Powinni Państwo zainteresować się tym co dzieje się w naszym starostwie w wydziale komunikacji. Dziś spędziłam 4,5 godziny w kolejce do okienka kancelarii, żeby złożyć wniosek o wyrejestrowanie auta. Nie, nie da się tego zrobić przez internet i tak jest czynne tylko jedno okienko do złożenia dokumentów. Niby można wysłać wszystko kurierem lub pocztą, ale nikt nie zagwarantuje, że przesyłka nie zginie i wtedy zostajemy bez oryginalnych dokumentów. To jest urąganie zdrowemu rozsądkowi tak długo starostwo nie działało w ogóle a teraz uruchamiają jedno okienko. Pozdrawiam i liczę na to że sprawdzicie co się tam dzieje.
Reklama
Imię i nazwisko do wiadomości redakcji
09.06.2020 10:42
(aktualizacja 14.08.2023 02:44)
.
Reklama
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
rozczarowany
26.06.2020 08:48
Ale ściemmmma!!!!! Kto tu kłamie, nadal nie można skorzystać
z umawiania przez internet wizyty do W.Komunikacji!!!1
Reklama
Janek37
10.06.2020 21:44
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-klamstwa-i-statystyka-ile-aut-jezdzi-po-polsce,nId,2905818 Czy ktoś z Was patrzy na to z takiej perspektywy? W latach 2009-2018 liczba zarejestrowanych w Polsce pojazdów mechanicznych wzrosła z około 22,5 mln do około 29,5 mln, a zatem niemal o 1/3. Czy proporcjonalnie do tego przyrostu wzrosła liczba pracowników obsługujących rejestrowanie, wyrejestrowywanie, przerejestrowywanie etc. tych pojazdów w tym Wydziale Komunikacji, tego nie wiem. Z moich osobistych doświadczeń związanych z załatwianiem różnego rodzaju spraw w naszym starostwie wynika, że jest to najbardziej obciążony petentami wydział w całym urzędzie. Pomijam już fakt, że w ostatnich latach na wydziały komunikacji nałożono szereg nowych obowiązków, jak np. obowiązek nakładania kar za przekroczenie terminu na zarejestrowanie zakupionego pojazdu, który nie jest jakimś widzimisię tych wydziałów, tylko wynika ze zmiany ustawy. Przypominam, że mamy pandemię i duże ognisko wirusa w Tomaszowie. Ilu z Was stało w tej kolejce będąc na świadczeniu związanym z opieką nad dziećmi w związku z pandemią? Przyszło Wam do głowy, że być może jakaś część urzędników również korzysta z takiego świadczenia, a Ci którzy są w pracy mają jej dużo więcej i mogą czuć sie jak w oblężonej twierdzy? Bądźmy dla siebie ludźmi, zwłaszcza w trudnych czasach pandemii. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby wpuszczenie tych tłumów do zamkniętej przestrzeni w której ryzyko zarażenia się ludzi jest dużo większe niż na świeżym powietrzu? Za kilka dni mogłoby się okazać, że cały wydział komunikacji jest na kwarantannie, a kilku petentów zaraziło się w kolejce. Pamiętajcie, że tak jak petent może zarazić urzędnika, tak urzędnik może zarazić petenta. Nie traćmy rozsądku i wykażmy się choć ksztyną empatii. Bez tego wszystkim nam będzie żyło się dużo trudniej w tej nowej, skomplikowanej i trudnej pandemicznej rzeczywistości.Tak się składa, że również mam do załatwienia zarejestrowanie pojazdu w tym wydziale i zadałem sobie trochę trudu aby poczytać jak wygląda kwestia terminu. Z tego co wiem do końca 2020 roku jest wydlużony do 180 dni. https://www.gov.pl/web/gov/wydluzenie-czasu-na-rejestracje-pojazdu Do tego pozwolenia czasowe chyba również mają dłuższą ważność. https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wydluzona-waznosc-czasowej-rejestracji-pojazdu Bodajże wydlużono również ważność czasowych praw jazdy. Pozdrawiam.
acholes
11.06.2020 11:37
czyli temat nie do rozwiazania?
Ajdejano
13.06.2020 19:41
Przy tych wodzach starostwa - nie do rozwiązania.
Ajdejano
11.06.2020 18:38
Koleś: nie kombinuj jak koń pod górkę, czyli nie tłumacz starostwa z jego nieudolności. Zapomniałeś o takim stwierdzeniu-powiedzonku:
jedzie chłop drogą i w pewnym momencie wjechał do rowu i wóz się wywrócił, a koń idzie z tym wywróconym wozem dalej. Woźnica bije konia, a ludzie z boku krzyczą na tego woźnicę i mówią: czemu bijesz konia, a ch... konia obchodzi, że się wóz wywrócił.
Tak samo jest z kierownictwem starostwa. Przecież wiedzą, że jest wirus i powinni odpowiednio zreorganizować zwłaszcza wydział komunikacji, ale co ich to, ku...., obchodzi. Co to konia (starostę) obchodzi, że się (wóz wywrócił) służebność starostwa wobec obywateli wali.
Starosta ma się dobrze. A obywatele, którzy usiłują cokolwiek załatwić w sposób normalny w starostwie ?! A co to konia obchodzi, że się wóz wywrócił !!!
Mieszkanka
10.06.2020 18:08
Byłam dzisiaj...było szybko i sprawnie... Pan w okienku miły i pomocny... Dziękuję...Chyba miałam szczęście ?
Kk
10.06.2020 12:00
Przed pandemia bylo tak samo w TM, w Łodzi nie rak dawno osoba w kolejce do wydzialu komunikacji zmarla. Kolejki masakryczne
Jaaaa
10.06.2020 08:51
Żale wylewajcie do Starosty. Od niego zależy czy zainwestuje w stworzenie nowych stanowisk do obsługi? Czemu nie utworzy w innych powiatach oddziałów Wydziały Komunikacji? By ludzie nie musieli dojeżdżać po kilka kilometrów do Tomaszowa? To Starosta powinien zadziałać w tym temacie. Ale czy go to interesuje? Proszę Pana Starostę ,by się wypowiedział, jaki ma pomysł na to by nam klientom i pracownikom obsługującym Wydziału Komunikacji pomóc? By ta porażka w końcu się skończyła, by starostwo Tomaszowskie nie było pośmiewiskiem i powodem do drwin.
ComTM
10.06.2020 08:21
Niestety, mam bardzo złe doświadczenia kolejkowe z Wydziałem Komunikacji tutejszego urzędu. Mam zgoła inne z Wydziałem Komunikacji w jednej z dzielnic Warszawy. Nie będę wykazywał różnic i udzielał podpowiedzi, nie moja rola. Uważam tylko, że skoro jest to problem od lat nierozwiązany i ludzie zmuszani są do tracenia wielu godzin i denerwowania się, to jest to odpowiedzialność i "zasługa" władz tego urzędu i tej jednostki organizacyjnej. A poza kolejnością, a jakże, obserwowałem tutaj takie przypadki.
Mieszkanka
10.06.2020 07:12
Wysłałam dokumenty pocztą .wszystko ok mam tablice bez
czekania w kolejkach.
Obserwator
10.06.2020 01:51
A w innych miastach działa to inaczej i sprawniej, tylko w Tomaszowie jest pod górkę. Jeżeli jest tak ciężko pracownikom, to proszę się zarejestrować w niedalekim PUP i dać szansę wykazania się innym.
Reklama
Tomaszowianin
09.06.2020 23:41
Jeżeli chcecie sprawdzić co się tam dzieje to usiądźcie chociaż przez chwilę na miejscu pracownika wydziału komunikacji nad stertą dokumentów, w których nie można się pomylić, których ciągle przybywa chociażby stojąc 4,5 godziny do wspomnianego jednego okienka i pomyślcie chociaż przez chwilę na logikę jaka to jest ilość spraw w powiecie tomaszowskim których ciągle przybywa skoro jest taka kolejka i z tego oto jednego okienka rozkłada się w obecnej sytuacji na wszystkich pracowników biorąc pod uwagę zaległości związane z covid-19. Myślę, że w obecnej sytuacji gorszym problemem jest się dostać do lekarza specjalisty jeśli ktoś naprawdę potrzebuje pomocy chociażby z bulem zęba i słono zapłacić niż odstać w kolejce i załatwić sprawę. Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
zdzisław
10.06.2020 08:50
Czyżby pracownik starostwa się wypowiada. Ta kolejka była już przed pandemią, ciężko jest zorganizować pracę tak aby przyjąć więcej osób.
W dobie wi-fi można stanowiska rozłożyć nawet na holu. przenosimy komputer, jak nie ma karty wi-fi, to kartę na USB kupujemy za 50 zł
Biurko jak brakuje można zakupić za 100 zł, do tego pleksa z wyciętym otworem na dokumenty i za 500 zł mamy nowe stanowisko. Stawiając kilka takich stanowisk na tym dużym holu oraz na korytarzu mamy rozwiązany problem z kolejkami. Patrząc na jakie głupoty idą pieniądze w starostwie to mały wydatek.
A jeżeli ktoś powie, że w urzędzie nie ma wi-fi to wypasione urządzenie do rozsyłania sygnału można kupić za 500 zł ( na czas pandemii wystarczy) Z tak prostą robotą , to informatyk urzędu powinien sobie poradzić bez problemu.
Mieszkaniec
09.06.2020 23:10
Numerek wzialem przez internet na konkretna godzine. Przyszedlem do starostwa, poczekalem 10min i moj numerek byl na wyswietlaczu. Nie stojcie w kolejce-tylko rejestrujcie sie przez internet !!
zdzisław
10.06.2020 08:52
Ktoś tu kłamie, bo poniżej jest post, że system do, rezerwacji przez internet jest zablokowany, a może obaj macie rację, tylko, że liczba numerków do pobrania przez internet to 3 bądź 4 na dzień, co nie rozwiązuje problemu
Kris
10.06.2020 10:21
Jaki internet? Strona od kilku miesiecy dziala blednie, nie ma mozliwosci dokonac rezerwacji wizyty. Sprawdzone na 4 komputerach i takiej samej ilisci przegladarek.
Tomaszowianin
09.06.2020 23:04
Ostatnio niestety musiałem zarejestrować auto. Pomijam fakt, iż Starostwo nie jest w stanie poinformować petentów w jakich godzinach pracują. Bo jak się okazuje to skrócili sobie codziennie pracę do 15ej, nawet we wtorek, gdzie urząd według wszelkich informacji powinien pracować do 17ej! Nie ma żadnej informacji na drzwiach oraz na stronie Starostwa. Nie ma widocznie żadnego "bystrzachy" w urzędzie, żeby wywiesić głupią kartkę. Chcąc zarejestrować auto, wysłałem wszystkie niezbędne zeskanowane dokumenty. Myślałem, iż będę umówiony już po odbiór dokumentu w okienku. Niestety po tygodniu braku odpowiedzi mailowej oraz telefonicznej, zadzwoniłem do wydziału, gdzie pani poinformowała mnie, iż mailowo otrzymam tylko potwierdzenie, że dokumenty są kompletne i mogę je złożyć w sekretariacie osobiście lub wysłać pocztą. Pomijam, iż w tle słyszałem jak koleżanka podpowiada mojej rozmówczyni, żebym zadzwonił innego dnia. Podsumowując, tydzień stracony! Aby dostać się do okienka i złożyć te same dokumenty, należy zarezerwować sobie kilka godzin! Kolejka ustawia się już od ok.5ej rano. Po kilku dniach stoisz w innej, mniejszej kolejce przy innych drzwiach, aby odebrać dowód tymczasowy i tablice. Oczywiście wpuszczają pojedynczo, a w okienkach panie nie mają co robić. Tak to można pracować! Szkoda, że nie mają płacone od ilości załatwionych petentów! Osobiście widziałem, jak urzędnik ustalał z panią z okienka godzinę, na którą ma przyjść jego znajomy aby zarejestrować samochód. Czyli dla"wybranych" Starostwo działa normalnie. A jednak można! Pomijam fakt, że strona umawiania wizyt jest specjalnie zablokowana, a przecież ona powinna być antidotum na te kolejki podczas pandemii. podsumowując, mam wrażenie że w Starostwie już panuje pandemia... ale nieudacznictwa. Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
Szef wszystkich szefów
09.06.2020 18:46
Ja bym sprawdził kto pobiera wynagrodzenie no by wchodzi na to że w tej chwili jedna osoba z okienka, ale Ty podatniku płać: tablice, znaczki, naklejki, karta pojazdu, dowód miękki, twardy. Jeszcze żeby dało się to załatwić jednorazowo...
Marra
09.06.2020 18:27
Dzień wolny stracony bo od godz 8 do samego zamknięcie 7 razy system padł. Oczywiście nie ma innego rozwiązania w tej sytuacji. Trzeba czekać. System ruszył, oczywiście przede mną nie ma ludzi, podchodzę do okienka i pytam Panią czy nie moze mnie obsłużyć bo i tak nie ma nikogo przede mną . Pani tłumaczy ze nie bo system musi iść po kolei. Ok. Po czym przychodzi cały śmieszny kierownik tego oto wydziału i mówi "Pani Kasiu proszę obsłużyć Pana redaktorka bo jemu sie śpieszy " i to sie dzieje w momencie kiedy Pani mi tłumaczy ze nie da rady i trzeba czekać na swoją kolej. A Pan redaktor był 5 nr po mnie!!!! Nie będę opisywać mojego wkur..nia!!!!
Tom
10.06.2020 14:27
Bzdura , do okienek są wpuszczane po dwie trzy osoby , wychodzi jedna ,wchodzi następna , niezła bajeczka , życzę powodzenia
Ad
09.06.2020 18:07
A przez profil zaufany nie da rsdy?
Reklama
bea
09.06.2020 21:59
nie, przez profil zaufany można tylko zgłosić nabycie lub sprzedaż
:-)
09.06.2020 22:19
Zgloszenie sprzedazy - pewnie ze da
Podobnie jak zgloszenie kupna/nie mylic z rejestracja.
https://moj.gov.pl
obserwator
09.06.2020 16:03
wniosek o wydanie nowego dowodu rej. zlozony 21.02.2020 . Wczoraj bylem po odbior ,no niestety system odrzucil widocznie cos nie pyka ze zdalna praca.Staszek Bareja by mial co robic!
Napisz komentarz
Komentarze