Ranking ma na celu pokazanie czołowych przedstawicieli tak newralgicznych i ważnych w funkcjonowaniu lokalnych społeczności firm, jakimi są przedsiębiorstwa obsługujące transport publiczny. Oceniany jest m.in.: poziom realizowanych przez firmy inwestycji, dane techniczne takie jak: struktura i wiek taboru, liczba obsłużonych pasażerów, liczba obsługiwanych linii, ceny biletów. Kapitułą konkursu bierze pod uwagę również wydatki na podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu, dane finansowe firmy, współudział firmy w życiu lokalnych społeczności, integracja z nimi, prowadzona polityka jakości, polityka personalna czy też wreszcie udział przedsiębiorstwa w pozyskiwaniu funduszy unijnych.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Tomaszowie Mazowieckim Sp. z o.o. został po raz drugi doceniony przez Kapitułę Konkursu i ostatecznie sklasyfikowany na 7 pozycji rankingu. Średnioroczne obroty Spółki sięgają ponad 50 mln zł, wydane w ciągu 2 ostatnich lat środki na inwestycję wyniosły ponad 15 mln zł, średni wiek taboru to 7,8 lat, a liczba pasażerów wzrosła z 2,4 mln w 2017 r. do blisko 6 mln w 2019 r.
Od połowy 2018 r. Spółka rozpoczęła działalność komercyjną: administrowanie Strefą Płatnego Parkowania, otworzyła myjnię dla samochodów osobowych i ciężarowych, stację diagnostyczną przeprowadzającą badania techniczne wszystkich typów pojazdów, uruchomiła usługi ozonowania pojazdów i pomieszczeń, a ostatnio usługę sprawdzenia auta przed zakupem. MZK bierze również czynny udział w życiu lokalnych społeczności.
Od września 2019 r. funkcjonuje Program Edukacyjny - praktycznej nauki w zawodzie mechanika pojazdów samochodowych, w którym Spółka w ramach współpracy ze Szkołą zawodową uczy młodzież zawodu, w ubiegłym roku ruszyły również cieszące się ogromną popularnością warsztaty z dziećmi w przedszkolach i szkołach „Z komunikacją miejską na TY”. Od ubiegłego roku MZK włączyło się również w ogólnopolskie kampanie: BohaterON” i „Twoje światła- nasze bezpieczeństwo”.
Napisz komentarz
Komentarze