19 listopada udałem się do wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim, by zgodnie z przepisami dokonano wpisu w dokumentację pojazdu instalacji LPG. Po odczekaniu kilkudziesięciu minut przed budynkiem (...) zostałem wpuszczony do środka i skierowany do sali obsługi interesanta. Wskazano mi trzy okienka, w których byli urzędnicy właściwi do załatwienia mojej sprawy
- czytamy w skardze. Pan Waldemar twierdzi, że miał przygotowany komplet dokumentów niezbędnych do dokonania wpisu. Mimo to sprawy nie udało mu się załatwić, ponieważ nie był wcześniej "umówiony". Urzędniczka zaproponowała, że wyznaczy termin do załatwienia sprawy. Nie spotkało się to z aprobatą interesanta, który próbował przekonywać, że w wyznaczonym terminie nie będzie mógł do urzędu przyjść.
Niezałatwienie tej sprawy w terminie naraża mnie na mandat karny. Zmusi mnie również do do utraty kolejnego dnia urlopu wypoczynkowego i narazi na niepotrzebny powtórny kontakt z osobami potencjalnie chorymi na COVID-19 w urzędzie.
- twierdzi Pan Waldemar i domaga się ukarania osób odpowiedzialnych za jego zdaniem złą organizację pracy w Starostwie.
Co na Starostwo Powiatowe? Radni na posiedzeniu komisji skarg, wniosków i petycji, którzy zapoznawali się ze skargą usłyszeli, że skarżący jest typowym przykładem pieniacza oraz osobą "przeinaczającą" fakty.
Urzędnicy w odpowiedzi powołują się na rozporządzenie Rady Ministrów z 9 października br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Zgodnie z jego brzmieniem administracja publiczna może ograniczyć wykonywanie zadań jedynie do tych, które mają zapewnić niezbędną pomoc obywatelom. Czy wywiązywanie się z obowiązku wpisania do dowodu rejestracyjnego instalacji gazowej należy do takich zadań? Z całą pewnością tak.
Zgodnie z tymi przepisami w dniu 9 listopada do odwołania Starosta Mariusz Węgrzynowski zamknął nadzorowany przez siebie urząd dla interesantów. Ograniczenia mają zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców oraz urzędników. Wyjątek stanowi właśnie wspomniany w skardze Wydział Komunikacji, który obsługuje petentów po uprzednim ich umówieniu telefonicznym.
Urzędnicy podkreślają, że istnieje możliwość załatwienia sprawy za pośrednictwem operatora pocztowego o czym mieszkańcy zostali powiadomieni w komunikacie Starosty. W przypadku, kiedy ktoś nie może załatwić swojej sprawy osobiście, może to zrobić przez pełnomocnika.
Napisz komentarz
Komentarze