- Kierownictwo Stowarzyszenia przeprowadzi cykl spotkań z prowadzącymi doping liderami. Chcemy wypracować taki model zmodyfikowanego dopingu, by wyeliminować z niego jakiekolwiek odnośniki do Żydów, judaizmu czy Izraela. Nie chcemy robić ruchów pozornych, tylko rzeczywiście zmieniać poziom dopingu i zachowania kibiców. Będziemy też działać, by wciąż bezwzględnie przestrzegano zakazu intonacji jakichkolwiek zachowań rasistowskich. Takich zachowań nie odnotowuje się na stadionie Widzewa Łódź i na meczach wyjazdowych naszych kibiców i ważne, byśmy w dalszym ciągu utrzymywali te dobre standardy– komentuje Piotr Odeh, prezes Stowarzyszenia „Fanatycy Widzewa”.
- Zdajemy sobie sprawę, że przy naleciałościach historycznych realizacja założeń naszego programu będzie wymagała „przeróbki” niektórych używanych od lat przyśpiewek, a nawet zrezygnowania z części z nich. Ponadto grupa prowadząca doping dostanie bardzo trudne zadanie tworzenia „scenariuszy” dopingu tak, by nie intonować przyśpiewek bardzo wulgarnych. Jednak systematyczne działanie i konsekwencja w dłuższym okresie powinny przynieść zmianę dopingu na pozytywny, a przede wszystkim niezależny od prowokacji grup przeciwnika. Zasady dotyczące dopingu będą też obowiązywać we wszystkich aspektach opraw meczowych, zarówno w ekspozycjach stałych, jak i w oprawach jednorazowych. Stowarzyszenie będzie też działać, by rozpropagować tę akcję wśród zorganizowanych grup kibiców – dodaje Piotr Odeh.
W ramach programu proponowanego przez „Fanatyków Widzewa” stowarzyszenie kibiców będzie również zajmować się propagowaniem pozytywnego wzorca zachowań kibiców. Nacisk zostanie położony na trzeźwość oraz bezwzględne tępienie kradzieży i wyłudzania świadczeń i to nie tylko w odniesieniu do zachowań na stadionie, ale i poza nim. Podstawowym wzorcem będą zachowania zgodne z prawem związane z kibicowaniem: brak burd na stadionie, kreowanie obojętnego stosunku do ochrony, unikanie pirotechniki na obiektach sportowych, poszanowanie dla mienia, brak „zadym” poza stadionem. Zwiększana będzie też sprawność organizacyjna w zakresie wyjazdów na mecze, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania listy wyjazdowej, ograniczania dostępu do wyjazdów jednostkom, które nie dostosują się do nowych zasad, a także dbanie o wizerunek wyjazdów kibiców Widzewa w mediach.
- Zadanie, jakie postawili sobie nasi kibice, będzie trudniejsze od dotychczasowych osiągnięć sportowych Widzewa, trudniejsze od walki z PZPN o istnienie Widzewa i jego dobre imię. Będzie to trudna walka wewnętrzna, ale jeżeli zwyciężą, to za kilka lat najważniejszą ikoną Widzewa będą jego kibice. Na pewno mogą liczyć na nasze poparcie i współpracę, gdyż najwyższy czas zerwać z negatywnym wizerunkiem kibiców pokutującym w mediach i społeczeństwie. Jednoczenie, będziemy oczekiwać realizacji tego programu i bardzo rygorystycznie pilnować przestrzegania przyjętych założeń– komentuje Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu KS Widzew Łódź SA.
Napisz komentarz
Komentarze