Jak działa lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne takie jak np. pozycjonowanie stron Warszawa polega na tym, że Google dopasowuje wyniki do użytkowników, biorąc pod uwagę to, czego szuka klient i w jakiej lokalizacji się znajduje lub w jakiej lokalizacji szuka konkretnej usługi lub produktu. Na przykład, jeśli użytkownik wpisze dentystę, Google pokaże mu dentystów w pobliżu jego lokalizacji. Jeśli wpisze „pozycjonowanie lokalne Warszawa”, zobaczy oferty agencji SEO z Warszawy, a jeśli wpisze "pozycjonowanie stron Łódź" to zobaczy oferty agencji SEO z Łodzi.
Pozycjonowanie serwisu ma na celu utrzymanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Chodzi głównie o zdobycie i utrzymanie pozycji lidera. naturalne wyniki wyszukiwania. Są to wyniki z bezpłatnych linków, które nie są wspierane w płatny, sztuczny sposób itp. Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkiego rodzaju działania związane z marketingiem, które mają ostatecznie doprowadzić do pozyskania klienta. Pozycjonowanie stron internetowych to czynność polegająca na projektowaniu, tworzeniu i optymalizacji treści na stronie internetowej. Kolejnymi etapami pozycjonowania strony jest pozyskiwanie linków przychodzących, a także techniczne doskonalenie serwisu. Agencja interaktywna, taka jak np. AW PROJEKT tworzy strony internetowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki.
Lokalne pozycjonowanie strony internetowej
Pozycjonowanie serwisu lokalnego to działania marketingowe mające na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce oraz pozyskanie klientów z wybranego obszaru (miasto, lokalizacja, województwo). Lokalne pozycjonowanie przynosi ogromne korzyści mniejszym firmom, których głównym rynkiem zbytu dla produktów lub usług jest rynek lokalny. Na rynku można spotkać firmy i przedsiębiorstwa, które nie działają w Internecie i świadczą swoje usługi jedynie w siedzibie firmy lub oddziałach. Tego typu firmy to m.in. fryzjerzy, mechanicy, hydraulicy, restauracje itp. Powinny też zainwestować w porządną stronę internetową i jej pozycjonowanie. Ponieważ dzięki temu mogą przyciągnąć więcej klientów na swoją stronę.
Pozycjonowanie stron internetowych – określanie lokalizacji
W pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważne jest określenie lokalizacji promowanej firmy/strony internetowej/przedsiębiorstwa. Wyszukiwarka Google pobierze informacje o Twojej bieżącej lokalizacji, zrobi to za Ciebie i wyszuka sugestie najlepszych wyników. Wyszukiwarka Google wykorzystuje wiele narzędzi do określania aktualnej lokalizacji użytkownika. Co to za narzędzia? W pierwszej kolejności wyszukiwarka Google zbiera informacje o lokalizacji użytkownika, biorąc pod uwagę historię wyszukiwania użytkownika, Adres IP, Historia lokalizacji – znaczenie mają tutaj ostatnio zarejestrowane lokalizacje. Tego typu działania Google nie zawsze są trafne, ale można założyć, że 95% wyszukiwań na tej podstawie można uznać za zadowalające i przydatne.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony lokalnej?
Prawie połowa wszystkich typów wyszukiwań w Google to wyszukiwania lokalne. Zdecydowana większość użytkowników szuka firmy w Google Maps – sprawdź jej dokładną lokalizację; poznanie adresu, odwiedzenie strony internetowej i uzyskanie numeru telefonu dzwoni do firmy w celu uzyskania informacji o poszukiwanym produkcie/usłudze. Co najmniej 55% osób poszukujących konkretnego produktu lub usługi zdecydowało się na zakup w siedzibie firmy. Około 65% osób decyduje się na odbiór zakupionego produktu w sklepie stacjonarnym (w miarę możliwości). Dla prawie jednej trzeciej osób szukających czegoś w internecie najważniejsza jest bliskość firmy czy sklepu papierniczego. Bo tam mogą uzyskać więcej informacji o produktach lub wybrać i sprawdzić konkretny produkt na miejscu, bez konieczności zawracania sobie głowy odsyłaniem towaru w przypadku reklamacji czy wymiany. Jedna trzecia osób poszukujących usługi lub produktu przez Internet potrzebuje ich w danym momencie – daje to szansę niemal natychmiastowego sfinalizowania transakcji lub zawarcia umowy. Wielu użytkowników szuka usług lub produktów za pomocą urządzeń mobilnych. Ponieważ mogą to robić niemal wszędzie i o każdej porze. Aż 78% lokalnych wyszukiwań mobilnych kończy się finalizacją transakcji w centrali firmy, oddziale lub sklepie stacjonarnym – dzieje się to w ciągu 24 godzin!
Napisz komentarz
Komentarze