Twórczynią tej metody jest amerykańska terapeutka Jean Ayres, która odkryła, że aby dziecko mogło prawidłowo funkcjonować, wszystkie zmysły muszą prawidłowo działać i harmonijnie ze sobą współpracować.
U większości osób proces integracji sensorycznej przebiega automatycznie umożliwiając reakcje odpowiednie do wymogów otoczenia i warunkując prawidłowy rozwój sensomotoryczny. U dzieci, które majązaburzenia przetwarzania sensorycznego, proces ten przebiega inaczej. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej powodują złą interpretację odbieranych informacji, stwarzając bałagan ruchowy, emocjonalny i zaburzenia koncentracji. W efekcie dziecko nie potrafi komunikować się z otoczeniem oraz uczyć się nowych umiejętności.
Metoda Integracji Sensorycznej daje dobre rezultaty w odniesieniu do dzieci z:
- autyzmem;
- zespołem Aspergera;
- zespołem kruchego chromosomu X
- niepełnosprawnością intelektualną;
- mózgowym porażeniem dziecięcym;
- zespołem Downa;
- innymi sprzężonymi zaburzeniami;
- grupy ryzyka: wcześniaków, dzieci po uszkodzeniach okołoporodowych.
Zajęcia prowadzone MetodąIntegracjiSensorycznejw większości mają charakter aktywności ruchowej prowadzonej indywidualnie z dzieckiem w formie zabawy.
Sprzęt do prowadzenia terapii szkoła otrzymała w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jeżeli dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zapraszamy 28.03.2012 do Specjalnego Ośrodka Szkolno –Wychowawczego w Tomaszowie Maz. w godzinach 10-17. Zainteresowani rodzice, opiekunowie i dzieci mogą zwiedzić Placówkę oraz wziąć udział w zajęciach i konsultacjach pedagogicznych, psychologicznych, logopedycznych i korekcyjnych.
Napisz komentarz
Komentarze