Droga stanowić ma też element obwodnicy miasta, przyczyniający się do wyprowadzenia ciężkiego transportu kołowego z Tomaszowa. Na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego starania Kowalewskiego zaowocowały stanowiskiem samorządu województwa w sprawie nowelizacji Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych w zakresie zmiany przebiegu drogi ekspresowej S-74 na postulowaną relację Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Kielce oraz ujęcie jej w wykazie zadań inwestycyjnych „Programu Budowy Dróg Krajowych i na lata 2014 – 2020”. To kolejny, drobny krok do realizacji tak ważnej dla całego regionu inwestycji.
Jacek Kowalewski z wnioskiem o zajęcie przez Sejmik stanowiska w sprawie drogi S74 wystąpił jeszcze w październiku ubiegłego roku. Tomaszowski radny prosząc o zorganizowanie debaty podkreślał, że droga opisana została w dokumentach strategicznych województwa łódzkiego i że o jej budowę od wielu lat zabiegają samorządy powiatów tomaszowskiego, opoczyńskiego i łódzkiego wschodniego. Ponadto Kowalewski wskazuje, że S74 ma strategiczne znaczenie dla całej Polski centralnej i dla województwa świętokrzyskiego.
10 lutego radni sejmiku zadecydowali wesprzeć starania Kowalewskiego
- Droga wojewódzka S-74 na obszarze województwa łódzkiego w przebiegu Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Kielce wypracowana została jako element strategicznego układu drogowego w ramach równoważenia układu wewnątrz wojewódzkiego oraz jako otwarcie na strategiczne kierunki powiązań międzyregionalnych i międzynarodowych. Kierunek tej drogi ma zasadnicze znaczenie dla równoważenia obsługi komunikacyjnej regionu łódzkiego. Stanowi przedłużenie drogi ekspresowej S-8 Wrocław – Łódź na wschód od autostrady oraz przenosi tranzyt krajowy i międzynarodowy z „ringu łódzkiego” w strategiczne kierunki do Kielc, Rzeszowa i dalej ku Ukrainie, do portów czarnomorskich, z pominięciem, obciążonego już w stanie obecnym węzła piotrkowskiego.
- czytamy w oficjalnym stanowisku Sejmiku, które przypomina również, że droga uwzględniona została w wytycznych rozwoju sieci TEN-T, zatwierdzonych przez Parlament Europejski.
Napisz komentarz
Komentarze