Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 11 stycznia 2025 15:58
Reklama
Reklama

S74 w naszym interesie

Jacek Kowalewski nie ustaje w swoich zabiegach o budowę drogi S74 w wersji tomaszowskiej

Szanowni Samorządowcy:

Marszałkowie, Prezydenci, Starostowie, Burmistrzowie, Wójtowie

 

dotyczy:  starań o wpisanie do programu rządowego 

             drogi ekspresowej relacji Łódź – Tomaszów Maz. –

             Kielce, jako kontynuacji drogi ekspresowej S8 

             (Wrocław – Łódź) i drogi ekspresowej S74

 

 

W sierpniu bieżącego roku (26) minęła 18 rocznica starań  samorządu województwa łódzkiego, samorządów tomaszowskich i innych zainteresowanych podmiotów o wpisanie do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, drogi ekspresowej relacji j.w. Inicjatorem w/w drogi był samorząd tomaszowski na terenie którego i w powiecie opoczyńskim, zlokalizowanych jest szereg podmiotów gospodarczych korzystających z ciężkiego transportu samochodowego, uciążliwego dla mieszkańców, ale i dla lokalnych dróg. Niezależnie od funkcji drogi tranzytowej, odciążającej autostradę A2 i A1 relacji Warszawa – Wrocław i drogi nr 12 Piotrków –Sulejów itp. droga ta ma wyjątkowy charakter prorozwojowy.  W 2003 roku Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego wykonało studium trasowanie dla przebiegu tej drogi. Przebieg drogi od węzła Łódź – Południe (A1) przewiduje lokalizację dla każdej gminy węzła drogowego połączonego funkcjonalnie z drogami lokalnymi. Przewiduje również na terenie gm. Tomaszów Maz. węzła przy kopalni „Biała Góra”, w pobliżu kopalni „Grudzeń Las” gm. Sławno i dalszy łączący tę drogę z drogą krajową nr 12 w przyszłości drogą S12, ale dopiero od tego węzła na kierunku Opoczna i Radomia. Pełne uzasadnienia dla potrzeby realizacji tej drogi są w pismach kierowanych do premierów ministrów. Ostatnie pismo w tej sprawie zostało skierowane do Pana Mateusza Morawieckiego Wicepremiera, Ministra Rozwoju i Finansów (pismo z dnia 21 września 2017 r. L.dz. TPTM/2/2017 w załączeniu) przeze mnie, obecnie Przewodniczącego Towarzystwa Przyjaciół Tomaszowa Mazowieckiego, wcześniej pracownika Urzędu Miejskiego w Tomaszowie Maz. i Starostwa Powiatowego tamże, współinicjatora pomysłu tej drogi, pilnującego i „popychającego” sprawę  od 18 lat. 27 listopada br. prof. nadzw. dr hab. inż. Remigiusza Kozłowskieg Kierownik Zastosowania Nowoczesnych Technologii w Logistyce, Kierownik Centrum Technologii Bezpieczeństwa w Logistyce z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego wystosował również do Wicepremiera Mateusza Morawieckiego pismo wspierające właściwość realizacji tej drogi (pismo z 27.11.2017 w załączeniu).

 

Ziemia Tomaszowska, Ziemia Opoczyńska i tereny woj. świętokrzyskiego są obszarami o wielkich walorach turystyczno - krajoznawczych i znaczące wyeliminowanie ciężkiego transportu z dróg lokalnych poprzez realizację tej drogi, poprawi jakość turystyki i bezpieczeństwa turystów oraz mieszkańców. Budowa odcinka drogi S8 Tomaszów – Łódź będzie w zgodzie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dot. rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i na długo odroczy potrzebę budowy trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 między Warszawą i Łodzią. Czy w świetle decyzji rządowych w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego w gm. Baranów pow. Grodzisk Mazowiecki odcinek Kielecko – Tomaszowski drogi S74 i dalej S8 nie będzie najlepszym dojazdowym układem drogowym dla województwa świętokrzyskiego, podkarpackiego, a nawet małopolskiego?

       

Już w czerwcu 2008 roku Przewodniczący Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN prof. dr hab. Tadeusz Markowski na Konferencji  pt. „Strategiczne znaczenie dróg ekspresowych S8, S12 i S74 dla rozwoju Polski Środkowo-Wschodniej mówił, że województwo łódzkie jest szczególnym województwem gdzie sprawa układów logistycznych i powiązań transportowych jest szalenie istotna i ważna a układ powiązań Łodzi z Kielcami przez Tomaszów Maz. bardzo dobrze wpisuje się w myślenie o polskiej przestrzeni. Ważnym również  elementem tego myślenia są sprawy związane z wojskiem i obronnością na co szczebel centralny nie za bardzo zwraca uwagę.

       

4 grudnia br. podobnej treści pismo, jak do Państwa, zostało skierowane do kilku dużych podmiotów gospodarczych, które w ramach swojej działalności korzystają z bardzo dużej ilości ciężkiego transportu, dla których przebieg tej drogi w istotny sposób pomoże w eliminacji tego transportu z podrzędnych lokalnych dróg samorządowych. (Ceramika Paradyż, kopalnia „Biała Góra”, kopalnia „Grudzeń Las”, Euroglas Sp. z o.o. Ujazd, Polskie Centra Handlowe „Ptak”, Atlas Sp. z o.o., Joka Group Tomaszów, FM Loigistic Tomaszów)

 

Jeżeli Państwo uważacie, że taki układ drogowy jest dobrym i korzystnym wariantem dla wielu obszarów Polski Centralnej i Południowo - Wschodniej, to wspierajcie ideę realizacji tej drogi.

 

Tomaszów Mazowiecki dnia 6 grudnia 2017 roku        

 

Z wyrazami szacunku

 

 

 

Jacek Kowalewski

Przewodniczący Zarządu Towarzystwa

Przyjaciół Tomaszowa Mazowieckiego 

 

 

W załączeniu:

1. pismo z 21 września 2017 r. z mapami

2. pismo z 27 listopada 2017 r. z mapami

3. mapa – studium trasowania drogi ekspresowej

 

Otrzymują:

    Samorządy województw: łódzkiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego,

    Prezydenci miast: Łodzi, Kielc, Rzeszowa, Tomaszowa Maz.

    Starostowie powiatów: koneckiego, łódzkiego-wschodniego, tomaszowskiego, opoczyńskiego

    Burmistrzowie i Wójtowie miast i gmin

 

Do wiadomości:

  1. Pan Witold Słowik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju
  2. Pan Marek Chodkiewicz Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa
  3. Pan Witold Bańka Minister Sportu i Turystyki
  4. Pan Zbigniew Rau Wojewoda Łódzki
  5. Pani Agata Wojtyszek Wojewoda Świętokrzyski
  6. Pani Ewa Leniart Wojewoda Podkarpacki
  7. Pan Jacek Gryga p.o. Dyrektora Generalnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Warszawa
  8. Pan Maciej Tomaszewski Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi
  9. Pan prof. Tadeusz Markowski Przewodniczący Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk

10.Pan prof. nadzw. dr hab. inż. Remigiusz Kozłowski Uniwersytet  Łódzki Wydział Zarządzania


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kilos 07.12.2017 12:17
A co na to na pan Prezydent Witko? Warto może by i on podjął prężnie inicjatywę w tej sprawie póki Tomaszów ma przyjazne stosunki z ekipą rządową?

Tymoteuszka 08.12.2017 11:02
Trzeba się zapytać Pana Prezydenta :) Jak nie na samym spotkaniu z Nim, to może drogą radiową? Są pewnie jakieś audycje, spotkania przeprowadzane...?

Tymoteuszka 07.12.2017 12:01
Wystarczy się przyjrzeć mapce: https://www.gddkia.gov.pl/user..._DK_DW.pdf A dowiemy się ile mniej więcej aut wjeżdża do naszego miasta i wyjeżdża z drugiej strony drogą Wojewódzką 713. W 2015 roku było po kilkanaście tysięcy aut jeżdżących min. Warszawską. Jeżeli nie chcemy mieszkać w zakorkowanym i rozjeżdżonym przez auta mieście, musimy coś zrobić. Zdecydować się na jakieś inne rozwiązanie. Jestem za powyższym, mimo wszystko. Wkurza mnie, pewnie i Was, że Tomaszów nie ma obwodnicy, należy mu się jak chłopu ziemia.

08.12.2017 12:22
Chłopu ziemia będzie się należała jak ją sobie kupi. Parcelacja majątków była zaraz po II WŚ. Lepsze określenie byłoby "jak psu miska".

Slavva 07.12.2017 08:18
Nie wiedziałem że w moim interesie jest odciążenie A2 i A1 oraz wycięcie wokół Tomaszowa mnóstwa lasów aby powstała płatna droga której nie będę używał.

Michał 07.12.2017 08:33
Nie siej zamętu, tysiące tomaszowian skorzystają z nowej drogi aby dojechać do Łodzi szybciej.

lukathe 07.12.2017 08:51
Ojj Slavva piszesz ale nie wiesz o czym. 1. płatna droga - skąd przypuszczenia że będzie płatna?; 2. ile lasów zostanie wycięte? przyglądałeś się trasowaniu? 3. droga której nie będziesz używał? Tego to już w ogóle nie rozumiem. Jak można nie używać drogi która połączyłaby Tomaszów z najbliższym i trzecim największym miastem w Polsce. Nie piszę już o innych połączeniach i kierunkach które ta droga by otworzyła. Ta droga w przebiegu tomaszowskim to najważniejsze i najlepsze co może zostać zrobione dla rozwoju Tomaszowa.

czytelniczka 07.12.2017 11:40
Typowy wpis zasiedziałego nieroba, wszystko co nowe to mu przeszkadza. Jakie lasy? chcesz na grzyby jeżdzić to nie tu, tylko za Fryszerkę. Nie lubię takich wstecznych zapyzialców!

Opinie
Reklama
Reklama
Malarska opowieść o rzece Marcina Stańca Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza na wyjątkowy wernisaż malarstwa „W NURCIE”, który odbędzie się 17 stycznia, o godz. 18 w sali wystawowej MCK przy placu Kościuszki 18. Wstęp wolny.Ekspozycja obejmuje zbiór prac powstałych na przestrzeni ostatnich trzech lat w ramach cyklu „Rzeka”. Motyw rzeki w pejzażu jest obecnie głównym tematem malarskim realizowanym przez autora. Obrazy przedstawiają miejsca, które artysta lubi nazywać „swoimi”. Są to leśne strumienie i zbiorniki wodne znajdujące się w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego. Prace wykonane zostały w technice olejnej na płótnie.Marcin Staniec to artysta wszechstronny – malarz, grafik, ceramik, a także organizator licznych plenerów artystycznych. Jego bogaty dorobek obejmuje m.in. udział w prestiżowej wystawie „Najlepsze dyplomy ASP” oraz nagrodę Galerii Manhattan. Od 2017 roku prowadzi zajęcia artystyczne dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów oraz aranżuje wystawy w Miejskim Centrum Kultury. Jest także autorem projektów murali, scenografii dla lokalnych instytucji kultury, a także współtworzy elementy graficzne dla Love Polish Jazz Festival.Wystawa „W NURCIE” to nie tylko podróż po malowniczych zakątkach regionu, ale również okazja do zapoznania się z wyjątkową wrażliwością artysty, który z pasją i niezwykłą starannością uchwycił piękno natury.Data rozpoczęcia wydarzenia: 17.01.2025
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: rooTreść komentarza: Ciesz się że nie został ordynatorem jakiegoś oddziału w szpitalu...Źródło komentarza: W. Wendrowski znowu dyrektoremAutor komentarza: OchuiTreść komentarza: Ciekawe, czy do zagłówków wkładane są mikrofony szerokopasmowe?Źródło komentarza: Nieoficjalnie: znamy pierwszą decyzję nowego prezesa szpitalaAutor komentarza: oooTreść komentarza: Jak u Bareji - zawód DYREKTORŹródło komentarza: W. Wendrowski znowu dyrektoremAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Chłopie: ty jesteś jakiś zauroczony tymi "lokalnymi strukturami różnych opcji politycznych", czyli ciągle żyjesz w jakimś beznadziejnym amoku. O jakich Ty piszesz lokalnych strukturach politycznych ?! To jest tragedia, że tacy naiwniacy, jak Ty, jeszcze wierzą w te "lokalne struktury polityczne", które mają w jakikolwiek sposób wpływać na np. moje życie. Szaleju się napiłeś, czy może mocne "ziółka" wąchasz - co?! Te Twoje, obsmarkane "lokalne struktury polityczne", to nic innego, jak lokalne, pół przestępcze sitwy zwykłych, wieśniackich ćwoków. A ty, jak wniebowzięty, nawiedzony bredzisz o jakichś "lokalnych strukturach politycznych" . Nie wąchaj tych "ziółek", tylko walnij setę z kiszonym ogórkiem, to może Ci przejdzie to urojenie. Chociaż mam duże wątpliwości, czy Ci to pomoże... Pozdrowienia od starego czekisty.Źródło komentarza: Bez poglądów i bez zasad, za to z dużą dozą cynizmuAutor komentarza: ObywatelTreść komentarza: MasakraŹródło komentarza: W. Wendrowski znowu dyrektoremAutor komentarza: SejuTreść komentarza: Poprzedniemu dyrektorowi z końcem grudnia 2024 r. kończyła się umowa, która obowiązywała od 20121 roku. Miasto jej nie przedłużyło. Waldemara Wendrowskiego, powołano bez konieczności przeprowadzenia konkursu na to stanowisko. Coś chyba rok rozpoczęcia się nie zgadza 😂🤣😂🤣Źródło komentarza: W. Wendrowski znowu dyrektorem
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 331 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 331 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk oraz wieszak ubraniowy z lustrem.PB 331 to najpopularniejszy model łóżka w ofercie Elbur. Domowy charakter, praktyczne funkcje i sprawdzone rozwiązanie powodują, że jest stosowane z powodzeniem w placówkach opieki długoterminowej oraz w środowisku domowym. Ze względu na możliwość dopasowania koloru harmonijnie wpisuje się w każde otoczenie.Więcej informacjiKolory standardowe:C1 bukC2 buk jasnyKolory niestandardowe*:C4 nabuccoC5 klonC6 akacjaC7 dąb jasnyC8 orzechC153 dąb sonomaDETALE PRODUKTU:1. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka4. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu2. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji5. Solidne koło z hamulcem3. Leże z regulacją twardości6. Szeroka gama kolorystycznaOPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 40 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:215 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 22 cmCiężar całkowity:99,8 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJE ŁÓŻKA REHABILITACYJNEGO 
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama