- Polacy lubią próbować nowych produktów. Jeśli tylko coś nowego się pojawi, na pewno dadzą temu szansę. Zauważyłem, że lubią też dużo kwaśnych dań, np. dużą popularnością cieszy się ceviche – mówi newsrm.tv Martin Castro, szef kuchni restauracji Salto i Ceviche Bar i dodaje – Jeżeli chodzi o słone smaki to Polacy je lubią, ale nie tak jak my, Argentyńczycy. Gdy my grillujemy mięso, to jest ono tak obsypane solą, że wygląda jak panierowane. My lubimy bardzo, bardzo słone potrawy i dosypujemy sól wszędzie.
Wyniki badania pokazały, że Polacy coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Liczba respondentów, deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu, wzrosła o ponad 3 procent w porównaniu do roku ubiegłego.
Jakie lokale wybieramy? Największą popularnością wśród Polaków cieszą się pizzerie – aż 76 proc. wskazało ten rodzaj lokalu jako najczęściej odwiedzany. Respondenci chętnie jadają również w sieciowych fast foodach (65 proc. przebadanych) oraz restauracjach, np. polskich (52 proc. przebadanych). Na naszych talerzach prym wiodą dania włoskie, za którymi opowiedziało się 81 proc. respondentów, polskie – 80 proc. respondentów i amerykańskie – 63 proc. respondentów.
- Raport „Polska na Talerzu” pokazał również, że rośnie zainteresowanie kuchnią wegetariańską. Jestem z tego bardzo zadowolona. Widzę, że Polacy żywią się zdrowiej. Jest to też bardzo dobry trend dla nas restauratorów, którzy prowadzą wegańskie i wegetariańskie restauracje – dodaje Malka Kafka, przedsiębiorczyni, właścicielka sieci Tel Aviv Urban Food.
Głównym powodem, dla którego jada się ,,na mieście”, jest wygoda. Badani często wskazywali również na oszczędność czasu i chęć spotkania ze znajomymi czy zamiłowanie do jadania poza domem.
„Polska Na Talerzu” to raport przygotowywany corocznie od siedmiu lat przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Przedstawia on trendy konsumenckie w polskiej gastronomii oraz stanowi źródło informacji na temat kierunków rozwoju branży HoReCa. Odpowiada na kluczowe pytania, m.in. jaki rodzaj kuchni Polacy lubią najbardziej, w jakich miejscach najczęściej jadają, gdzie szukają informacji o lokalu oraz jakimi kryteriami kierują się przy jego wyborze. Dzięki temu stanowi inspirację dla wszystkich, którzy prowadzą lub planują otworzyć lokal gastronomiczny. Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez IQS na zlecenie MAKRO Polska.
Napisz komentarz
Komentarze