Jak poinformowała rzeczniczka ŁKA Joanna Osińska w ubiegłym tygodniu spółka rozstrzygnęła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu "Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV". Na dostawcę hybrydowych pojazdów wybrano Newag z Nowego Sącza. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojazdy trafią do łódzkiej kolei już w 2022 r.
Maksymalna łączna całkowita cena za realizację zamówienia podstawowego wynosi 102 766 500,00 zł brutto, w tym:
- cena dostawy 3 sztuk pojazdów - 75 645 000,00 zł brutto (cena 1 szt. - 25 215 000,00 zł brutto),
- cena utrzymania pojazdów (za 1 pkm) - 6,0270 zł.
Planowane jest dofinansowanie dostawy pojazdów na poziomie 85 % w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
ŁKA przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, dzięki któremu Spółka będzie mogła zamówić dodatkowe 2 pociągi w ramach realizacji umowy, bez konieczności prowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Mimo wielu ograniczeń spowodowanych epidemią koronawirusa, Spółka cały czas się rozwija i realizuje założone cele. Nowy tabor uatrakcyjni rozkład jazdy i pozwoli dojechać do miejscowości, w których obecnie brakuje połączeń kolejowych lub ich liczba jest niewystarczająca.
Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Opoczno oraz nr 53 - relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. - Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów, z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.
Napisz komentarz
Komentarze