Tabor stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy, pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych. Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz nr 53 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi. Harmonogram realizacji projektu zakłada:
- rozpoczęcie dialogu technicznego – w pierwszym tygodniu lipca br.,
- podpisanie umowy z wykonawcą – w IV kwartale br.,
- przekazanie do eksploatacji pierwszych pociągów hybrydowych – 2023 r.
Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, Spółka cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Jest to możliwe m. in. dzięki znacznemu wsparciu Samorządu Województwa Łódzkiego, który utrzymał na niezmienionym poziomie kwotę należnej Spółce rekompensaty z tytułu realizacji usług w 2020 roku oraz skorzystaniu z rozwiązań Tarczy Antykryzysowej. Podjęte przez ŁKA działania oraz współpraca z władzami rządowymi i samorządowymi przyczyniły się do utrzymania stabilnej sytuacji finansowej Spółki i ochrony miejsc pracy.
Zakup pociągów hybrydowych jest kolejnym etapem rozwoju łódzkiej kolei, w którym Spółka inwestuje w powiększanie swojej floty pociągów. Planowane jest dofinansowanie inwestycji w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Obecnie ŁKA dysponuje 34 nowoczesnymi składami: 14 pojazdami EZT Impuls II firmy Newag S.A. oraz 20 dwuczłonowymi EZT FLIRT3, firmy Stadler Polska, z których 10 zostanie rozbudowanych o trzeci dodatkowy człon (rozpoczęcie - III kwartał br., zakończenie - I kwartał 2022 r.).
Napisz komentarz
Komentarze