Tym razem, Ostrowski występuje do pani minister w sprawie modernizacji linii kolejowych nr 22 oraz 25 przebiegających przez Tomaszów Mazowiecki. Szerzej o temacie pisaliśmy w artykule z dnia 21 listopada zatytułowanym Tomaszów poza porozumieniami.
- W ramach prowadzonej działalności poselskiej pragnę zwrócić uwagę na sprawę modernizacji linii kolejowych nr 22 (Tomaszów Mazowiecki – Radom) i nr 25 (Łódź Kaliska – Dębica przebiegającej przez miasto Tomaszów Mazowiecki) Zarówno linia nr 22 i linia 25 w myśl Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 kwietnia 2013 roku posiadają status linii państwowych, co oznacza, że ich utrzymanie i eksploatacja uzasadniona jest ważnymi względami gospodarczymi, społecznymi, ekologicznymi lub obronnymi – pisze do minister Elżbiety Bieńkowskiej, poseł. - W obecnej sytuacji ze względu na zły stan torowisk przebiegających przez Tomaszów Mazowiecki nie jest możliwe uruchomienie pociągów pośpiesznych na linii Radom – Tomaszów Mazowiecki oraz dalej do Łodzi czego domagają się mieszkańcy województwa łódzkiego i mazowieckiego.
Parlamentarzysta podkreśla, że modernizacje powyższych linii pozwoliłyby na lepsze skomunikowanie województwa łódzkiego z południową częścią województwa mazowieckiego oraz województwem świętokrzyskim a tym samym poprawę jakości życia mieszkańców. Przypomina też, że w chwili obecnej zakontraktowane jest około 70 % środków unijnych na inwestycje kolejowe z obecnej perspektywy unijnej na lata 2007-2013.
- Dla Tomaszowa Mazowieckiego i innych miejscowości w regionie realizacja tej inwestycji przyczyni się do zapewnienia wysokiej efektywność całego systemu transportu publicznego oraz wzrostu mobilności mieszkańców aglomeracji – argumentuje Ostrowski. - Wpłynie to również na zmniejszenie bezrobocia w wyniku zapewnienia taniego środka transportu o wysokiej niezawodności i punktualności.
Nie ma wątpliwości, że usprawnienie komunikacji kolejowej między Łodzią a Tomaszowem poprawiłoby dojazd do szkół i uczelni, zapewniając równe warunki dostępu do nauki młodzieży z bardziej odległych i mniej zurbanizowanych obszarów. Ponadto w stolicy województwa pracuje wielu mieszkańców powiatu tomaszowskiego, cechującego się najwyższym wskaźnikiem bezrobocia w Łódzkiem.
- Czy jest możliwe podjęcie jeszcze w 2014 roku prac remontowych na wyżej wymienionych odcinkach linii kolejowej nr 25 i linii nr 22 przebiegających przez Tomaszów Mazowiecki? Czy modernizacja powyższych linii kolejowych jest uwzględniona w inwestycjach kolejowych ze środków unijnych nowej perspektywy na lata 2014-2020? – pyta Artur Ostrowski
Napisz komentarz
Komentarze