Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 12 kwietnia 2025 03:40
Reklama dotacje dla firm
Reklama

Rekomendacje w social mediach wpływają na zakupy 36 procent Polaków

36 proc. Polaków przyznaje, że rekomendacje w social mediach mają wpływ na ich zakupy - wynika z raportu "Doświadczenia e-commerce”. Pod wpływem rekomendacji w internecie najczęściej kupujemy kosmetyki i produkty do pielęgnacji.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP

Jak podano w raporcie Santander Consumer Banku (SCB), 36 proc. Polaków przyznaje, że rekomendacje produktów w mediach społecznościowych mają wpływ na ich zakupy. Wśród osób w wieku 18-29 lat odsetek ten wynosi 59 proc. Zdaniem autorów badania pokazuje to, że pokolenie wychowane w erze internetu traktuje social media jako naturalne źródło rekomendacji.

Reklama

Zakupy pod wpływem rekomendacji z mediów społecznościowych mają znaczenie dla 45 proc. kobiet, zaś w przypadku mężczyzn jest to 26 proc. Eksperci wskazali, że rosnąca rola platform social media w zakupach pokazuje, że stają się one kluczowym miejscem nie tylko do poszukiwania inspiracji, ale również do budowania zaufania do produktów i marek poprzez rekomendacje innych użytkowników.

"Jesteśmy świadkami zmiany, w której media społecznościowe stają się nowoczesną formą +poczty pantoflowej+ – miejscem, gdzie znajomi polecają sobie produkty, a specjaliści dostarczają rzetelnych recenzji" - powiedział dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z SCB Patryk Perliński. Jak dodał, mimo tego, że rekomendacje najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów, to zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku 40-49 lat (36 proc.).

Wpływ platform społecznościowych na decyzje zakupowe spada wraz z wiekiem. 55 proc. pięćdziesięciolatków oraz 64 proc. seniorów stwierdziło, że nie korzysta z rekomendacji w social mediach.

52 proc. ankietowanych twierdzi, że największą wiarygodność rekomendacji zakupowych mają dla nich osoby, które znają osobiście. Niezależnym testerom i recenzentom ufa 26 proc. badanych, a co piąta osoba wskazała nieznajomych, którzy także korzystają z produktów czy usług danej marki, ale nie są z nią związani. Influencerów darzy zaufaniem 17 proc. wszystkich badanych, natomiast w grupie odbiorców w wieku 18-29 lat jest to 35 proc. Najmniejszą wiarygodność wśród ankietowanych uzyskali celebryci i znane osoby (14 proc.) oraz ambasadorzy danej marki (12 proc.).

Najczęściej kupowanymi produktami pod wpływem rekomendacji w social mediach są kosmetyki i produkty do pielęgnacji - wskazało na nie 34 proc. uczestników badania Santander Consumer Banku. Kolejne 29 proc. twierdzi, że najczęściej ulega poleceniom zakupu m.in. ubrań. Książki, filmy i gry wybrało 24 proc. ankietowanych, a elektronikę 23 proc. Znacznie mniejsza grupa Polaków kupuje pod wpływem poleceń online produkty spożywcze (12 proc.) i sprzęt sportowy (11 proc.).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 10-14 listopada 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. (PAP)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Opinie

„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

Narodowy Bank Polski zaprasza do udziału w wyjątkowym konkursie na temat rezerw złota.Data dodania artykułu: 09.04.2025 10:22Liczba komentarzy artykułu: 2
„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (WSiP) to najstarsze polskie wydawnictwo edukacyjne i jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm działających na rynku podręczników oraz narzędzi edukacyjnych dla szkół w Polsce. Podstawę oferty stanowią tradycyjne i cyfrowe produkty dla wszystkich poziomów edukacji - od wychowania przedszkolnego, przez szkoły podstawowe, licea, technika do szkół branżowych. Firma rozwija innowacyjną platformę edukacyjną - EDURANGĘ. Dbając o najwyższy poziom przygotowywanych materiałów, WSiP nie pomija roli rozwoju zawodowego nauczycieli. Dlatego prowadzi niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli ORKE, który wspiera profesjonalnymi szkoleniami nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:17
80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Europosłowie: będziemy walczyć o utrzymanie finansowania polityki spójności i polityki rolnej UE

Sprawozdawcy Parlamentu Europejskiego ds. kolejnego wieloletniego budżetu UE uważają, że pomimo nowych wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa, polityka spójności oraz wspólna polityka rolna - które wykorzystują obecnie 2/3 budżetu UE - muszą być traktowane priorytetowo. „Europa musi stać się silniejsza i musi to znaleźć odzwierciedlenie w budżecie” - mówi europoseł Siegfried Mureșan.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:10
Europosłowie: będziemy walczyć o utrzymanie finansowania polityki spójności i polityki rolnej UE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: WuPeTreść komentarza: Trochę późno... Prezydent powinien zareagować wcześniej, rozwiewając obawy mieszkańców. Tymczasem przez wiele miesięcy trwał napędzany przez lokalne media festiwal łgarstwa prowokując fantastów do jeszcze śmielszych działań. Podczas gdy ogólnopolskie media zajmowały się naszym powiatem TiT na okładce straszył S12. Skojarzone z redakcją stowarzyszenie (założone by walczyć o czyste powietrze i zieleń) zachęcało do wariantu północnego przebiegającego przez tereny Wistomu, czy wysypisko śmieci - w rzeczywistości był to wariant narysowany przez dyletantów przez obszar Natura 2000 i Puszczę Spalską - gdzie tu troska o czyste powietrze i zieleń? W szerzeniu głupot prym wiedzie tez lokalna telewizja, w której wicestarosta pan Justyna bajdurzył a to o cennych lasach, a to o 70 metrowej trasie... To jest przerażające.Źródło komentarza: 7 godzin rozmów. Prezydent spotkał się z mieszkańcamiAutor komentarza: WuPeTreść komentarza: Wyobraź sobie, że świat nie kończy się w granicach powiatu i miasta sąsiedniego ;-) To połączenie kolejowe, to okno na świat.Źródło komentarza: Pakt Kolejowy dla Łódzkiego podpisany!Autor komentarza: PoPiSTreść komentarza: No i 12 mln zł dostał właśnie z tego Urzędu MarszałkowskiegoŹródło komentarza: Rekordowa dotacja do remontu drogi? Czegoś takiego jeszcze nie byłoAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Szanowny Panie Mariuszu: nie leć Pan w kulki. Ten tytuł tego materiału powyżej mnie zaskoczył, ale, jak zacząłem czytać pierwsze zdania, doszedłem do normy. Czyli: normalka, "normalne" traktowanie przygłupów ze starostwa tomaszowskiego, uwalenie prostego wniosku o dotacje. Jednak, dla ludzi z Ciebłowic, to nie jest "normalka", to jest debilizm władców powiatu tomaszowskiego. HEJ!!! Radni powiatowi!!! Dokąd, do ku#wy nędzy będziecie tolerować ten zarząd powiatu - co?! Ile jeszcze razy musicie dostać w dupę, abyście zrozumieli, że za takie sytuacje możecie też dostać w dupę przy najbliższych wyborach?! Ale wy, wszyscy (95%) radni doskonale wiecie, że Polacy, to takie totalne przygłupy, że do ich główek nie docierają takie sprawy. I zawsze będą głosować tak, jak im nakazuje ich czerwony móżdżek. Komuna ma się dobrze (większość z pisiorów, to dawne czerwone pająki) ....Źródło komentarza: Rekordowa dotacja do remontu drogi? Czegoś takiego jeszcze nie byłoAutor komentarza: Niemce exitTreść komentarza: O 6 rano? Nikt nie powinien przyjść, niech sami sobie otwierają dla siebie ten parkŹródło komentarza: Marcin Witko zaprasza na otwarcie Parku MiejskiegoAutor komentarza: MTreść komentarza: Do Warszawy z Łodzi jezdzi z 7 bezpośrednich dziennie więc się niech Pan nie osmieszaŹródło komentarza: Pakt Kolejowy dla Łódzkiego podpisany!
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama