Mimo to niezmiernie ważne jest dalsze przełamywanie schematów myślenia o graffiti wyłącznie, jako o wandalizmie, a nie o sztuce, szczególnie w mniejszych miastach. Równie ważne jest kształcenie lokalnych kadr kultury oraz udostępnienie na podstawie wolnych licencji materiałów edukacyjnych i dokumentacji powstałej z realizacji działań w poprzednich edycjach, gdyż każde kolejne działania dają nowe efekty, zwiększając potencjał edukacji kulturalnej w województwie łódzkim.
Do osiągnięcia zamierzonych celów, projekt będzie wykorzystywał innowacyjne formy działania (warsztaty edukacyjno-animacyjne, akcje, zabawy, występy, happeningi, koncerty). Jednymi z najważniejszych elementów merytorycznych zadania są warsztaty twórcze dla uczestników z Bełchatowa, Pabianic, Tomaszowa Mazowieckiego z udziałem artystów graffiti/streetartu, hip hopu i beat boxu oraz warsztaty dla przedstawicieli kadr kultury prowadzone przez wykładowców ASP w Łodzi. Interaktywne warsztaty edukacyjne będą miały na celu wyłonienie uzdolnionej młodzieży, która wspólnie z artystami wykona wielkopowierzchniowy mural o tematyce zaproponowanej przez miejscową społeczność. Na zakończenie projektu wyłonieni przez Twórców uczestnicy przyjadą do Łodzi, by dołożyć swoje pociągnięcia sprayem do wielkoformatowego graffiti wieńczącego całe przedsięwzięcie.
Wszystkie etapy projektu „Graffiti – sztuka miasta 4” wzbogacać będą imprezy o charakterze rodzinnego festynu z happeningami, zabawami artystycznymi i konkursami oraz spotkaniami z twórcami street artu, hip-hopu i beatboxu.
Warsztaty:
Tomaszów Maz. – 29 kwietnia
Bełchatów – 25maja
Pabianice – 6 czerwca
Malowanie graffiti wielkopowierzchniowego:
Tomaszów Maz. – 18 maja
Bełchatów – 22 czerwca
Pabianice –29 czerwca
Wielki finał – Łódź 13 lipca
Warsztaty dla młodzieży 10.00-18.00
1. Zasady projektowania i wykonania artystycznego graffiti/streetartu (mały format).
2. Kompozycja i kolor w przestrzeni i otoczeniu (zajęcia teoretyczne i ćwiczenia).
3. Zasady pracy w technice graffiti/streetartu (w tym szablon).
4. Nauka projektowania graffiti na płaszczyźnie i planszach pionowych (duży format).
5. Wykonanie projektu w małym wymiarze wielkopowierzchniowego graffiti (OSB).
6. Warsztaty twórcze z hip-hopu (zasady, sztuka słowa, baza muzyczna, utwór).
7. Warsztaty twórcze z beatboxu (zasady, ćwiczenia wokalne, pokazy).
Warsztaty dla kadr kultury 12.00-14.00
1. Zapoznanie z nową formą zajęć interdyscyplinarnych w postaci warsztatów twórczych z graffiti i street artu.
2. Planowanie i organizacja interdyscyplinarnych warsztatów twórczych.
3. Różne aspekty podejmowanych działań twórczych.
4. Zakres i forma zajęć teoretycznych i praktycznych działań.
5. Edukacja kulturalna z wykorzystaniem doświadczeń projektu „Graffiti sztuka miasta”.
Malowanie graffiti wielkopowierzchniowego 10.00-18.00
1. Powitanie i integracja uczestników.
2. Rozrysowanie przestrzenne w rzeczywistej skali – artyści graffiti/streetartu.
3. Pomoc młodzieży w realizacji kompozycji i opracowanie wskazanych fragmentów.
4. Korekta artystyczna.
5. Warsztaty hip-hopu (pokazy).
6. Warsztaty beatboxu (pokazy).
7. Happening, konkursy, gry i zabawy twórcze.
8. Podsumowanie współpracy.
Wielki finał – Łódź 10.00-18.00
1. . Rozrysowanie przestrzenne w rzeczywistej skali – Artyści graffiti/streetartu,
2. Pomoc młodzieży w realizacji kompozycji i opracowanie wskazanych fragmentów,
6. Korekta artystyczna,
7. Warsztaty hip-hopu (pokazy),
8. Warsztaty beatboxu (pokazy),
9. Happening, konkursy, gry i zabawy twórcze;
10. Podsumowanie pracy, podziękowania, rozdanie dyplomów, nagród, portfolio;
11. Koncert finałowy;
12. Podsumowanie współpracy, rozdanie dyplomów uczestnictwa w zadaniu.
Organizatorem przedsięwzięcia jest Łódzki Dom Kultury przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Na Co Dzień i Od Święta” z udziałem Domu Dziecka nr 2 w Łodzi, Miejskiego Centrum Kultury w Bełchatowie, Miejskiego Ośrodka Kultury w Pabianicach, Miejskiego Ośrodka Kultury w Tomaszowie Mazowieckim, Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego nr 3 im. Marii Grzegorzewskiej w Łodzi. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Napisz komentarz
Komentarze