiecki jeszcze nigdy nie był tak blisko budowy obwodnicy. Wychodzimy ze snucia opowieści, a realizujemy konkretne działania. Konsultujemy jej przebieg ze służbami wojewódzkimi. Nie ustajemy również w lobbowaniu na rzecz S74. Jednak zrealizowanie tego zadania w czasie krótszym niż 10 lat, w obecnych realiach, jest niemożliwe i to trzeba uczciwie mieszkańcom powiedzieć, dlatego rozpoczęliśmy prace dot. północnej obwodnicy. Tomaszów Mazowiecki problem ma teraz i teraz potrzebuje jego rozwiązania. Północna obwodnica, daje takie szanse - mówi prezydent Marcin Witko
Zostały opracowane wstępne koncepcje jej przebiegu w trzech podstawowych wariantach. Założeniem było by przyszła droga biegła w jak największej części przez grunty miejskie oraz łączyła węzeł Tomaszów Północ na drodze ekspresowej S8 z drogą wojewódzka DW 713 za dzielnicą Białobrzegi. Pozwoli to na wyprowadzenie ruchu ciężkich pojazdów z ulicy Szerokiej, Grota Roweckiego, Spalskiej, Szczęśliwej, Mireckiego, Białobrzeskiej, Radomskiej i Opoczyńskiej. Wszystkie warianty zostały przekazane do analizy i uzgodnień Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odział w Łodzi.
Wskazane uwagi są analizowane i będą uwzględniane. Na dziś wariantem optymalnym jest wjazd/wyjazd z węzła Tomaszów Północ, poprzez przebudowane skrzyżowanie Warszawska/Wysoka (np. rondo), wjazd w drogę krajową 48, która planowana jest w roku 2019 do kompleksowej modernizacji i przebudowy, następnie w przebudowaną ulicę Luboszewską i dalej w stronę terenów oczyszczalni poprzez obiekty mostowe i inżynieryjne, wylot w drogę wojewódzką 713 poza obszarem zabudowanym dzielnicy Białobrzegi.
Wskazany przebieg pozwoli na prowadzenie drogi poza terenami gęstej zabudowy i umożliwi bezpośrednią komunikacje z drogami krajowymi i ekspresowymi. W ten sposób ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta. Jednocześnie taki przebieg spowoduje, iż ruch odbywający się obecnie ulicami Szeroką i Grota Roweckiego zostanie poprowadzony drogą S8 i DK 48, obwodnicą i DW 713. Jest to oczywiście jeden z wariantów i trwają analizy kosztowe i funkcjonalne. Trwają też rozmowy w sprawie źródeł finansowania z środków krajowych oraz wspólna realizacje zadania z GDDKiA oraz zarządem Dróg Wojewódzkich.
Napisz komentarz
Komentarze