Obok peronu nr 1 rozpoczęła się modernizacja peronu nr 2 na stacji Słotwiny. Ustawiono już ścianki peronowe tzw. elki na długości 150 metrów. Trwają roboty ziemne, po których nastąpi układanie elementów odwodnienia. Następnie ułożona zostanie nawierzchnia peronu oraz zamontowane ławki. Podczas prac utrzymany jest ruch pociągów po jednym torze.
Po zakończeniu inwestycji pasażerowie otrzymają nowy, wyższy peron, który ułatwi korzystanie z pociągów. Poprawę komfortu podróży zapewnią nowe ławki, wiata, gabloty z rozkładami jazdy, jasne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie.
Peron zostanie oddany do użytku pod koniec listopada br. Dojście do niego zapewni bezpieczne przejście w poziomie szyn. Powstanie pochylnia dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Większy komfort podróży do Koluszek
Obecne roboty są kontynuacją prac na linii Koluszki – Mikołajów rozpoczętych przez PLK w latach 2018-2019. Na stacji Słotwiny podróżni korzystają już z nowego peronu nr 1, który otrzymał wygodne ławki i wiaty. Bezpieczeństwo zwiększyły barierki ochronne oraz antypoślizgowa nawierzchnia peronu dostosowana m.in. do potrzeb osób niedowidzących.
W ramach dotychczas wykonanych prac w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 22 i 25 na odcinku Gałkówek - Tomaszów Mazowiecki - Radom oraz na przyległych łącznicach” o wartości ok. 27 mln zł wymieniono 2,5 km torów oraz sieci trakcyjnej na odcinku Koluszki – Słotwiny i na stacji Słotwiny. Między Koluszkami a Słotwinami wymieniono 11 rozjazdów, wzmocniona została konstrukcja jednego mostu oraz przepustu. Powstały nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu na ponad 3 km odcinku Słotwiny – Mikołajów prędkość pociągów wzrosła z 60 km/h do 100 km/h.
Po zakończeniu wszystkich prac na linii Koluszki – Słotwiny - Mikołajów poprawi się komfort podróży i wzrośnie bezpieczeństwo ruchu pociągów.
Napisz komentarz
Komentarze