Specjalny Ośrodek Szkolno–Wychowawczy im. M. Grzegorzewskiej w Tomaszowie Mazowieckim posiada długoletnią tradycję i ugruntowane doświadczenie w zakresie pedagogiki specjalnej. Szkoła funkcjonuje od 1951 roku i konsekwentnie realizuje dewizę patronki szkoły, w myśl której „Każdy człowiek ma prawo do szczęścia i do swojego miejsca w społeczeństwie”. Aktualnie SOSW w Tomaszowie Mazowieckim zapewnia wszechstronny rozwój i opiekę dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Warunkiem przyjęcia do Ośrodka jest orzeczenie Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego. Kształceniem objęci są uczniowie od 6 do 24. roku życia.
Oferta edukacyjna ośrodka zapewnia kształcenie w: Szkole Podstawowej, w której realizowana jest edukacja wczesnoszkolna, nauczanie przedmiotowe oraz nauczanie uczniów z autyzmem, Gimnazjum i Zasadniczej Szkole Zawodowej kształcącej w zawodach: kucharz, krawiec, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz stolarz.
W trakcie nauki w Zasadniczej Szkole Zawodowej uczeń przystępuje do egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie przeprowadzanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Łodzi według standardów obowiązujących w szkolnictwie masowym. Otrzymując świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie absolwenci szkoły z sukcesem mogą funkcjonować na rynku pracy.
Dla wygody i komfortu uczniów Zasadniczej szkoły Zawodowej praktyki zawodowe organizowane są na terenie szkoły.
Dodatkowy rozwój uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej możliwy jest dzięki udziałowi w projektach finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Jesteśmy jedyną tego typu placówką w powiecie, która zapewnia wychowankom całodobową opiekę dydaktyczno–wychowawczą.
Kadra pedagogiczna ośrodka to wysoko wykwalifikowani specjaliści z zakresu oligofrenopedagogiki, logopedii, gimnastyki korekcyjnej, terapii pedagogicznej, integracji sensorycznej oraz autyzmu, którzy z zaangażowaniem aktywizują i wspierają uczniów w zapewnieniu im właściwego funkcjonowania w dorosłym życiu.
Ośrodek zapewnia objęcie każdego dziecka indywidualnym programem usprawniania, pracę w małych grupach realizowaną w oparciu
o atrakcyjne i nowoczesne metody nauczania.
Każdemu uczniowi wymagającemu specjalistycznej terapii zapewniamy zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze i korekcyjno–kompensacyjne, zajęcia logopedyczne z wykorzystaniem komunikacji wpierającej lub komunikacji alternatywnej.
Jako jedyny ośrodek w okolicy prowadzimy terapię integracji sensorycznej oraz terapię polisensoryczną w „Sali doświadczania świata”, której głównym celem jest doświadczanie świata wieloma zmysłami oraz odprężenie, relaks i wyciszenie dziecka. Wychowankowie biorą również udział w arteterapii, terapii behawioralnej, terapii dla dzieci z autyzmem, dogoterapii oraz socjoterpii skierowanej do dzieci z trudnościami w uczeniu się, osób z ADHD, autyzmem, zespołem FAS, niepełnosprawnością intelektualną i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
W naszej placówce każde dziecko jest bezpieczne, lubiane i doceniane. To my dostosowujemy się do jego potrzeb, możliwości i oczekiwań.
Ośrodek w swojej codziennej pracy ukierunkowanej na wszechstronny rozwój młodego człowieka, w tym wsparcie jego rozwoju psycho-emocjonalnego, przełamuje dotychczasowe stereotypy i zapewnia wychowankom udane funkcjonowanie w życiu dorosłym.
Jeszcze raz serdecznie zapraszamy.
Napisz komentarz
Komentarze