- Najczęściej osoby, które do mnie trafiają, to starsze panie i panowie. Nie radzą sobie w gąszczu przepisów. Są łatwym celem dla różnych spryciarzy. Podpisują z pozoru atrakcyjne umowy, których konsekwencji nie są w stanie ani przewidzieć, ani też w rzetelny sposób ocenić. Za każdym razem występujemy do danego przedsiębiorcy z wnioskiem o przekazanie informacji i dokumentacji. Próbujemy załatwiać wszystkie sprawy w sposób polubowny - mówi Agnieszka Drzewoska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Mazowieckim.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Agnieszka Drzewoska – Łuczak, działająca na rzecz konsumentów Uszuli Zysiak, Tadeusza Błocha, Pawła Zerka, Kazimierza Hejduka, Tadeusza Karczochy i Barbary Rybak wniosła do Sądu Rejonowego w Tomaszowie Mazowieckim powództwo o stwierdzenie nieważności umów o usługi telekomunikacyjne, zawarte pod wpływem błędu z pozwanym PGT Spółką Akcyjną w Warszawie oraz o zasądzenie kosztów postępowania. Na uzasadnienie powództwa podała, że pozwany, działający przez swoich przedstawicieli wprowadził konsumentów w błąd, co do tego, jaką firmę reprezentują; zaoferował obniżenie abonamentu, przez co osoby, które nie miały zamiaru rozwiązać umów z dotychczasowym operatorem podpisały umowy w przeświadczeniu, że dotyczy ona obniżenia abonamentu przez dotychczasowego operatora, a nie zawarcia nowej umowy z inną firmą.
- Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów, to jeden z kluczowych elementów Starostwa Powiatowego. To nie tylko część powiatowej administracji. Rozwiązuje ono konkretne ludzkie sprawy, które na co dzień sa bardzo uciążliwe dla mieszkańców naszego powiatu. To chyba miejsce, gdzie najlpiej widać, że samorząd stworzomny jest po to, by służyć mieszkańcom. Dlatego, jako Zarząd staramy się od poczatku kadencji wspierać pracę Biura. Cieszy mnie duża liczba pozytywnie załatwionych ludzkich problemów i wygranych przez Rzecznika spraw sądowych - mówi starsosta Mirosław Kukliński.
Sprawy, jakie trafiają do Powiatowego Rzecznika Konsumentów są przeróżne. Najczęściej dotyczą tzw. sprzedaży bezpośredniej. Nieuczciwi sprzedawcy to firmy oferujące sprzedaż energii elektrycznej, ubezpieczenia, usług telekomunikacyjnych czy telewizji cyfrowej, salitarnej czy kablowej. Zdarzają się też te nieco mniejszego kalibru, jak na przykład odmowa przyjęcia reklamacji obuwia w lokalnym sklepie.
- Te udaje nam się najczęściej załatwiać polubownie. Interwencja u przedsięborcy i wyjaśnienie mu jego obowiązków (o których często nie ma świadomości) skutkuje pozytywnym dla konsumenta załatwieniem sprawy - wyjaśnia rzeczniczka.
O skali działalności małego, dwuosobowego biura rzecznika konsumentów świadczy najlepiej fakt, że w samym 2017 roku Agnieszka Drzewoska udzieliła ponad 2000 porad. Nie wszystkie kończyły się interwencją, ponieważ, nie zawsze konsument ma rację.
Napisz komentarz
Komentarze