Opis funkcjonalności sklepu internetowego
Jedną z najważniejszych decyzji dotyczących sklepu internetowego jest wybór odpowiedniego CMS, czyli systemu zarządzania treścią. Mówiąc najprościej, jest to panel, który pozwala Ci dokonywać zmian na stronie. Od wyboru odpowiedniego CMS zależą możliwości, jakie da Ci Twoja nowa witryna. Każdy z systemów posiada szereg dodatkowych rozwiązań, które możesz do nich dokupić, aby dodać na stronie nowe funkcjonalności. Wybierając system zarządzania treścią, zastanów się, np. czy planujesz prowadzić bloga firmowego. Sklepy internetowe często decydują się na to rozwiązanie aby prowadzić skuteczny content marketing.
Typ sprzedaży przez internet
Planując zlecenie wykonania sklepu internetowego, powinieneś dokładnie wiedzieć, jakie produkty lub usługi chcesz sprzedawać. Czy będą to usługi wirtualne, czy może fizyczne produkty, które będziesz wysyłał? Idąc dalej, czy potrzebny będzie koszyk zakupowy, czy wystarczy, że potencjalnie zainteresowany zostawi swoje dane, wypełniając formularz kontaktowy? To podstawowe pytania, które powinieneś sobie zadać. Postaw się na miejscu swojego klienta i przemyśl, jakie elementy będą dla niego najwygodniejsze. Jeśli chcesz odświeżyć grafikę w istniejącym już sklepie, to dobry moment na zastanowienie się, czy dotychczasowe rozwiązania spełniają swoje zadanie i przynoszą zadowalające efekty.
Płatności i funkcjonalności
Jeśli już wiesz, co chcesz sprzedawać, pora zastanowić się nad tym, jak klienci zapłacą za zakupy czyli jaką formę płatności wybrać do sklepu online. Czy Twój sklep będzie wymagał optymalizacji płatności online? Przemyśl, czy w przypadku Twojego asortymentu będzie Ci potrzebna integracja z hurtownią? Musisz wiedzieć, czy potrzebujesz dodatkowych możliwości automatyzacji, czy każdy produkt planujesz wprowadzać ręcznie.
Polecamy burze mózgów – wypisz wszystkie dodatkowe funkcjonalności i elementy, bez których nie wyobrażasz sobie swojego sklepu online. Wyrzuć z siebie pomysły, możesz zaangażować do tego także pracowników lub najbliższych, później przyjdzie pora na uporządkowanie nowych idei.
Produkty w sklepie online
Osoba tworząca sklep z pewnością skorzysta z informacji, ile produktów lub usług planujesz oferować na stronie. Ważne jest również to, czy chcesz z czasem rozszerzać swoją ofertę, czy raczej będzie ona niezmienna i asortyment pozostanie stały. Powinieneś także zastanowić się, bez jakich elementów nie obejdzie się karta produktu. Jakie informacje są niezbędne dla Twoich klientów? Projektujący stronę zajmie się ich odpowiednim poukładaniem, ale musisz wiedzieć, co jest ważne. Te wskazówki umożliwią funkcjonalną budowę strony, ale jednocześnie pozwolą wybrać idealny system zarządzania treścią.
Kategorie produktów
Odpowiednie drzewo kategorii to podstawa wygodnych zakupów online. Jeśli klienci będą poruszać się po Twoim sklepie z łatwością, z pewnością poprawi to Twoje zyski ze sprzedaży, gdyż funkcjonalne rozwiązania, gwarantujące wygodę są tutaj podstawą. Dobrze przemyśl, jak chciałbyś podzielić swój asortyment na kategorie. Będąc właścicielem sklepu i znając już swoją grupę docelową, z łatwością odpowiednio pogrupujesz produkty. Możesz podkreślić, które działy są dla Ciebie najważniejsze, a które cieszą się mniejszą popularnością i chcesz je wyróżnić. Takie wskazówki podpowiedzą tworzącemu sklep, jak rozmieścić elementy na stronie www.
Napisz komentarz
Komentarze