https://www.nasztomaszow.pl/wiadomosci/32518,zginal-mlody-motocyklista :
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie definiuje zjazd drogowy jako: zjazd – rozumie się przez to część drogi na połączeniu z drogą niebędącą drogą publiczną lub na połączeniu drogiz dojazdem do nieruchomości przy drodze; zjazd nie jest skrzyżowaniem;
W w/w akcie prawnym w § 9. 1. zapisano że " ... W celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego określa się następujące warunki połączeń dróg, dopuszczalne odstępy między węzłami lub skrzyżowaniami oraz warunki stosowania zjazdów:
...
5) droga klasy Z powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas ... przy czym na drodze klasy Z należy dążyć do ograniczenia liczby zjazdów, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę.
Ponadto w § 77 określono że "Zjazd z drogi powinien być zaprojektowany i wybudowany w sposób odpowiadający wymaganiom wynikającym z jego usytuowania i przeznaczenia, a w szczególności powinien być dostosowany do wymagań bezpieczeństwa ruchu na drodze, wymiarów gabarytowych pojazdów, dla których jest przeznaczony, oraz do wymagań ruchu pieszych."
Na drodze (4333E Tomaszów Mazowiecki: ul. Dąbrowska; Tomaszów Maz.-Młoszów) gdzie doszło do wypadku przewiduje się 16 zjazdów do tejże drogi powiatowej ( klasy Z - wg USTAWY z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) na odcinku od skrzyżowania ul. Piotrkowskiej z Wolą Wiaderna do skrzyżowania ul. Piotrkowskiej z Cegielnianą?
W miejscowym planie w tych obszarach zaprojektowano drogi wewnętrzne co daje odczuwalne poczucie bezpieczeństwa za wyjątkiem działek przylegających do drogi 4333E Tomaszów Mazowiecki na w/w odcinku od skrzyżowania ul. Piotrkowskiej z Wolą Wiaderna do skrzyżowania ul. Piotrkowskiej z Cegielnianą.
Poddaję w wątpliwość prawną taki stan rzeczy aby działki były bezpośrednio włączane były w drogę powiatową klasy Z zjazdami w odległościach kilka metrów (zaczynając od 13 m). Dotyczy działek 1/19 do 1/27 i 1/15 do 1/18 i 1/10, 1/11, 1/13 i ich włączenia do drogi 4333E.
Dla tych działek wydawane są pozwolenia na budowę, decyzje na lokalizację zjazdu etc. ale czy zgodnie z literą prawa ???
Czy do wypadku by nie doszło jakby zjazdy były zorganizowane poprzez zbiorcze drogi wewnętrzne a nie bezpośrednio na powiatówkę klasy Z ?
pozdrawiam
MM
Od redakcji
Opisywany przypadek dotyczy działak połozonych na terenach miejskich, dla których radni całkiem bezrefleksyjnie przyjęli tego rodzaju plan zagospodarowania przestrzennego.Od lat na łamach portalu opisujemy, że w mieście i okolicznych gminach brak jest spójnej polityki przestrzennej. Efektem jest kompletna "wolna amerykanka" w zakresie budownictwa i to nie tylko mieszkaniowego.
W tym tygodniu z lektury Dziennika Łódzkiego dowiedziliśmy się, że gmina wiejska Tomaszów wydała decyzję o warunkach zabudowy dla blokowiska na terenach dawnej cegielni w miejscowości Dąbrowa. Chciałoby się zapytać, gdzie są gminni radni? Ale chyba nie warto...
Co tego rodzaju inwestycja oznacza dla okolicznych mieszkańców ale nie tylko dla nich? Otóż, jak mieliśmy okazję przeczytać planowana jest budowa ok. 700 mieszkań. Efektem będzie co najmniej 2000 dodatkowych samochodów przemieszczających się codziennie ulicą Dąbrowską. Właśnie na tym odcinku ta ulica praktycznie już nie istnieje. Nie tylko nawierzchnia jest mocno zdewastowana ale brak jest również chodników.
Droga prowadzi w sąsiedztwie cmentarza i wszysycy, którzy tędy przemieszczają się wiedzą, że godzinach, kiedy przeprowadzana są pogrzeby bywa tu naprawdę niebezpiecznie, ponieważ zastawiony samochodami jest nine tylko przycmentarny parking ale również cała niemalże ulica.
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy tego rodzaju to naszym zdaniem sprawa, którą powinna zająć się Prokuratura.
Do tematu jeszcze wrócimy, gdy otrzymamy od wójta kopię decyzji o warunkach zabudowy, jaka wydana została dla wspomnianych terenów, o którą w tym tygodnniu wystąpiliśmy
Napisz komentarz
Komentarze