Najdroższa ma być obwodnica Olsztyna - budowa drogi o długości 24,7 km ma kosztować 1,5 miliarda złotych. Jedną trzecią tej kwoty przeznaczone ma zostać na 17,6-km obwodnicę Inowrocławia, nieznacznie mniej szacuje się wartość obwodnicy Nysy o długości 16,5 km. Obwodnice otrzymają także: Brodnica, Wieluń, Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Góra Kalwaria, Kłodzk, Kościerzyna i Sanok.
Przetargi na wykonie wszystkich inwestycji ogłoszone zostaną i rozstrzygnięte jeszcze w tym roku. - Aby zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych, należy umożliwić GDDKiA uruchomienie postępowań przetargowych w 2013 r., co umożliwi rozpoczynanie robót w roku 2014, czyli w pierwszym roku nowej perspektywy finansowej UE. Działanie takie oprócz pozytywnego efektu gospodarczego umożliwi szybszy napływ refundacji z budżetu UE - napisano w uzasadnieniu do projektu zmiany uchwały ustanawiającej program budowy dróg.
W czerwcu Rada Ministrów zatwierdziła załącznik nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Decyzja ta otworzyła możliwość ogłoszenia przetargów na budowę 717 km dróg ekspresowych o wartości 35,7 mld zł. Niestety nie ma wśród niech drogi S74, która byłaby równocześnie szansą na budowę obwodnicy Tomaszowa Mazowieckiego.
Lista zaakceptowanych inwestycji obejmuje drogi: S3 Sulechów-Legnica i Legnica-Lubawka; S5 na odcinkach Poznań-Wronczyn, Radomicko-Kaczkowo, Korzeńsko-Wrocław, Gniezno-Mielno; S7 na odcinkach Olsztynek-Miłomłyn, Nidzica-Napierki oraz Radom-Skarżysko Kamienna wraz z obwodnicą Radomia, Chęciny-granica woj. świętokrzyskiego, Igołomska-Christo Botewa i Lubień-Rabka; S8 na odcinku Radziejowice-Paszków, granica woj. mazowieckiego- Zambrów i Wiśniewo-Jeżewo; S17 Zakręt-Kurów; S19 na obwodnicy Lublina, Sokołów Małopolski Północ-Stobierna i Świlcza-Rzeszów Południe oraz S51 Olsztyn-Olsztynek.
Napisz komentarz
Komentarze