Ostrzeżenie to jest wciąż aktualne. Pomimo działań podjętych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wszczętego postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez Polskie Centrum Telemedyczne sp. z o.o., w biurze Rzecznika pojawia się coraz więcej osób poszkodowanych.
- Celem postępowania jest między innymi ustalenie czy osoby reprezentujące przedsiębiorcę dopuściły się pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, nie przestrzegając obowiązku udzielania jasnych i rzetelnych informacji przekazując do podpisu dokumenty dotyczące zawarcia umowy o świadczenie usług medycznych Tele EKG pomiędzy innymi dokumentami, przez co konsumenci nie mieli świadomości zawierania z Polskim Centrum Telemedycznym sp. z o.o. jakiejkolwiek umowy - wyjaśnia Drzewoska Łuczak.
Urząd uważa za prawdopodobne stosowanie przez osoby reprezentujące ww. przedsiębiorcę niedopuszczalnego nacisku polegającego na ponaglaniu konsumentów w podpisywaniu dokumentów, co mogło ograniczyć zdolność do podjęcia świadomej decyzji. Opisanych praktyk jest znacznie więcej, wskazać tylko trzeba, że Prezes UOKiK podnosi również kwestię niewydawania konsumentom dokumentów umów o świadczenie usług medycznych. Postępowanie jest w toku.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów po raz kolejny przestrzega więc mieszkańców powiatu, szczególnie osoby starsze zamieszkujące samotnie, przed podpisywaniem jakichkolwiek dokumentów bez zapoznania się z ich treścią.
Napisz komentarz
Komentarze