Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 25 grudnia 2024 02:48
Reklama
Reklama

Miał być porządek wyszła kompromitacja

Jakiś czas temu Starosta Mirosław Kukliński podjął decyzję w sprawie nowego oznakowania dojazdów Tomaszowa od Strony Smardzewic a dokładnie kopalni Biała Góra. Nowa organizacja ruchu miała uniemożliwić wjeżdżanie ciężarówek na miejskie ulice. O podobnym rozwiązaniu mówiło się juz od dłuższego czasu. Problem jednak w tym, że wdrażając je w życie zapomniano poinformować o tym podmioty zainteresowane, czyli władze kopalni. Niby obowiązku takiego nie ma, ale zwyczajna przyzwoitość nakazywałaby aby nie prowadzić polityki faktów dokonanych. Co prawda Kukliński w czasie sesji Rady Powiatu przekonywał, że zrobił to, by zdążyć zanim podobne rozwiązania zostaną wprowadzone w Opocznie, ale te wyjaśnienia nie brzmią zbyt przekonująco. Starosta decyzję podjął, później się z niej wycofał. Oznacza to, że nie tylko nie została ona skonsultowana ale także kompletnie nieprzemyślana. Krótko mówiąc: chaos a nie zarządzanie.

Mknące ulicami miasta ciężarówki z piachem są prawdziwą zmorą dla mieszkańców. Od jakiegoś czasu protestują mieszkańcy ulicy Szczęśliwej, próbując blokować nawet ulice. Co ciekawe te protesty dają też argumenty przedstawicielom kopalni Biała Góra do twierdzenia, że przecież przeciwko nim nikt nie protestuje. Takich argumentów używali w czasie wczorajszego spotkania z radnymi z komisji bezpieczeństwa Rady Powiatu Tomaszowskiego.  Tymczasem jest to oczywista nieprawda.

 

Lokatorzy bloków przy ulicy Bartosza Głowackiego protestują i piszą pisma od lat. Bezskutecznie, a przy tej ulicy nie daje się żyć podobnie, jak przy ulicy Szczęśliwej. Tu jest chyba nawet gorzej, ponieważ budynki wzdłuż ulicy to głównie wielorodzinne bloki z lat 50 i 60 tych ubiegłego wieku, więc "poszkodowanych jest znacznie więcej.

 

Co gorsza, najczęściej są to ludzie w podeszłym wieku. Na podobne argumenty oraz to, że ciężarówki jeżdżą w godzinach nocnych prezes kopalni odpowiada, że przecież auta odbierają piach w godzinach od 6 rano do 21 wieczorem. Zapewne to prawda, tylko że ulicami Tomaszowa gnają już puste składy o godzinie 5 rano, wytwarzając przy tym trudny do zniesienia hałas.

 

 

Starosta podjął słuszną decyzję, która miała wyprowadzić ciężarówki z miasta, by chronić nasze ulice (chociaż chyba ważniejszym argumentem powinna być ochrona mieszkańców). Razem z ładunkiem każda z nich waży 40 ton. Oznacza to, że nawet bez stosownego oznakowania pionowego nie mają one prawa do miasta wjeżdżać. Tomaszowskie mosty mają udźwig do 30 ton, a więc nie może poruszać się po nich ani transport z Białej Góry ani też z Grudzenia przez most na ulicy Mireckiego.

 

Samochody z Białej Góry zgodnie z przepisami powinny więc jeździć w kierunku do Sulejowa a następnie Piotrkowa drogą krajową numer 12.  W ten sposób każdego dnia omijałoby Tomaszów kilkaset załadowanych piachem Tirów. Władze kopalni protestują przeciwko takiemu rozwiązaniu, ponieważ oznaczałoby ono każdorazowo zwiększenie dystansu o 60 kilometrów a więc podniosłoby koszty transportu. Argumentacja to poniekąd prawdziwa, tylko co ona obchodzi kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców naszego miasta, dla których są one utrapieniem. No więc właśnie prawdziwość argumentacji ma charakter czysto hipotetyczny, bo gdy spojrzymy na obwodnice wielu miast, które już powstały, często odcinki wydłużają trasę przejazdu o kilkadziesiąt kilometrów.

 

 

Oczywiście kopalnię wspiera gmina Tomaszów, której przedstawiciel argumentował na wczorajszym spotkaniu, że przecież i ona wspiera finansowo przebudowę dróg powiatowych. To prawda, tylko że to są to drogi na terenie tej gminy i to ta gmina jest głównym beneficjentem podatków, jakie kopalnia odprowadza. Przy okazji przedstawiciele gminy Tomaszów zapominają (bo może tak im wygodnie), że koszt przebudowy drogi poza miastem jest nieporównywalnie niższy niż tych, jakie przebiegają przez miasto i posiadają pełną infrastrukturę techniczną.

 

Obecnie powiat wspólnie z miastem i gminą Tomaszów przygotowują się do inwestycji, dzięki której zbudowana ma zostać na nowo droga z Tomaszowa do Smardzewic. W tym roku planowane jest przygotowanie dokumentacji technicznej i uzyskanie decyzji środowiskowej. Jej koszt szacowany jest na około 20 milionów złotych. Bez dotacji z zewnątrz nie uda się tego zrobić.  W dodatku droga nie rozwiązuje w żaden sposób problemów mieszkańców Tomaszowa i wciąż pozostaje otwarta sprawa niedostosowanego do tych tonaży mostu.

 

[reklama2]

 

Po ustawieniu znaków zakazu wjazdu dla ciężarówek zaczęły się pojawiać się pomysły, które jeżą włosy na głowach. Jednym z nich było poprowadzenie ciężarówek ulicą Zieloną a następnie Bema. Rozważano też inne warianty. Wszystkie ulicami miejskimi nie dostosowanymi dla ruchu 40-tonowych składów.

 

Nie da się ukryć, że potrzebna jest obwodnica. Miała nią być dla Tomaszowa droga ekspresowa nr 74.  Zgodnie z jej planowanym (w jednym z wariantów) położeniem, przez nasz powiat biegła by od Prażek (gm. Rokiciny), przez Brzustów, Helenów i Stasiolas,  a następnie Sangrodza do węzła na S-8  Tomaszów Południe. Jej dalszy przebieg to Kolonia Zawada, w okolicach Woli Wiadernej,  przez nowy most na Pilicy. Z węzła na ul. Modrzewskiego skręcałaby w kierunku Starej Wsi, a dalej w stronę Kolonii Olszowiec i Sławna. Obwodnica byłaby wygodna ale czy nie wydłuży trasy dojazdu do kopalni? Czy droga powstanie to jednak decyzja na szczeblu rządowym. O jej realizacje zabiega od dłuższego czasu Prezydent Marcin Witko.

 

Warto na koniec zauważyć, że prawdziwe kłopoty z ciężarówkami dla mieszkańców miasta dopiero się zaczną. Kopalnia Biała Góra zaplanowała kolejne inwestycje, a to oznacza wzrost wielkości wydobycia piachu. Tylko 1/3 transportowana jest koleją ze względu na niższe koszty. Ponadto podwojenie produkcji zapowiada Euroglass z gminy Ujazd, a terenami w gminie Lubochnia zainteresowani są chińczycy, którzy chcą na nich budować kolejną hutę szkła. Ruch więc wielokrotnie wzrośnie a w Tomaszowie zwyczajnie nie da się mieszkać.

 

 

Argumenty o wpływach podatkowych, czy miejscach pracy, to są żadne argumenty. Skoro wpływy te nie są w stanie zrekompensować nawet bieżących remontów dróg, a więc szkód jakie powstają w wyniku działalności tych przedsiębiorstw, to nawet nie warto o nich wspominać. Straty związanych ze zdrowiem i jakością życia mieszkańców miasta są natomiast nie do oszacowania. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Śmiejmy się po naszemu 29.04.2017 20:33
Wielki, ogromny, wielopiętrowy center przy ul. Słowackiego w Tomaszowie Maz. Tam możecie kupić wszystko. Dowcip : Szef NT przyjmuje do pracy nowego dziennikarza sprzedawcę, dając mu jeden dzień okresu próbnego, żeby go przetestować. Po zamknięciu wzywa szef nowego sprzedawcę wiadomości na dywanik: - No to ile dziś załatwił pan transakcji? - pyta Nowego. - Jedną, szefie. - Co?! Jedną?! Nasi sprzedawcy abstrakcji mają średnio od sześciu transakcji w ciągu dnia! Co pan robił przez cały dzień? A właściwie to za ile pan tę jedną prawdę zagmatwał? - Za sześć tysięcy tysięcy PLNów. I za 200 tys. inne. Szefa zatkało. - Dwie.. ście sze...tysięcy? Na Boga, co pan sprzedał?! - No, na początku sprzedałem mały haczyk na ryby za niby 199 000 PLN. - Haczyk na ryby? Za 199 000 tysięcy? - Tak. Potem przekonałem klienta, żeby wziął jeszcze średni i duży haczyk. Następnie przekonałem go, że powinien wziąć jeszcze żyłkę. Sprzedałem mu cztery rodzaje: cienką, średnią i grubą i bardzo grubą. Wdaliśmy się w rozmowę. Spytałem, gdzie będzie łowić. Powiedział, że daleko. Aż nad zalewem sinicowym, dwadzieścia pięć półkilometrów na południe. W związku z tym sprzedałem mu jeszcze porządną wiatrówkę, nieprzemakalne spodnie, rybackie gumowce, i parę masek ponieważ tam mocno smrodem wieje. Przekonałem go, że na brzegu ryby nie biorą, no i tak poszliśmy wybrać łódź motorową. Spytałem go, jakie ma auto i wydusiłem z niego, że to dość małe aby odwieźć łódź, w związku z czym sprzedałem mu przyczepę. - I wszystko to sprzedał pan człowiekowi, który przyszedł sobie kupić jeden, jedyny haczyk na ryby?! - On przyszedł z zamiarem kupienia podpasek dla swojej żony. Zaproponowałem mu, że skoro w weekend nici z seksu, to może pojechałby przynajmniej na ryby...

miał być porządek, wyszła moderacja... 27.04.2017 17:45
po zakończeniu moderacji komentarza 33 uprzejmie proszę o podanie do publicznej wiadomości, że w komentarzu popełniono nieprawdę. Uprzejmie proszę (skoro zauważono konieczność moderacji), kto jest aktualnie właścicielem TKSW i z jakim % prawem własności. Oświadczenia majątkowe prezesa ze Smardzewic są dostępne publicznie. KRS też .....62045. Nie da się chować głowy w ... Wg INFOVERITI to poza D. Jasiczkiem ongiś palce w TKSM palce macza firma Silica Sand Industries S.A.R.L, firma Qurzwerke GMBH. Ale nie M. Kukliński. Jeśli gazeta NT nie może się ustosunkować do pewnych tematów, to niech ich nie podejmje i wycofuje się z tematu śmieszną moderacją. I z powodzeniem kontynuuje zmiany nazw ulic. Będzie może wiarygodna.

Dziura na drodze 17.04.2017 09:21
w jakim stopniu kopalnia Biała Góra dokłada się do drogi któa jest niszczona przez ciężarówki z kopalni? jezdze tamtędy czesto i widać jak są naładowane te ciężarówki,daję sobie rękę uciąć,że przeładowane conajmniej o kilkanascie ton,droga ciągle usyfiona piachem,błotem a przez to bardzo niebezpieczna.

maruda 17.04.2017 19:49
a jak myślisz ile kasy w formie podatku płaci każdy podmiot gospodarczy w tomaszowskiej gminie? Biała Góra to jeden z większych (wbrew pozorom) zakładów pracy na terenie gminy i jak przypuszczam kilkaset tysięcy PLN, jak nie milionów PLN wpłaca w formie podatku do budżetu. Droga z Tomaszowa do Smardzewic nie była remontowana co najmniej 30 lat (nie liczę łatania pozimowego) a przez te 3 dekady tonaż samochodów i liczba pojazdów przemieszczających się tą drogą wzrosła nieporównywalnie - jednym słowem droga powinna zostać gruntownie przebudowana i dostosowana do zwiększonego ruchu pojazdów (najlepiej ze ścieżką rowerową).

m&m 17.04.2017 05:33
No tak. Teraz juz wiem. . Nie bede Ci ublizal , ani sie smial, bo to nie ładnie. Tobie trzeba wspolczuc.

Mistrzu 16.04.2017 18:01
w pisaniu głupot, zajrzyj na stronę linka, który ci podałem i tam pisze jak byk: "Biała Góra – miejscowość w Polsce, w województwie łódzkim, w powiecie tomaszowskim w gminie Tomaszów Mazowiecki. Założycielem kopalni był Bohdan Łoziński."

m&m 16.04.2017 17:17
O czym ty mistrzu tu do mnie zagadujesz? Znam historie Białej Góry bez zaglądania w Wikipedię. Co było w szkole z czytania ze zrozumieniem? Niech żadne. Pałka?

m&m 16.04.2017 17:07
Kur... ludzie czy wam rozum odebrało? Co ma Łoziński czy historia Białej Góry do tego, że kasę na niej niemiec teraz trzęsie. Zachowujecie się jak banda bezmozgow, którym w twarz się pluje a im i tak się wydaje, że deszcz pada. Jak ktoś narzeka, że nasz kraj nie płynie mlekiem i miodem,to dzieje się tak rowniez z powodu takich "doczytanych mądrusiow", którzy myślą, że kopalnia jest polska, bo leży w Smardzewicach. Ja natomiast boleje, ze w zakładzie z taką historia i potencjałem trzeba umiec szprechac po niemiecku.

Do 24 16.04.2017 16:59
No tak. To rzeczywiście nie jest niemiecka.. ..

Nie doczytałeś 16.04.2017 15:11
"Tomaszowskie Kopalnie Surowców Mineralnych „Biała Góra”, zostały przekształcone, w roku 1992, w jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa. Ważnym punktem w rozwoju Spółki było przejęcie w 2007 roku większościowego pakietu udziałów, przez niemiecką grupę Quarzwerke GmbH z siedzibą we Frechen." Nie wiesz co to jest "pakiet udziałów"?

Świrgolisz 16.04.2017 15:04
głupoty jak potłuczony. Nawet nie chce ci się zajrzeć do historii Białej Góry. https://pl.wikivoyage.org/wiki...G%C3%B3ra_(powiat_tomaszowski)

Buuu... 15.04.2017 23:12
Kiedy wreszcie obwodnica bedzie? i połaczenie trasy S8-S8 Łódź - Tomaszów

Tomek 14.04.2017 17:34
A co się stanie, gdy braknie miejsc do wydobycia ? kiedyś się skończą, zlikwidują lasy i wsie, które graniczą z kopalnią by firma się mogła dalej rozwijać? A co z pozostałościami po wydobyciu, firma będzie miała pieniądze na przywrócenie terenów przyrodzie ? Czy jak jak zwykle to bywa, zniknie i złożymy się na to my wszyscy i nasze dzieci. Pieniądze wydane na paliwo, przy objazdach, dadzą naszemu państwu dodatkowy dochód z paliw, VAT itp. Nam mieszkańcom, więcej spokoju.

wrac 14.04.2017 11:42
Piszący ten artykuł (ktokolwiek by to był , bo zapomniał się podpisać) chyba jest mieszkańcem Tomaszowa od niedawna lub mieszka na jednej z ulic, której sprawa dotyczy. Nie trzeba być specjalnym wizjonerem aby zrozumieć, że po to się inwestuje w kopalnię aby produkowała więcej. Każdy chce mieć piękny samochód, okna, tynki, kleje, płytki - tylko zapomina, że to wszystko z piasku. Kopalnia istnieje dłużej niż życie większości z nas i będzie istnieć dłużej niż my będziemy żyć. Jeśli tyczy się podatków, to zapomniano napisać o kwotach, które nie są małe tylko wprost nie zasilają budżetu miasta, a budżet gminy. Idąc tą drogą w Warszawie nie budowano by obwodnic, bo wszak tam przemysł ciężki tylko symbolicznie. My jako mieszkańcy Tomaszowa winniśmy wymagać albo żądać aby Prezydent Miasta prywatnie bliski znajomy najważniejszych osób w Państwie Polskim załatwił nam obwodnicę jeszcze za tej kadencji. Tak aby miasto i okolica się rozwijały, a nam żyło się dostatniej. Najlepiej z pracy, a nie wzrostu socjalu.

Sz. wracu 18.04.2017 13:35
Jesteś z krwi i kości Polakiem. Żądasz od innych (tu tylko podpisu) a sam od siebie nie wymagasz. Ta jest najwyższy stopień hipokryzji i braku doceniania innych. A żądanie obwodnicy Tomaszowa: jeśli analizujesz politykę to chyba zauważasz, że szykuje się nam obwodnicę dla całej Polski. PS Jeśli komuś próbujesz się zwracać uwagę, to warto jest mieć przed sobą aktualny słownik z zasadami pisowni polskiej i interpunkcji. Wtedy tekst będzie prawdopodobnie bardziej autorytatywny. PS1 Smacznego poświątecznego Jajka Życia.

ComTM 14.04.2017 10:45
Kilka lat temu, na jednej z dróg powiatowych pojawił się znak ograniczający wjazd powyżej 10 t. Oczywiście bez uzupełnienia, że nie dotyczy docelowych wjazdów gospodarczych. Próby interwencji rozpocząłem od pana dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych. W trakcie rozmowy nieco naiwnie zapytałem, czy w związku z brakiem możliwości wjazdu tzw. TIR-ów mam zamknąć firmę z pozbawić utrzymania kilkudziesięciu osób? W odpowiedzi usłyszałem:" to pański wybór i problem, nie mój". Kilkumiesięczna walka zakończyła się uzupełnieniem znaku o stosowną tabliczkę. Spotkałem osoby w Starostwie, dla których interes społeczny i funkcjonowanie biznesu są ważne, ale do dziś nie jestem w stanie zapomnieć "szczególnej empatii" ze strony wspomnianego dyrektora. Warto pamiętać, że pieniądze w każdym publicznym budżecie nie biorą się z drukarni, ale z podatków. Także obwodnice, drogi, ścieżki rowerowe itp. są finansowane z podatków płaconych przez firmy, które muszą z dróg lokalnych korzystać aby móc funkcjonować. Oczywiste, że byłoby super mieć dobre drogi, ruch ciężarowy wyprowadzony z miast, wokół ciszę i czyste powietrze. Tak samo super byłoby zawsze być młodym, zdrowym i bogatym. Ale życie i codzienność jest trochę inna.

m&m 13.04.2017 20:09
Niemiecka kopalnia kupiona za pieniądze kopalni...

Biała Góra 13.04.2017 23:26
to największa w Polsce i jedna z największych w Europie odkrywkowa kopalnia piasków kwarcowych Biała Góra mieści się przy drodze Smardzewice – Tomaszów Mazowiecki. Występuje tam ciąg kopalni białych piasków. Jest to największe złoże kredowych piasków kwarcowych (92-99% Si02) w Europie i zapewnia ono w ok. 80% krajowe zapotrzebowanie na piaski szklarskie i formierskie. Założycielem kopalni był Bohdan Łoziński. Przedsiębiorstwem eksploatacyjnym jest Tomaszowskie Kopalnie Surowców Mineralnych Biała Góra w Smardzewicach, ul. Łozińskiego 6. Jeśli wg ciebie nazwisko Bohdan Łoziński jest nazwiskiem czysto niemieckim to współczuję ci.

Pan Samochodzik 14.04.2017 08:24
Co nie zmiana faktu że obecnie należy ona do niemieckiej Grupy Quarzwerke. http://bialagora.quarzwerke.co.../Firma/Wir

m&m 14.04.2017 20:41
Tobie trzeba współczuć skoro uważasz, że właściciela kopalni można oceniać po brzmieniu nazwiska patrona ulicy, przy której kopalnia ma biuro...

Wszyskiemu winien 20.04.2017 16:59
chyba ten batel polski zamieszkały w USA → Dariusz Jasiczek, który 17.11. 1998 r. nabył 80 % praw własności kopalni za 28 500 000 PLN. Teraz MSP posiada niespełna 5,11% udziałów (stan na 31.12.2016). Te pozostałe procenty (14,89+ 80) to chyba pojechały właśnie na zachód. Zresztą tyle % jeszcze tam wyjechało, że to tylko drobiażdżek.

Opinie
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Sztuka – Sport – Olimpiada Na wystawie zatytułowanej „Sztuka – Sport – Olimpiada”, prezentowane są obrazy oraz sylwetki tomaszowskich olimpijczyków którzy reprezentowali nasze miasto, a tym samym nasz kraj, na olimpijskich stadionach, w różnych dyscyplinach sportowych. Tematyka sportu została przedstawiona w malarstwie, nurcie pop artu. Na płótnach przedstawione są różne dyscypliny lekkoatletyki i nie tylko. Prezentujemy dzieła Niny Habdas (1942–2003), łódzkiej malarki i graficzki, Wiesława Garbolińskiego (1927–2014), Andrzeja Szonerta (1938–1993) i Benona Liberskiego (1926–1983). Płótna powstały w latach siedemdziesiątych XX wieku, podczas Pleneru Olimpijskiego zorganizowanego w Spale koło Tomaszowa Mazowieckiego. Prezentowane obrazy zostały przekazane w darze tomaszowskiemu Muzeum w latach 70. XX wieku przez Wydział Kultury i Sztuki Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Wystawę uzupełniają informacje o Tomaszowskich Olimpijczykach, pamiątki Stanisławy Pietruszczak z XII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku (1976) oraz znaczki poczty japońskiej wydane z okazji XVIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Nagano (1998), podarowane Muzeum przez Pawła Abratkiewicza. Wystawa przypomina nam o pięknej tradycji umacniania więzi pomiędzy ideą sportu olimpijskiego a twórczością artystyczną, która może kształtować humanistyczne wartości sportu i kreować jego wizerunek w społeczeństwie. Zapraszamy do zwiedzania wystawy w dniach 1 sierpnia – 27 października 2024 r., w godzinach otwarcia Muzeum: od wtorku do piątku od godz. 9.00 do 16.00, w soboty i niedziele od godz. 10.00 do 16.00 (w poniedziałek nieczynne). Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.08.2024
Helios zaprasza na Maraton Sylwestrowy  Jak co roku kino Helios zaprasza na nietuzinkowego sylwestra w filmowych klimatach. Tym razem oprócz gwiazd kina, będą nas bawić również giganci muzyki. W zależności od zestawu na który się zdecydujemy, na wielkim ekranie zobaczymy Nicole Kidman, Antonio Banderas’a, a potem jeszcze Celeste Dalla Porta i Gary’ego Oldman’a lub Robbie’go Williams’a we własnej osobie oraz Boba Dylana, zagranego przez Timothée Chalamet’aW zestawie pierwszym, na początek w doskonały nastrój wprowadzi nas ROBBIE WILLIAMS, czyli prawdziwa „sceniczna małpa”. Ten film to porywający, niebanalny portret zwykłego brytyjskiego chłopaka, który podbił świat rozrywki najpierw w zespole Take That, a potem w karierze solowej. Po przerwie na powitanie Nowego Roku, jego miejsce zajmie Timothée Chalamet, który wcielił się w rolę wielkiego Boba Dylana! Gwarantujemy, że nie zabraknie doskonałej muzyki, wspaniałych emocji, zabawy i dobrego smaku, a to wszystko w niepowtarzalnej kinowej atmosferze. swoich pasażerów do ich domu…Z kolei w zmysłowym zestawie drugim gwarantujemy zabawę w towarzystwie zniewalająco pięknych kobiet i nie mniej przystojnych mężczyzn, ich nieposkromionych żądz i romansów. Na początek Nicole Kidman w filmie „BABYGIRL”, a po przerwie na noworoczny toast, również przedpremierowo film mistrza Paolo Sorrentino, „BOGINI PARTENOPE”. Będzie energetycznie, romantycznie, ale przede wszystkim bardzo zmysłowo... Wszystko to w niepowtarzalnej kinowej atmosferzeCałość dopełni skromny sylwestrowy poczęstunek przygotowany przez Puchatek obiady na dowóz oraz lampka szampana o północy.Bilety na Sylwestrową odsłonę cyklu Nocne Maratony Filmowe dostępne są na stronie: www.helios.pl, w kasach kin Helios w całej Polsce oraz w aplikacji mobilnej. Dokonując zakupu wcześniej, można wybrać najlepsze miejsca, a także – zaoszczędzić. Do zobaczenia na nocnych seansach!Data rozpoczęcia wydarzenia: 31.12.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533DB Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisCzy łóżko rehabilitacyjne można otrzymać od nas niemal za darmo? Tak. Pomożemy załatwić wszelkie formalności  Na zdjęciu: Obudowa PB 533 DB w kolorze orzech, z dwoma wkładami PB 521 wraz z okrągłymi podstawami łóżka.Obudowa PB 533 DB wraz z wkładami PB 521, to nasza propozycja rozwiązania umożliwiającego korzystanie z łóżka przez oboje partnerów przy zachowaniu wszystkich jego istotnych funkcji. To jedyne w swoim rodzaju łóżko umożliwia stałe wsparcie i obecność opiekuna/partnera, co stanowi istotny czynnik w rekonwalescencji i opiece nad chorym.Więcej informacji Kolory standardowe: Kolory niestandardowe*:DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Indywidualne sterowanie leżami2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Podwójny system podnoszenia3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżkaOPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kółPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze330 kgMaksymalna waga użytkownika2 × 140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 165 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama