Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 4 listopada 2024 19:13
Reklama
Reklama

Na ścieżki rowerowe nie starczyło miejsca

Kilkanaście dni temu zapowiedzieliśmy, że spróbujemy wyjaśnić jak wyglądały procedury związane z przygotowaniem inwestycji polegającej na przebudowie drogi wojewódzkiej numer 713. Mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego chcieliby się zapewne dowiedzieć jak doszło do tego, że na etapie planowania inwestycji nie uwzględniono w projekcie ścieżek rowerowych, zwężono pasy ruchu a zamiast miejsc parkingowych zainstalowano pasy zieleni. Nasze pytania skierowaliśmy do dyrekcji Zarządu Dróg wojewódzkich. O komentarz poprosiliśmy prezydenta Marcina Witko

1. Kiedy dokładnie przygotowano projekt budowlany dotyczący przebudowy w/w drogi?

Umowę na wykonanie dokumentacji projektowej zawarto w dniu 17.07.2009 r.

Odbiór dokumentacji nastąpił w grudniu 2011 r.

 

2. Czy jego kształt konsultowano z lokalnymi samorządami w tym Powiatem Tomaszowskim oraz Miastem Tomaszów Mazowiecki?

Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej organizowanie były rady techniczne, na które zapraszani byli przedstawiciele Miasta Tomaszowa Maz. i powiatu tomaszowskiego, na których projektant przedstawiał rozwiązania projektowe. Uczestnicy RT mogli wnosić uwagi do zaproponowanych rozwiązań projektowych, które były analizowane pod kątem możliwości ich wprowadzenia.

 

3. Jeśli takie konsultacje przeprowadzono, to kiedy dokładnie się one odbyły?

Rady odbywały się w 2010 roku:  8 stycznia , 7 maja. W późniejszym czasie również konsultowaliśmy się władzami lokalnymi przy przygotowaniu tej inwestycji. W 2013 roku przekazano pełną dokumentacje do miasta Tomaszów. Ponadto przed wystąpieniem o decyzję ZRID, ZDW w Łodzi wystąpił (luty 2014 r.) do Prezydenta Miasta Tomaszów Maz. i Starosty Powiatu Tomaszowskiego z wnioskiem o wyrażenie opinii dla ww. przedsięwzięcia. Załącznikiem do powyższego wniosku była mapa z przebiegiem drogi, przedstawiająca rozwiązania projektowe zagospodarowania pasa drogowego. Strony nie wniosły uwag.

 

4. Jakie zastrzeżenia i wnioski do projektu zgłaszały w/w samorządy?

Starostwo Powiatowe nie wnosiło uwag do rozwiązań projektowych. Urząd Miasta wnosił uwagi w zakresie rozbudowy skrzyżowań, zwłaszcza wprowadzenia do dokumentacji projektowej rozbudowy DW 713 budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i ul. Chopina/Zawadzkiej wg projektu opracowanego na zlecenie Miasta Tomaszowa Maz.

 

komentarz Marcina Witko - Prezydenta Tomaszowa Mazowieckiego

 

Wszyscy doskonale wiemy jak ważna jest to inwestycja dla Tomaszowa Mazowieckiego. Nasz wpływ na kwestie dotyczące projektu, po objęciu przeze mnie urzędu był kosmetyczny. Udało nam się wynegocjować np. użycie lepszych materiałów na odcinku przy. pl. Kościuszki (różnicę w cenie pokryje Urząd Miasta), czyniłem również starania by jak najszybciej ta inwestycja ruszyła.

 

Burzenie wcześniej przyjętego projektu, mogło opóźnić modernizację na kolejne lata lub nawet całkowicie ją zablokować. Myślę, że wiele samorządów cieszyłoby się gdyby te dziesiątki milionów trafiły do nich. Dlatego pragnę raz jeszcze podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego, że ta inwestycja w ogóle się toczy,  przede wszystkim ZDW, całemu zarządowi województwa z marszałkiem Witoldem Stępniem na czele oraz radnym wojewódzkim, którzy wsparli idee szybkiego rozpoczęcia tej inwestycji.

 

W trakcie prac pojawiały się niestety problemy, choćby kolizja z infrastrukturą techniczną zakładów TOMTEX, sieciami PGE w obrębie ul. Mościckiego, św. Antoniego, wyłączeniami sieci PGE, co opóźniło rozpoczęcie prac na ul. Warszawskiej. Staraliśmy się te problemy  wspólnie rozwiązywać. Teraz prowadzimy intensywne prace nad II etapem inwestycji. Zwracam się tym samym do mieszkańców z prośbą o przekazywanie swoich uwag dot. projektu, jeżeli takie mają. Teraz jest jeszcze czas na ich wprowadzenie, tak by uniknąć problemów w przyszłości. Podjęliśmy już rozmowy dotyczące przebudowy skrzyżowania Nowowiejska/Mościckiego/Mireckiego, a także Szczęśliwa/Mościckiego oraz Wąwalska/Opoczyńska/Gminna.  

 

Rozumiemy argumenty wszystkich stron, zarówno kierowców, którzy chcą bezpiecznej drogi jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą przy ul. Warszawskiej działalność gospodarczą.  Zapewniam wszystkich, że chcemy te problemy rozwiązać. Pewne kroki już zostały podjęte, ale jeszcze za wcześnie by mówić o szczegółach. 

 

5. Czy ZDW przygotował harmonogram czasowy prowadzonej inwestycji obejmujący jej poszczególne etapy?

Zgodnie z umową i SIWZ Wykonawca przedkłada szczegółowy harmonogram robót.

 

6. Jeśli taki harmonogram istniał, prosiłbym o jego przesłanie i informację czy ulegał on modyfikacji?

Szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy robót ulegał i ulega modyfikacji - Wykonawca zobowiązany jest do jego korekty zgodnie z warunkami umowy. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnego zagrożenia wykonania robót zgodnie z umową. Sam harmonogram jest możliwy do wglądu na miejscu, w siedzibie ZDW.

[reklama2]

7. Czy harmonogram ten /i jego ewentualne zmiany/ uzgodniono z władzami miasta?

Harmonogram to rozkład czynności w planie - wskazuje kolejność i zakres czynności oraz zależności między nimi. Zgodnie z warunkami umowy Zamawiający zatwierdza szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy. Umowa nie przewiduje konieczności uzgadniania go z władzami miasta, ponieważ to zarządca drogi (ZDW w Łodzi) jest inwestorem tego zadania. Kwestie przygotowania do inwestycji były jednak przedmiotem rozmów z samorządem lokalnym. Osobną sprawą jest projekt organizacji ruchu, który uwzględnia etapowanie robót i on przy jakichkolwiek zmianach jest uzgadniany z jednostkami samorządu terytorialnego zgodnie z wymaganiami. Odbiór TOR odbywa się po powiadomieniu jednostek samorządowych, policji i pozostałych służb.

 

8. Czy projekt wykonywano w systemie “projektuj i buduj”?

Roboty budowlane są prowadzone w systemie "Buduj"

 

9. Co było powodem, że przy głównym ciągu komunikacyjnym w mieście nie zaprojektowano ścieżek rowerowych?

Inwestycja nie obejmuje swoim zakresem budowy ścieżek rowerowych z uwagi na niedostateczną szerokość pasa drogowego, a co za tym idzie brak miejsca na zmieszczenie oprócz chodników ścieżki rowerowej. Dla realizacji rozbudowy drogi wojewódzkiej Nr 713 konieczne było uzyskanie zezwolenia na odstępstwo od przepisów rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie m.in. w zakresie dotyczącym szerokości pasa drogowego (wynoszącej mniej niż normatywne dla drogi klasy Z 20 metrów) oraz stosowania narożnych ścięć linii rozgraniczających pasa drogowego drogi klasy Z na skrzyżowaniach z drogami innych klas. Z uwagi na niedostateczną szerokość pasa drogowego oraz brak wystarczającej ilości miejsca w obszarze skrzyżowań budowa ścieżek rowerowych była niemożliwa, bowiem mogłyby one powstać wyłącznie fragmentarycznie, z brakiem możliwości zapewnienia zgodnych z przepisami przejazdów rowerowych w obrębie skrzyżowań. Taki układ tworzyłby rozwiązanie dysfunkcjonalne, zmuszające rowerzystów albo do częstej zmiany toru jazdy poprzez przejeżdżanie pomiędzy ścieżką rowerową a jezdnią, albo do przeprowadzania rowerów przez przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowań.

 

10. Na kiedy zaplanowano koniec inwestycji

30.09.2017

 

11. Poprosimy też o informacje na temat kosztów budowy

Wartość umowy na same roboty budowlane  wynosi obecnie 20.143.382,44 zł brutto

 

 

Odpowiedzi portalowi udzielał

Marcin Nowicki

Kierownik

Zespołu ds. Informacyjnych

Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
18.11.2016 16:47
To zdecyduj się w końcu. Ścieżki rowerowe, czy nowe chodniki. Na obydwa projekty kasy nie wystarczy.

** 17.11.2016 18:23
Bardzo ciekawa informacja dla naszych władz (prezydenta i starosty) na temat remontów dróg w naszym grajdole polecam informację http://wiadomosci.onet.pl/swia...zin/6y6gy2 Skoro można zrobić remont 30-metrowej dziury w 5 pasmowej jezdni w 48 godz. to 4.000 m : 30 x 48 = 6.400 godzin (267 dni - 9 m-cy). To remonty naszych ulic powinny już kończyć się całkowity.

zapychacz dziur 30.12.2016 13:33
to idz uzgodnij najpierw z wszystkimi innymi wszechpanującymi władzami, i sieciowcami, daj zlecenie z wolnej ręki a zrobię Ci to w te 48 godzin

Tymoteuszka 17.11.2016 13:04
Dobrze byłoby, gdyby DDR (czyt. droga dla rowerów) powstała na wysokości kościoła św. Antoniego po stronie Pizzerii Capone, drogerii Natura, Rossmana, tak, aby tworzyła ciąg na ul. św. Antoniego. Oczywiście oddzielona pasem latarni od chodnika, jak to jest teraz na ww. ulicy w stronę ronda Olimpijczyków. Jeszcze lepiej byłoby gdyby zaczynała się już na wysokości Bulwar, tuż za mostem na Wolbórce. Wtedy wystąpi ciąg DDR, z małym przerywnikiem, z ul. Orzeszkowej od S8, poprzez Barlickiego i św. Antoniego, aż do Źródeł.

17.11.2016 13:49
A jeszcze lepiej byłoby zlikwidować w Tomaszowie wszystkie chodniki dla pieszych tylko pozostawić same drogi rowerowe. A piesi? Piesi na jezdnię.

Tymoteuszka 17.11.2016 14:29
Czytaj z uwagą. Nic nie wspomniałam o likwidacji chodników, nawet powiem więcej, jestem za wymianą starych płyt chodnikowych na nowe, by nam wszystkim lepiej się chodziło.

ruski 30.12.2016 12:11
niestety nie masz co liczyć na jakąkolwiek ddrkę w tym etapie przebudowy DW 713, na św Antoniego również nic takiego nie jest planowane tym bardziej że chodniki od Wolbórki do placu Kościuszki nie będą przebudowywane. Ruszajcie do Waszego Najlepszego Najukochańszego Wielce Szanownego Prezydenta żeby przynajmniej na 2 etapie przebudowy DW 713 ( od ronda na moscickiego w kierunku Opoczna) uwględniono w projekcie DDR ki i co tam jeszcze potrzebujecie - wladze teraz na etapie uzgodnieñ projektu majá szanse sié wykazac - pózniej na etapie wykonawstwa niestety niewiele się już da zrobić

xmen 16.11.2016 14:30
powiedzmy prawdę, tu nie chodzi o to że brakło na ścieżki rowerowe czy za wąskie ulice to jest tak zrobione by utrzymanie drogi kosztowało jak najmniej bez ścieżek i ulica o wymiarach szerokości poniżej ... m jest tania w utrzymaniu a tak nie powinno być !!! i proszę mi tu nie ściemniać że brakło kasy !!! tylko winny się tłumaczy a wy chcecie do tego ogłupić mieszkańców dziwnymi tłumaczeniami

Tomaszowianin 15.11.2016 21:02
Niemcy - Miasto Bielefeld , Północna Nadrenia Westfalia droga krajowa przez pół Miasta dwupasmówka w każdym kierunku , po srodku tor tramwajowy , także w obu kierunkach . Zero mozliwości zrobienia ścieżki rowerowej ALE co ileś dziesiąt metrów jest ustawiony znak pt: Zostaw dla rowerzysty 1,5 metra szerokości i wiecie co ? Kazdy kierowca jadący prawym pasem, od razu myka na lewy widząc jadącego rowerzystę przed sobą Co chciałem przez to powiedzieć ze nawet jak nie ma mozliwości juz zrobienia tej ścieżki to ostrzega sie chociaż tego kierowce przed rowerzystą ktorych jest tutaj sporo i też jezdzą jak święte krowy Ale jest to respektowane przez przez kierowców samochodów ponieważ ci rowerzysci tez są uczestnikami ruchu . P.S. Troszkę kultury jazdy ze strony kierowców i wszyscy bedą happy. Z tego co dobrze pamietam Warszawska była na tyle szeroka że mozna było tam zrobić ścieżkę rowerowa nawet w obu kierunkach ale nie mi już to osądzać Pozdrawiam

Tyle. 16.11.2016 17:37
Nie dość że ścieżki by się zmieściły to również parkingi w stylu jak na Św.Antoniego a sklepów na niej nie brakuje.

varan 15.11.2016 19:08
"Z uwagi na niedostateczną szerokość pasa drogowego oraz brak wystarczającej ilości miejsca w obszarze skrzyżowań budowa ścieżek rowerowych była niemożliwa, bowiem mogłyby one powstać wyłącznie fragmentarycznie, z brakiem możliwości zapewnienia zgodnych z przepisami przejazdów rowerowych w obrębie skrzyżowań." A rozwiązanie polegające na budowie drogi dla rowerów, a w obrębie samych skrzyżowań stworzenie ciągów pieszo-rowerowych ? Przecież ciąg pieszo-rowerowy TM-Spała nie jest szerszy a przejazdy rowerowe są (choć nie wszędzie). Nie byłoby to rozwiązanie idealne, ale mimo wszystko lepsze niż całkowity brak drogi dla rowerów.

jo 16.11.2016 22:01
Taki ciąg rowerowy mógłby być stworzony na chodmiku po stronie BP i tak tam znikomy ruch pieszych.

Pitagoras 15.11.2016 19:01
Brakuje jak dla mnie ronda na skrzyżowaniu ul barlickiego z warszawską. Obecna sygnaluzacja generuje tylko korki. Jest tam dużo miejsca na duże rondo.

kierowca 15.11.2016 19:59
to byłoby tzw. ,,rondo wojewódzkie" ci co remontują Warszawską powinni wygenerować to rondo w ramach przebudowy tzw. drogi 713, takie rozwiązanie staje się w obecnej chwili już konieczne a co będzie jak otworzą wjazd od Warszawskiej to wtedy będzie kocioł

Jolka 17.11.2016 14:03
Racja! korki na jezdniach przy Galerii są już nieustanne a jak otworzą Warszawską to będzie zakorkowana jeszcze cała Warszawska. Proponuje tu rondo bo z praktyki wynika że przy rondach korki są rozblokowywane sukcesywnie. Rondo Warszawska-Barlickiego-Konstyt ucji staje się bardzo pożądane!

rondogenerator 30.12.2016 13:24
tak jest szefunciu rondo już jest wygenerowane jutro malują kółko pośrodku i wyłączają sygnalizację. Dajcie tylko znać do gazet że będzie zmiana pierwszeństwa bo kierowcy znowu się zdziwią

rondogenerator 30.12.2016 13:24
tak jest szefunciu rondo już jest wygenerowane jutro malują kółko pośrodku i wyłączają sygnalizację. Dajcie tylko znać do gazet że będzie zmiana pierwszeństwa bo kierowcy znowu się zdziwią

jo 16.11.2016 21:58
To złe ustawienie sygnalizacji generuje korki.

ooo 15.11.2016 16:14
Takimi sprawami powinni zajmować się specjaliści a nie partyjniacy. PiS narzekał na PO a robi to jeszcze gorzej. Czuję że pan Witko nie ma tu nic do powiedzenia. Moim zdaniem gdyby to od niego zależało nie dałby takiej plamy. Brak ścieżki rowerowej na Warszawskiej to ogromne nieporozumienie...

** 15.11.2016 18:29
Tylko, że PIS ma specjalistów od wszystkiego.

teżciekawski... 16.11.2016 15:18
tylko ciekawe, czy im wystarczy miejsca na wiek starczy. Chyba deficyt i braki przeżyją w ciszy, skupieniu i w milczeniu.

multi99 15.11.2016 16:10
a TY jesteś pusty i ciągły malkontent wiecznie nic Ci nie pasuje !!!!!!!

15.11.2016 15:29
Multuś99 Ty jak zwykle chcesz mieć rację. Wg Twoich tłumaczeń to trzeba jechać w prawo, potem w lewo, znowu w prawo i bęc w drzewo ...

cd 15.11.2016 15:21
przeciez wystarczy odpowiednia farba wyznaczyc sciezke po jednej stronie chodnika...zrobic na to dodatkowy przetarg i zalatwone kilka znakow powstawiac i bedzie dobrze...

15.11.2016 15:37
Tak, zrobić przetarg i znów wygra go firma Skanska, która się będzie grzebała z pracami do usr...ej śmierci.

leon 15.11.2016 14:21
Ul Barlickiego wygląda jak wygląda-średnio,ale uroku dodają te stare słupy z nowymi lampami.Widocznie powiatowi brakło kasy bo wydał na ogrodzenie ul. Langiego.

multi99 15.11.2016 14:04
a co do placu Kościuszki nie jest przyjemniej i bezpieczniej gdzie np TY z żoną siedzisz pod parasolem na kawie piwie czy lodach a dzieci sobie bezpiecznie biegają po całej środkowej płycie placu Kościuszki i nie musisz obawiać się ze wpadną pod auto ??? ??? zgodzisz sie ze mną???

multi99 15.11.2016 14:01
1,, a jak widzisz wjazd pojazdów od strony Piotrkowa, którędy? Odpowiadam : OD Piotrkowa w prawo na rodzie w LEGIONÓW dalej do ZIELONEJ do ronda w lewo poprzez dwa ronda dalej O.Lange prosto do ronda w Św . Antoniego do B.Głowackiego w lewo do Ronda i w prawo w MIRECKIEGO !!!! Wystarczy tylko dobrze oznakować te drogi !!!! Co do reszty twojej wypowiedzi podzielam twoje zdanie ale od tego są KONSULTACJE SPOŁECZNE I przykre jest ze w miescie 60 tys, nikt w nich nie bierze udziału poza stale kilkoma tymi samymi osobami ...

rr 15.11.2016 13:39
A tak zapytam jeszcze, bo nie wiem, jest jakaś instytucja w naszym mieście, która jest odpowiedzialna za takie inwestycje, do której można zgłaszać uwagi?

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Polecane
Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBPUtrudnienia w ruchu 11 listopadaNisze w kolumbarium dostępne do rezerwacjiŁódzkie/ W okresie Wszystkich Świętych 14 wypadków; nie było ofiar śmiertelnychPolicja: od czwartku doszło do 161 wypadków drogowych; zginęło 11 osóbListopadowe atrakcje w Tomaszowie MazowieckimJak wybrać odpowiednie łóżko do sypialni? Oto podpowiedźW gabinetach stomatologicznych jest coraz drożejKlasyk dla LegiiSzkoda straconych punktów
Reklama
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama