Ostatni- VIII etap, dotyczył podstawowych zagadnień z dziedziny ekonomii. Uczniowie koła naukowego 1000 IQ m.in. poznali historię pieniądza, dowiedzieli się jak wyglądał handel w prehistorii, co to jest barter, kiedy pojawiły się monety. Czwartoklasiści rozwiązali (i to poprawnie) quiz o tym, co ma wpływ na ceny produktów. Na zajęciach mieli możliwość wyszukać zabezpieczeń polskich banknotów. W trakcie spotkań młodzi naukowcy oświadczyli, że nie obce jest im oszczędzanie.
Zajęcia z Ignacego pozwoliły im podjąć dyskusję na temat tego jakie będą formy płatności w przyszłości. Uczniowie przyswoili takie pojęcia jak: pieniądz cyfrowy, portfel cyfrowy, kryptowaluty czy technologię sieci blokchain.
W maju, identyfikując się z przewodnim tegorocznym hasłem Ignacego „Zostań Ambasadorem Nauki” przygotowali szkolną grę terenową dla uczniów innych klas. To przedsięwzięcie było pracą konkursową koła 1000 IQ.
Podsumowując, zajęcia z „Być jak Ignacy” to ciekawa przygoda w poszerzaniu swoich horyzontów z różnych dziedzin wiedzy i rozwijaniu umiejętności praktycznych przy wykonywaniu różnorodnych zadań. Teraz pozostało nam czekać z niecierpliwością na wyniki.
Napisz komentarz
Komentarze