- Mieszkam przy ulicy Bartosza Głowackiego - mówi pan Roman. - Od lat przeżywamy tu prawdziwą gehennę. Problem jednak nasilił się odkąd otwarto hutę szkła w Niewiadowie. W dzień na hałas staramy się nie zwracać uwagi ale w nocy i nad ranem bywa on nie do zniesienia. Mieszkam na trzecim piętrze i nie mogę nawet uchylić okna, by wpuścić świeżego powietrza do mieszkania. Ciężarówki jeżdżą po kilka na raz i to w dwie strony. Te puste są chyba nawet bardziej hałaśliwe niż od tych załadowanych.
Mieszkańcom trudno jest zrozumieć, dlaczego inne miasta takie jak Piotrków Trybunalski, czy Opoczno mogą mieć swoje obwodnica a załadowane piaskiem wielotonowe składy muszą przemierzać codziennie ulice miasta. Każda z osób, z którymi rozmawialiśmy mówi również o niszczeniu ulic, które nie przystosowane są do ruchu pojazdów ciężkich.
O potrzebie budowy obwodnicy na ostatniej sesji Rady Miejskiej mówił też radny Ryszard Goździk, który przypomniał, że o potrzebie jej budowy mówi się od wielu lat, nic w tym kierunku nie robiąc. Jego zdaniem inwestycja ma charakter ponadregionalny i należy o nią zabiegać wspólnie z władzami gminy Inowłódz.
Ewentualna obwodnica Tomaszowa Mazowieckiego to olbrzymia inwestycja drogowa, obejmująca budowę nowego mostu na rzece Pilicy. Goździk uważa, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa nitki rozpoczynającej się na wysokości Sługocic, na drodze Tomaszów - Spała, która łączyłaby się w okolicach „Cygana” z drogą krajową biegnącą w kierunku Spały.
Odmiennego zdania jest radny Jacek Kowalewski, który uważa, że sprawę ruchu tranzytowego przez Tomaszów rozwiąże planowana budowa trasy S74. - Uzbrójmy się w cierpliwość. Pan minister Grabarczyk zapewniał mnie, że do końca tego roku zapadnie ostateczna decyzja w tej sprawie. Najprawdopodobniej droga ta będzie realizowana w latach 2014-2020.
Droga S74 nie rozwiąże niestety problemu ciężarówek dostarczających piasek do Huty w Niewiadowie, dlatego interesującym wydaje się wariant ominięcia Tomaszowa od strony Opoczna. Konieczny będzie więc lobbing na szczeblu już nie tylko województwa ale również rządowym. Czy będzie on możliwy, jeśli Cezary Grabarczyk utraci stanowisko Ministra Infrastruktury?
Napisz komentarz
Komentarze