Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 10 kwietnia 2025 04:31
Reklama dotacje unijne dla firm
Reklama

Przyspieszenie prac przy budowie parkingu

Przyspieszenia nabrały prace przy budowie parkingu, powstającego przed Skansenem Rzeki Pilicy i Rezerwatem Niebieskie Źródła. Zrobiona jest już część energetyczna i oświetlenie. Lampy, jak powiedział kierownik robót Jarosław Wołczyk, staną dopiero na końcu prac, po położeniu kostki granitowej. Oprócz tego robotnicy ukończyli już prace kanalizacyjne, podczas których dokopali się nie tylko do wody, ale też do … koła od niemieckiego auta pancernego z okresu drugiej wojny światowej (półgąsienicowego transportera opancerzonego typu SdKfz 251) i ogniwa gąsienicy od czołgu Panzer I. Znaleziono też blachy od transportera. Wszystkie wykopane „skarby” trafiły do skansenu.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP

Teraz przed skansenem trwają prace drogowe, polegające na układaniu krawężników. Kolejnym etapem, tym najdłuższym, będzie zaś wykładanie parkingu kostką granitową. Robotnicy mają na to dwa miesiące.

Reklama

 

Teren przed wejściem do skansenu jest wyłączony z ruchu, nie oznacza to jednak, iż placówka nie działa. Budowa parkingu nikomu nie przeszkadza, ponieważ dla turystów dostępny jest parking tymczasowy, usytuowany z boku skansenu. Mieszczą się tam zarówno samochody osobowe, jak i wielkie autokary. Z parkingu do bramy skansenu poprowadzona jest droga wjazdowa. Usytuowana jest zaledwie kilkadziesiąt metrów za poprzednią, w kierunku dzielnicy Ludwików.

 

Parking będzie miał 127 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych, z czego 9 dla osób niepełnosprawnych oraz 5 stanowisk dla autokarów wraz z odwodnieniem, kanalizacją deszczową oraz oświetleniem ulicznym. Przypominamy, że projekt współfinansowany jest ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Parking ma być gotowy do czwartego kwartału 2012 roku. Całkowity koszt jego budowy wynosi 3 191 955 zł.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

bunga-bunga 05.07.2012 18:28
I jeszcze raz do lizusa: i co - karzekłu ( umysłowy i intelekualny) ?! Nie "pasi " ci "cóś" ? Puść jakiegoś bączka ! Ale - niestety - wiem, że nie bałakniesz żadnego słówka - ponieważ wy - internetowe trolle potraficie tylko wydziwiać. A umysłowy wysiłek jest dla was obcy !!!

Reklama
bunga-bunga 05.07.2012 18:15
I jeszcze do lizusa: koleś - puść jeszce jakiegoś bączka !!! To się na tobie powyżywam - cieniasie !!! Do Admina: i widzi Pan ? I goście pękają !!! Dlaczego ? Bo mają nasra. e pod koopułami !!! Ale - momo to - chcą zaistnieć !

bunga-bunga 05.07.2012 16:43
I jeszcze do lizusa: co ty - koleś - możesz powiedzieć o życiu sksualnym mrówek - jak ty - koleś - w mrowisku nie byłeś ?! Czyli: nie wymądrzaj się pal..cie na temat, o którym nie masz zielonego pojęcia !!!

bunga-bunga 05.07.2012 16:37
Jako odpowiiedź na twój wpisik zacytuję ci mój wpis na stronie nr 337 z marca (może z lutego ?) Chcesz - to będziesz miał wyczerpuąacą infoprmację. "Otóż: kolego - działalność gospodarczą to ja założyłem już kilkadziesiąt lat temu i to w zakresie usług budowlanych i dlatego śmiem twierdzić, że jednak trochę lepiej znam się na rzeczy niz TY. Zwrócę Ci tylko uwagę na to, że wymieniłeś wiele najmniej istotnych czynników kosztotwórczych dla tej inwestycji, jak: pozwolenie na budowę, "papierologia", odbiory, poprawki, ławki, barierki itp. duperele i wreszcie toalety. Jakie toalety ?! Przecież obok stoi toaleta za 0,25 mln złotych ! I żebyś Kolego w przyszłości nie pisał głupot, to Ci podam jeszcze jeden przykład. Obwodnica miasta Radomska (brałem udział w przygotowaniu częśći oferty przetragowej w mojej branży jako ewentualny podwykonawca dla BUDIMEX-u) o długości 6,35 km będize kosztowała 50,2 mln złotych (można to sprawdzić na stronie internetowej Urzędu Miasta w Radomsku). Obwodnica to jest: dwie jezdnie dla ruchu ciężkiego, cała infrastruktura (oświetlenie, kanalizacja deszczowa z separatorami, fragmenty kanalizacji sanitarnej, przekładki sieci gazowej, 3 wiadukty, 5 kładek), łączna szerokość pasa drogowego (dwie jezdnie, pas środkowy, pobocza, rowy przydrożne i i pasy rezerwowe na dojazdy lokalne do nieruchomości) to ponad 60 mb . Tak więc wychodz: 50,2 mln zł : 6,35 km = ca 7,88 mln zł za 1 km długości obwodnicy = 7,88 mln za powierzchnię 6 ha obwodnicy (bo 1 km czyli 1000 m x 60 m szerokości = 60 000 m2 = 6 ha), co w przeliczeniu na 1 ha daje kwotę 1,313 mln zł/ 1 ha powierzchni obwodnicy. Dla parkingu wychodzi następujący koszt w przeliczeniu na 1 ha powierzchni parkingu: 3,2 mln : 0,35 ha = 9,14 mln zł/ na 1 ha !!!! Tam nowoczesna dwupasmowa obwodnica o podłożu drogowym najwyższej klasy dla ruchu ciężkiego, z całą skomplikowaną infrastrukturą, wiaduktami, kładkami za jedyne 1,313 mln /1 ha a tu niewielki parking lokalny dla ruchu lekkiego, bez wiaduktów, kładek, przekładek sieci - za 9,14 mln / 1 ha !!!!!! I o czym Kolego dyskutujesz ? ! I kogo bez zastanowienia bronisz ?!?!?! CZY TU KTOŚ Z WŁODARZY MIASTA, URZĘDNIKÓW NIE UPADŁ NA GŁOWĘ ??? !!! I inne moje wpisiki na tym forym w temacie tego pojeba...o prakingu: " Najzwyklejszy pod słońcem (tzn. bez pozłacanych kafelków na ścianach, bez posrebrzanych rur i kibli) kibel kosztował aż 250 tys. złotych, najzwyklejszy pod słońcem ( tzn. bez pozłacanej kostki brukowej, bez posrebrzanych krawężników, z liniami malowanymi zwykłą a nie złotą farbą) parking ma kosztować 3,7 mln złotych ! Kogoś tu zdrowo pogięło ! No - chyba, że ten parking będzie miał ze 20 ha powierzchni albo będzie przykryty dachem, a może będzie podziemny, dwypoziomowy. Czy ci miejscy urzędnicy stracili poczucie rzeczywistości ?!" "bunga-bunga: I jeszcze dorzucę: jak ktoś nie wierzy w to Radomsko, to niech zajrzy na stronkę regionalne dyrekcji dróg krajowych i autostrad w Łodzi i sprawdzi ile kosztowała dojazdówka (ul. Orzeszkowej) od Zawadzkiej do drogi S-8 (ca 400 mb). Robiłto nasz lokalny wykonawca i urząd miasta doskonale wie, że ta robota była jeszcze tańsza w przeliczeniu na 1 ha powierzchni niż obwodnica Radomska. Przy okazji: mozna łatwo sprawdzić jaka jest szerokość całego pasa drogowego i przekonać się, że podana przeze mnie szerokość pasa obwodnicy Radomska jest z pewnością wieksza niż 60 mb - co oznacza, że koszt wykonania 1 ha powierzchni obwodnuicy będzie jeszcze mniejszy niż wyliczony przeze mnie w moim poprzednim wpisie."

lizus 04.07.2012 20:46
@12 a wiesz że zechcę - podaj przykłady bo nie ukrywam że strasznie mnie zaciekawiłeś. c

Tomaszowianin 04.07.2012 20:16
Nie będę już polemizował na temat czy ta faknietą kostkę się wkłada czy wsadza ale bunga bunga , na pzryszłość nie podniecaj się tak i nie onanizuj pisząc te swoje chore i tylko krytykujące komentarze na kazdy temat jaki jet tutaj na tym portalu zamieszczany Pozdrawiam .

emka 04.07.2012 16:30
to ciekawe.. tyle lat jestem powiązana z ta branżą i jeszcze nikt nigdy nie użył z moich brukarzy pojęcia wsadzania kostki granitowej.. ciekawe co to za brukarz takie coś wymyślił.. co więcej wpisałam w google wsadzanie kostki granikowej i jakoś jedyne pasujące mi pojęcie to post Tomaszowianina. Po to sie przygotowuje teren żeby później ułożyć a nie wkładać kostkę. Jedyny problem to raczej odpowiednie dopasowanie jednego kamienia granitu do drugiego..

bunga-bunga 04.07.2012 13:37
Zajrzałem do wpisów na temat tego zafajdanego parkingu i napiszę tak: Do tomaszowianina: bredzisz - koleś - na temat tego wsadzania zamiast układania. A niby dlaczego układać można tylko na gotowym planie ajeżeli tego plany nie ma - to mozna tylko wsadzać ?!?! Gościu: nie kombinuj jak koń pod górkę !!! A tak a propos: możesz jeszcze wsadzać ? Czyb tylko już układać...... się spokojnie obok baburicy ? Di lizusa: koleś - nie chrzań głupot ! Cena za wykonanie 1 metra kwadratowego tego zafajdanego parkingu przekracza kilkakrotnie cenę jednostkową za wykonanie 1 m2 autostrady, w obrębie której jest znacznie więcej infrastruktury. Jeżeli zechcesz - to służę przykładami. Niebotyczny koszt wykonania tego parkingu jest przykładem matolstwa urzędników UM, którzy przygotowywali całą tę checę pn. parking przy skansenie . Do Admina: Panie M. - olewaj Pan takich fachowców od "wsadzania - zamiast układania" . Szkoda czasu ! I tak - jak kiedyś Pan napisał: niech pocałują psa w .... kota !!!

Kingusia 04.07.2012 12:17
w pobliżu wybudujcie skocznię narciarską, to byłaby dopiero frajda i parking zapełniony przez cały rok!!!

Peter 04.07.2012 11:21
Z tego co wiem, w przypadku takich znalezisk teren powinien być przebadany przez specjalistów.

lizus 04.07.2012 10:04
@8 3 mln to nie tylko kostka ale też infratruktura podziemna, oświetlenie , urządzenia do obsługi szlaku konnnego, łąwki, kosze, nowa zieleń itd. podjedz i zobacz jak duży to teren. jak goście z ue daja kasę to trzeba brać.

Reklama
Bixen 04.07.2012 09:32
3 miliony złotych za kostkę brukową... W niektórych krajach to by autostradę zrobili. Żal.

S.M 04.07.2012 07:25
Multi99 malkontentem i płaczkiem to nazywaj siebie, a wypociną to chyba jest Twój komentarz. Jak już się coś pisze na publicznej stronie to chyba powinno być to poprawnie napisane. I weź pod uwagę że czytają tą stronę nie tylko " płaczki " z tego miasta jak to nazwałeś , ale także ludzie nie mieszkający tutaj, a sercem związani z Tomaszowem. Swoim komentarzem obrażasz ludzi.

03.07.2012 22:06
Mariusz jak sie czyta te wypociny tych malkontentów i płaczków w tym miescie to rece opadają i odchodzi jakakolwiek ochota na robienie cokolwiek dla tego miasta. Potrafią sie przyczepic oczernic wytknąc brugy innych ale zeby samemu cos zrobic od siebie wyjść z inicjatywą z pomysłem dla tego miasta to nie nie szkoda pomysłu. Podziwiam ciebie momentami ze wytrzymujesz te wypociny !!!!! pozdrawiam.

Tomaszowianin 03.07.2012 22:00
Panie Mariuszu , niech się Pan tak od razu nie denerwuje :) to tylko zboczenie zawodowe z mojej strony :) Pozdrawiam :)

Opinie

Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

Do roku 2150 r. Wenecja oraz wyspy i bagna Laguny Weneckiej mogą okresowo znaleźć się pod wodą podczas powodzi morskich – potwierdziła analiza włoskich naukowców. W rozmowie z PAP oceanolog prof. Jacek Piskozub podkreślił, że do końca wieku zalaniu ulec mogą też niektóre polskie miejscowości, w tym dzielnice Gdańska.Data dodania artykułu: 09.04.2025 11:55
Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

Narodowy Bank Polski zaprasza do udziału w wyjątkowym konkursie na temat rezerw złota.Data dodania artykułu: 09.04.2025 10:22Liczba komentarzy artykułu: 2
„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (WSiP) to najstarsze polskie wydawnictwo edukacyjne i jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm działających na rynku podręczników oraz narzędzi edukacyjnych dla szkół w Polsce. Podstawę oferty stanowią tradycyjne i cyfrowe produkty dla wszystkich poziomów edukacji - od wychowania przedszkolnego, przez szkoły podstawowe, licea, technika do szkół branżowych. Firma rozwija innowacyjną platformę edukacyjną - EDURANGĘ. Dbając o najwyższy poziom przygotowywanych materiałów, WSiP nie pomija roli rozwoju zawodowego nauczycieli. Dlatego prowadzi niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli ORKE, który wspiera profesjonalnymi szkoleniami nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:17
80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 0°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 25 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama