Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 9 kwietnia 2025 21:30
Reklama
Reklama

Obwodnica: temat specjalnej troski

Jednym z największych problemów naszego miasta jest brak obwodnicy, która skierowała by ruch samochodów ciężarowych na peryferie, równocześnie tworząc dostęp do nowych terenów inwestycyjnych. Odpowiednie skomunikowanie jest warunkiem niezbędnym, by Tomaszów mógł się rozwijać. O ciężarówkach przemierzających nasze ulice pisaliśmy już niejednokrotnie. Nie tylko niszczą one miejskie ulice, nowobudowane ronda (często nie stosując się do znaków zakazu (jak na Rondzie im. Olimpijczyków) ale nie pozwalają na spokojny sen mieszkańcom Tomaszowa.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP

 

Reklama

- Mieszkam przy ulicy Bartosza Głowackiego -  mówi pan Roman. - Od lat przeżywamy tu prawdziwą gehennę. Problem jednak nasilił się odkąd otwarto hutę szkła w Niewiadowie. W dzień na hałas staramy się nie zwracać uwagi ale w nocy i nad ranem bywa on nie do zniesienia. Mieszkam na trzecim piętrze i nie mogę nawet uchylić okna, by wpuścić świeżego powietrza do mieszkania. Ciężarówki jeżdżą po kilka na raz i to w dwie strony. Te puste są chyba nawet bardziej hałaśliwe niż od tych załadowanych.

 

Mieszkańcom trudno jest zrozumieć, dlaczego inne miasta takie jak Piotrków Trybunalski, czy Opoczno mogą mieć swoje obwodnica a załadowane piaskiem wielotonowe składy muszą przemierzać codziennie ulice miasta. Każda z osób, z którymi rozmawialiśmy mówi również o niszczeniu ulic, które nie przystosowane są do ruchu pojazdów ciężkich.

 

O potrzebie budowy obwodnicy na ostatniej sesji Rady Miejskiej mówił też radny Ryszard Goździk, który przypomniał, że o potrzebie jej budowy mówi się od wielu lat, nic w tym kierunku nie robiąc. Jego zdaniem inwestycja ma charakter ponadregionalny i należy o nią zabiegać wspólnie z władzami gminy Inowłódz.

 

Ewentualna obwodnica Tomaszowa Mazowieckiego to olbrzymia inwestycja drogowa, obejmująca budowę nowego mostu na rzece Pilicy. Goździk uważa, że najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa nitki rozpoczynającej się na wysokości Sługocic, na drodze Tomaszów - Spała, która łączyłaby się w okolicach „Cygana” z drogą krajową biegnącą w kierunku Spały.

 

 

Odmiennego zdania jest radny Jacek Kowalewski, który uważa, że sprawę ruchu tranzytowego przez Tomaszów rozwiąże planowana budowa trasy S74.  -  Uzbrójmy się w cierpliwość. Pan minister Grabarczyk zapewniał mnie, że do końca tego roku zapadnie ostateczna decyzja w tej sprawie. Najprawdopodobniej droga ta będzie realizowana w latach 2014-2020.

 

Droga S74 nie rozwiąże niestety problemu ciężarówek dostarczających piasek do Huty w Niewiadowie, dlatego interesującym wydaje się wariant ominięcia Tomaszowa od strony Opoczna. Konieczny będzie więc lobbing na szczeblu już nie tylko województwa ale również rządowym. Czy będzie on możliwy, jeśli Cezary Grabarczyk utraci stanowisko Ministra Infrastruktury?

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

observer 24.10.2011 12:49
Wariant 'cygan" nie wchodzi w rachubę. Potrzebny byłby nowy most na PIlicy , ale to obszar chroniony "natura 2000": "Łąki Ciebłowickie". Rozwiązania są dwa. Pierwsze: S-74 Będzie przebiegała na lini Nagórzyce- Biała Góra. A więc domknięcie ringu Biała Góra do Opoczyńskiej na granicy miasta. Drugie: wariant już rozpatrywany Tamka, nowy most na Czarnej, Dworcowa, Sucha, Nowy most na Wolbórce, nowy most na Pilicy, obok linii kolejowej do przejazdu kolejowego Białobrzeska- Radomska. Moim zdaniem najsensowniejszy wariant pierwszy. I pozostaje modlić się aby Grabarczyk jak najdłużej był Ministrem Infrastruktury. Mamy jeszcze jako miasto kilka interesów do ugrania; bez Grabarczyka będzie trudno.

Reklama
Realista 24.10.2011 11:29
Nie po to województwo remontuje ( przebudowywuje) 713, żeby była budowana dodatkowa droga do Łodzi.. tyle na ten temat, obwodnica od strony Opoczna bardzo dobry pomysł...

Tymoteuszka 22.10.2011 13:45
S74 swoją drogą...może być, a może jej nie być...i jeszcze kiedy? A ten wariant "łącznik" DK48 z DW713, na wysokości Cygana - Sługocice, to bardzo dobry pomysł. Co do pieniędzy na niego, to może dofinansowanie z UE? Wtedy obecna DK8 (przetwarzana w S8), DK48, DW713 i nowa S74 tworzyłyby koło wokół Tomaszowa, i byłoby zbędne wjeżdżanie do miasta.

22.10.2011 09:51
Jak podają media Grabarczyk ma niedługo podać się do dymisji. Kwestia przebiegu S-74 jest bardzo ważna dla Tomaszowa (pół godz. jazdy do centrum Łodzi). Pogadajcie z Kowalewskim czy decyzja zapadnie? Co (konkretnie) w tej sprawie ma zamiar zrobić Witko i inni? Niech nasi wielcy nie spieprzą tej sprawy.

PAW 21.10.2011 17:43
@ Jack Nie wożą piasku pociągami, bo byłyby to dodatkowe koszty. Najpierw trzeba byłoby odtworzyć linię kolejową od Skrzynek do samej huty (jeżeli miałaby to być ta sama linia, która docierała do zakładów w Niewiadowie). Wszystko mieli dobrze wyliczone. Ładować piasek do wagonów, później z wagonów przeładowywać na ciężarówki, które dowoziłyby go bezpośrednio pod silosy... nieopłacalne. Tak czy tak musiałyby być zaangażowane ciężarówki. Chciałbyś płacić kilku osobom za tą samą pracę? Pewnie nie. Oni też nie chcą.

( 21.10.2011 14:20
mamy posła z Tomaszowa wreszcie możne on pomoże? p.s. sam na niego głosowałem.

Jack 21.10.2011 12:51
A dlaczego piasku do huty w Niewiadowie nie można wozić pociagiem? Bocznicę kolejową do zakładów "Niewiadów', a która kończyła sie na placu huty niedawno do końca rozebrano. Rozebrano również bocznicę na ul. Piaskowowej. Mozna by było tam dowozic piasek z Białej Góry pociagiem i tam przeładowac na cieżarówki.

Tarnawa 21.10.2011 09:15
Skoro Pan Minister Grabarczyk, zapewniał swego kolegę Pana Jacka Kowalewskiego to sprawę mamy załatwioną i miasto oraz Jego władze nic w tej sprawie robić już nie muszą. Wszak słowo Pana Jacka i Pana Ministra " za czyn stoi..."

21.10.2011 02:37
Najpierw przydałoby się naprawić to co zostało już wybudowane zamiast myśleć o, daleko idącej w przyszłość, budowie nowego. Stan większości dróg w mieście woła o pomstę do nieba. Gdzie jest prezydent? Gdzie jest starosta? Wieża, czy leci z nami [jakikolwiek] pilot?

adek 20.10.2011 23:22
I tak wiadomo że od kilku lat rządzący naszym miastem nic nie robią aby było ładnie i bezpiecznie w Tomaszowie można zobaczyć jak miasto Piotrków pnie się ku lepszemu a Tomaszów od kilku ładnych lat stanął w miejscu,jesteśmy lata świetlne za Piotrkowem a w niedługim czasie Opoczno nas przegoni.Dlatego też młodzi ludzie uciekają z tego miasta i wcale im się nie dziwię.

Mieszkaniec Szerokiej 20.10.2011 17:27
Ciężarówki z glinką do Ceramiki, piasek do Huty w Niewiadowie, tranzyt ciężarówek, piasek do budowy na krajową 8 przez ul. Szeroką to hałas smród, kurz brak chwili spokoju w dzień i w nocy, to ludzi wykończy, nie mówiąc już o budynkach które trzęsą się w posadach a kto na to zezwala? nasi tomaszowscy urzędnicy, radni, i ludzie odpowiedzialni za drogi by mieli chyba co naprawiać. My mieszkańcy żyjemy na ul. Szerokiej jak na placu budowy i nikogo to nie interesuje chyba że przed wyborami wtedy to wszyscy coś z tym zrobią Panowie i Panie rządzący w naszym mieście spróbujcie zrobić coś w stylu Wrocławia

Reklama

Opinie

Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

Do roku 2150 r. Wenecja oraz wyspy i bagna Laguny Weneckiej mogą okresowo znaleźć się pod wodą podczas powodzi morskich – potwierdziła analiza włoskich naukowców. W rozmowie z PAP oceanolog prof. Jacek Piskozub podkreślił, że do końca wieku zalaniu ulec mogą też niektóre polskie miejscowości, w tym dzielnice Gdańska.Data dodania artykułu: 09.04.2025 11:55
Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

Narodowy Bank Polski zaprasza do udziału w wyjątkowym konkursie na temat rezerw złota.Data dodania artykułu: 09.04.2025 10:22Liczba komentarzy artykułu: 2
„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (WSiP) to najstarsze polskie wydawnictwo edukacyjne i jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm działających na rynku podręczników oraz narzędzi edukacyjnych dla szkół w Polsce. Podstawę oferty stanowią tradycyjne i cyfrowe produkty dla wszystkich poziomów edukacji - od wychowania przedszkolnego, przez szkoły podstawowe, licea, technika do szkół branżowych. Firma rozwija innowacyjną platformę edukacyjną - EDURANGĘ. Dbając o najwyższy poziom przygotowywanych materiałów, WSiP nie pomija roli rozwoju zawodowego nauczycieli. Dlatego prowadzi niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli ORKE, który wspiera profesjonalnymi szkoleniami nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:17
80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
słabe opady deszczu

Temperatura: 7°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 25 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 331

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 331

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 331 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk oraz wieszak ubraniowy z lustrem.PB 331 to najpopularniejszy model łóżka w ofercie Elbur. Domowy charakter, praktyczne funkcje i sprawdzone rozwiązanie powodują, że jest stosowane z powodzeniem w placówkach opieki długoterminowej oraz w środowisku domowym. Ze względu na możliwość dopasowania koloru harmonijnie wpisuje się w każde otoczenie.Więcej informacjiKolory standardowe:C1 bukC2 buk jasnyKolory niestandardowe*:C4 nabuccoC5 klonC6 akacjaC7 dąb jasnyC8 orzechC153 dąb sonomaDETALE PRODUKTU:1. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka4. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu2. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji5. Solidne koło z hamulcem3. Leże z regulacją twardości6. Szeroka gama kolorystycznaOPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 40 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:215 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 22 cmCiężar całkowity:99,8 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJE ŁÓŻKA REHABILITACYJNEGO 
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama