Badania komunikacji miejskiej w Tomaszowie Mazowieckim przeprowadzone były w październiku i listopadzie 2013 r. przez firmę PTC Public Transport Consulting - Marcin Gromadzki. W wynikach badania główne problemy wskazywane były w obszarze rozkładu jazdy oraz stanu taboru. Konsekwencją przeprowadzonego badania będzie opracowanie nowego rozkładu jazdy - w oparciu o informacje uzyskane w toku badania - uwzględniającego następujące założenia:
- ograniczenie do minimum wielowariantowości tras dla poszczególnych linii, co pozwoli na skuteczną identyfikację oferty przewozowej przez pasażera.
- uproszczenie przebiegu tras poszczególnych linii.
- wprowadzenie dla kilku podstawowych linii stałego taktu częstotliwości kursowania pojazdów, eliminującego przerwy w godzinach pozaszczytowych.
- synchronizacja rozkładów jazdy różnych linii substytucyjnie obsługujących poszczególne ciągi komunikacyjne.
czytaj: Komunikacja w konsultacjach
Dla realizacji powyższego wniosku podjęto kroki w celu przeprowadzenia postępowania przetargowego na opracowanie nowego rozkładu jazdy w tomaszowskiej komunikacji miejskiej (na najbliższej czerwcowej sesji będzie uchwalone przesunięcie budżetowe, zabezpieczające środki finansowe na przetarg a także zakup specjalistycznego programu komputerowego).
Dopłaty do MZK z budżetu miasta
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
3.373.500 |
4.305.000 |
4.641.000 |
4.362.540 |
4.841.000 |
4.840.997 |
Kolejnym istotnym wnioskiem wypływającym z badania jest konieczność poprawy stanu technicznego i wizerunku taboru autobusowego oraz struktury taborowej poprzez:
- stopniową eliminację autobusów wysokopodłogowych i autobusów niskopojemnych (Jelczy MO 81MB),
- zakup nowych autobusów niskopodłogowych lub używanych o niskich przebiegach,
- ujednolicenie malatury autobusów.
czytaj: Tabor z demobilu
Obecnie Zarząd Spółki Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o. prowadzi rozeznanie w celu wzięcia w leasing czterech autobusów niskopodłogowych
czytaj: Pozostaje nam "demobil"
Marka |
Wartość zakupu (netto) |
Pojemność |
Ilość miejsc siedz./stoj. |
Rok prod. |
Dostawca |
Przebieg autobusu w dniu zakupu w tyś km |
|
JELCZ |
300 120,00 zł |
4250 cm3 |
21/16 |
2002 |
Multi Plus |
1 |
|
JELCZ |
300 120,00 zł |
4250 cm3 |
21/16 |
2002 |
Multi Plus |
1 |
|
JELCZ |
300 120,00 zł |
4250 cm3 |
21/16 |
2002 |
Multi Plus |
1 |
|
JELCZ |
300 120,00 zł |
4250 cm3 |
21/16 |
2002 |
Multi Plus |
1 |
|
Wartość 1 200 480,00 zł |
|||||||
DAB |
108 467,50 zł |
8650 cm3 |
35/32 |
1993 |
Alkom |
495 |
|
DAB |
104 922,00 zł |
8650 cm3 |
27/46 |
1993 |
Alkom |
270 |
|
DAB |
104 922,00 zł |
8650 cm3 |
27/46 |
1993 |
Alkom |
320 |
|
Wartość 318 311,50 zł |
|||||||
NEOPLAN |
205 179,50 zł |
6871 cm3 |
25/45 |
1997 |
Alkom |
425 |
|
NEOPLAN |
122 965,11 zł |
5960 cm3 |
30/42 |
1993 |
Alkom |
460 |
|
NEOPLAN |
172 000,00 zł |
5960 cm3 |
29/42 |
1996 |
Alkom |
410 |
|
Wartość 500 144,61 zł |
|||||||
DAB |
35 000,00 zł |
8650 cm3 |
42/34 |
1990 |
Alkom |
428 |
|
NEOPLAN |
113 750,00 zł |
6871 cm3 |
16/41 |
1994 |
Alkom |
490 |
|
NEOPLAN |
113 750,00 zł |
6871 cm3 |
16/41 |
1994 |
Alkom |
461 |
|
NEOPLAN |
113 750,00 zł |
6871 cm3 |
16/41 |
1994 |
Alkom |
565 |
|
NEOPLAN |
113 750,00 zł |
6871 cm3 |
16/41 |
1994 |
Alkom |
356 |
|
Wartość 490 000,00 zł |
|||||||
NEOPLAN |
169 800,00 zł |
10970 cm3 |
30/64 |
1997 |
Alkom |
595 |
|
DAB |
65 000,00 zł |
8650 cm3 |
31/63 |
1993 |
Alkom |
440 |
|
DAB |
65 000,00 zł |
8650cm3 |
27/57 |
1993 |
Alkom |
589 |
|
Wartość 299 800,00 zł |
|||||||
MAN |
283 040,00 zł |
6871 cm3 |
30/78 |
1997 |
Alkom |
512 |
|
MAN |
232 000,00 zł |
6871 cm3 |
30/68 |
1997 |
Alkom |
522 |
|
Wartość 515 040,00 zł |
|||||||
DAB |
56 600,00 zł |
8650 cm3 |
27/57 |
1993 |
Alkom |
865 |
|
DAB |
56 600,00 zł |
8650 cm3 |
27/57 |
1993 |
Alkom |
825 |
|
DAB |
56 600,00 zł |
8650 cm3 |
26/44 |
1993 |
Alkom |
786 |
|
MAN |
130 000,00 zł |
6871 cm3 |
38/59 |
1997 |
Forbi |
764 |
|
MAN |
130 000,00 zł |
6871 cm3 |
38/59 |
1997 |
Forbi |
764 |
|
Wartość 429 800,00 zł |
|||||||
NEOPLAN |
60 000,00 zł |
6871 cm3 |
16/41 |
1994 |
Forbi |
488 |
|
NEOPLAN |
107 000,00 zł |
6871 cm3 |
29/76 |
1999 |
Forbi |
333 |
|
DAB |
26 872,00 zł |
11630 cm3 |
31/51 |
1995 |
Solaris |
900 |
|
DAB |
26 872,00 zł |
11630 cm3 |
31/51 |
1995 |
Solaris |
966 |
|
DAB |
20 000,00 zł |
11630 cm3 |
31/51 |
1996 |
Solaris |
854 |
|
DAB |
10 000,00 zł |
11630 cm3 |
31/51 |
1996 |
Solaris |
788 |
|
MAN |
203 000,00 zł |
6871 cm3 |
30/40 |
1999 |
Alkom |
588 |
|
Wartość 453 744,00 zł |
|||||||
MAN |
95 000,00 zł |
6871 cm3 |
66/33 |
1998 |
Forbi |
565 |
|
MAN |
95 000,00 zł |
6871 cm3 |
66/33 |
1998 |
Forbi |
531 |
|
Wartość 190 000,00 zł |
Napisz komentarz
Komentarze