Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 10:14
Reklama Sklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama

Do Tomaszowa kolej nie dojedzie

Przyznam, że nic nie irytuje mnie tak bardzo, jak biadolenie mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego w temacie budowy lub braku budowy centrum handlowego. Bynajmniej powodem mojej złości nie jest fakt bycia przeciwnikiem jej budowy. Wręcz przeciwnie. Galeria to dla serwisu potencjalny i raczej zasobny reklamodawca. Chodzi o to, że budowę obiektu handlowego postrzega się u nas w kategoriach cywilizacyjnych. Być może istotnie ma znaczenie, w jakich warunkach dokonuje się raz do roku zakupu kurtki albo butów na zimę (bo poziom zamożności wielu tomaszowian na wiele więcej nie pozwala), pytanie tylko, czy jest to w hierarchii naszych potrzeb ta najważniejsza.

 

Argumenty o tym, że pieniądze wywozi się do innych miast, to najzwyklejszy w świecie bełkot, bo nie jest dla nikogo tajemnicą, że najemcami powierzchni handlowych są tu przeważnie tzw. sieciówki, więc tak czy inaczej pieniądze są transferowane na zewnątrz, z tą różnicą, że w sposób szybszy, skuteczniejszy i bardziej bezpośredni.

 

Co innego, gdyby mówiło się o zagospodarowaniu zdewastowanej przestrzeni miejskiej, tak jak ma to miejsce w przypadku terenów po Zakładach „Mazovia”. Taki argument ma jakiś sens a nie jest jedynie wyrazem osobistego chciejstwa.

 

Nie o Galeriach jednak chcę dzisiaj pisać ale o tym, co powinno być prawdziwym symbolem postępu i rozwoju cywilizacyjnego w dodatku stymulującym gospodarkę i równocześnie będącym jednym z hamulców emigracji młodych tomaszowian do dużych ośrodków miejskich.

 

Co takiego mam na myśli? Oczywiście komunikację, połączenia drogowe ale przede wszystkim kolejowe. Szlaki, dzięki którym szybko i bezpiecznie moglibyśmy dostać się do Łodzi, Warszawy.  Skoro miasto nie może stać się z dnia na dzień zagłębiem przemysłowym, to jego władze powinny dołożyć wszelkich starań, by umożliwić dojazd do pracy, na wyższe uczelnie mieszkającym tu ludziom.

 

 Odległość 50 km w początkach XXI wieku nie powinna być barierą geograficzną, skutkującą wyludnianiem miast. Nowoczesnym pociągiem, po nowoczesnym torowisku, można ją pokonać w 20-30 minut. To krótszy czas od tego, jaki trzeba spędzić każdego dnia w warszawskich korkach i to nie tylko w godzinach szczytu. Najważniejsze są tu jednak koszty. Miesięczny bilet z Tomaszowa do Łodzi i z powrotem mógłby kosztować 200, no może nawet 300 złotych. Czy to dużo? Można o to zapytać rodziców, utrzymujących swoje dzieci na studiach. 

 

Kilka lat temu rozpoczęto dyskusję nad projektem budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Koncepcja opierała się od samego początku na idei poprawienia komunikacji pomiędzy stolicą województwa a największymi jego miejscowościami. W rozmowach i przygotowaniach uczestniczyli  samorządowcy i politycy. Tylko włodarze Tomaszowa Mazowieckiego, trzeciego pod względem wielkości miasta w Łódzkiem okazali się nie zainteresowani problemem. Efektem jest projekt pod nazwą „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” przewidziany do współfinansowania z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, który został wpisany na listę podstawową projektów indywidualnych. Wartość wydatków kwalifikowalnych wynosi 371 571 420,00 zł

 

Projekt jest pierwszym etapem budowy systemu transportu szynowego obejmującego aglomerację łódzką w powiązaniu z innymi systemami: regionalnym w granicach województwa łódzkiego; ponadregionalnym, w tym planowanym kolei dużych prędkości; tramwajem miejskim oraz regionalnym. 

 

W ramach projektu pn.: „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” zakupione zostanie 20 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które przeznaczone będą do świadczenia usług przewozów pasażerskich na terenie aglomeracji łódzkiej. Zakupiony tabor spełniać będzie nowoczesne standardy, warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, przewozu osób i rzeczy oraz ochronę środowiska co wpłynie bezpośrednio na bezawaryjną oraz punktualną jazdę.

Twórcy projektu dostrzegli że jego realizacja przyczyni się do ukierunkowania procesu urbanizacji wzdłuż głównych ciągów transportowych, zapewniając tym samym wysoką efektywność całego systemu transportu publicznego w regionie; wzrostu mobilności mieszkańców aglomeracji (co dodatkowo wpłynie na zmniejszenie bezrobocia w wyniku zapewnienia taniego środka transportu o wysokiej niezawodności i punktualności); poprawy warunków dojazdu do szkół i uczelni zapewniając równe warunki dostępu do nauki młodzieży z bardziej odległych i mniej zurbanizowanych obszarów aglomeracji. Dlaczego tych prostych prawd nie dostrzegają władze Tomaszowa Mazowieckiego? Być może dlatego, że i one zaprzątnięte są myślami o dokonywaniu zakupów w lokalnym centrum handlowym. Przy okazji udowodnili, że zarządzają prowincjonalnym miasteczkiem położonym poza głównymi ciągami transportowymi.

 

Łódzka Kolej Aglomeracyjna już rusza a właściwie ruszy w przyszłym roku. Zakłada się, ze pierwsze pociągi wyjadą na tory 15 czerwca 2014 roku. Będą kursować do Łowicza, Sieradza i Zgierza. Na początek mają kursować co dwie godziny.

 

Realizacja programu przebiegać będzie w trzech etapach. Pierwszy z nich obejmuje lata 2014-2015. Stopniowo do użytku wprowadzany będzie nowy tabor. Koniec przedsięwzięcia zaplanowano na rok 2020. W ostatnim etapie zakłada się, że na podstawowych odcinkach częstotliwość ruchu wynosić będzie 30 minut. Z kolejowych dobrodziejstw Tomaszowianie będą mogli skorzystać dojeżdżając do Koluszek, bo tutaj linia ŁKA będzie się kończyć. Problemem jednak może okazać się dojazd do tej miejscowości, będącej niegdyś znaczącym węzłem kolejowym. W okresie zimowym sprawny dojazd drogą, na której z trudem mijają się dwa samochody dostawcze może zająć więcej czasu niż przejazd W713 do centrum Łodzi.

 

Być może najwyższa pora rozpocząć w naszym mieście dyskusję o realnych problemach. Ważnych nie tylko z perspektywy końca własnego nosa albo interesów kolegi zasiedziałego od lat na takim albo na innym stołku. Przestać się skupiać na kupcach, wykreowanych w ciągu kilku lat na naczelnych wrogów publicznych i obciążanych winą za każde niepowodzenie lokalnej władzy.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

R.Z. 04.07.2013 12:27
O jejku ,też mi problem! Furmanką do Koluszek, a potem gdzie kto woli !

DAro 22.06.2013 17:46
Takie zaniedbanie interesow Tomaszowa powinno byc gwozdziem do trumny obecnych uposledzonych wladz . Dziekuje Ci portalu za naglasnianie takich negatynwnych sensacji, zblizaja sie wybory, tym razem zycze Nam abysmy madrzej wybrali wlodarzy miasta. Szybka kolej plus parking przy dworcu typu park & ride i naprawde oplacaloby sie mieszkac w Tomaszowie i pracowac/studiowac w Lodzi., a bez tego i pracy na miejscu pozostaje tylko ratowac sie ucieczka z tego zascianka.

ania 21.06.2013 22:53
Panie Mariuszu niech pan jeszcze raz sprobuje kandydowac na tron w tym muescie, pozdrawiam

edziu 21.06.2013 21:03
w Piotrkowie mają super drogi, przeczytajcie http://wiadomosci.onet.pl/regi...omosc.html

Madzia 21.06.2013 20:49
fajna maszyna, czemu jej nie puścili do nas, chętnie bym wsiadła i pojechała w siną dal.

Czaha 21.06.2013 16:50
panie Strzepek, znowu Pan głupoty piszesz. ŁKA przewidziana jest na jest na Tomaszów do 2020 roku. Bedzie dojezdzac do nowo budowanego przystanku Opoczno- Południe. Na lata 2014- 2016 przewidziana jest rewitalizacja tej linii a a od 2017-2018 elektryfikacja . reasumując: ŁKA na pewno dojedzie do Tomaszowa. Zreszta tak samo jak do Piotrkowa czy Skierniewic. Notatke sporzadziłem na podstawie Strategii wojewodztwa Łodzkiego, ktora łatwo Pan znajdziesz w necie.

21.06.2013 16:58
W odpowiedzi wystarczy link http://lka.lodz.pl/index.php/p...an-rozwoju Mówimy o konkretnych programach a nie strategiach. W Tomaszowie powstało ich kilka. Żadne konkrety z nich nie wynikają. Śmiem twierdzić, że są to często puste zapisy, aktualizowane ad hoc, pod doraźne potrzeby. Nie ma o czym gadać. Jeśli chodzi o Opoczno. To przystanek będzie zlokalizowany na CMK. Prozę wskazać na poniżej mapie, gdzie miałaby się ona łączyć z ŁKA. http://lka.lodz.pl/index.php/p...a-projektu Zanim się coś napisze warto się zastanowić i raz na jakiś czas puknąć się w czachę.

syn zwrotnicowej 21.06.2013 19:40
dawniej z Tomaszowa do stacji Rokiciny kursowały furmanki i nikt nie narzekał, oczywiście wtedy kiedy droga żelazna nie dotarła jeszcze do naszego miasta.

CESIA: 21.06.2013 16:14
Właśnie przeczytałam , że studenci odebrali klucze od miasta! 1. Czy to oznacza przejęcie władzy w mieście? 2. Czy studenci mogliby tych kluczy nie oddawać? 3. Czy mieszkańcy miasta nie powinni wesprzeć studentów w sprawie nieoddawania kluczy? 4. Czy fakt przekazania kluczy studentom nie jest zrzeczeniem się władzy ? Myślę , że prawnik dorównujący "klasą " urzędowym , mógłby łatwo pomóc w pozbyciu się miłościwie nam panujących ( tak mi przynajmniej powiedziała jedna bardzo zajęta radczyni prawna )

Kobalczyk na prezydenta 21.06.2013 16:02
Jedyny człowiek który w tym mieście ma wizję i konsekwentnie ją realizuje, szkoda tylko ,że ta konsekwencja doprowadziła do tego iż cały Tomaszów to jeden wieli skansen. Panie R. Z. ucz się Pan od podwładnego. Kto tu kim kieruje?

bbyc 21.06.2013 16:02
gdzie te radne w sejmiku?DRZYMAŁY - 3 OSOBY I COOOOOOO????????????? Wielkie G>>>>>>>& gt;

S 21.06.2013 14:44
Sprawa dotyczy typowych działań dla PANA PREZYDENTA i jego świty w tym Wydziału Promocji, Rady Miasta i Strategii oraz PANA STAROSTY i jego świty w tym Wydziału Promocji i Strategii, Rady Powiaty. Czy Tomaszów Maz. znajduje się w powiecie PANA STAROSTY. Dlaczego nie ma wspólnych działań, a może wysłać wszystkich na wycieczkę.

planistka 21.06.2013 13:26
Według mnie zarówno brak w tym mieście centrum handlowego jak i pominięcie nas w projekcie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest takim samym świadectwem nieudolności władz. Realia tego miasta tkwią w głębokiej komunie, od tamtych czasów nie zmieniło się tutaj nic (może z wyjątkiem zrujnowanych budynków w centrum, dziurawych dróg i największego w województwie bezrobocia). Galeria to nie tylko miejsce zakupów (swoją drogą nie zgadzam się, że 65 tys ludzi w tym mieście chodzi na zakupy raz do roku, ci co chodzą i tak wybierają wtedy rynek i to czy powstanie galeria czy nie nic w tym aspekcie nie zmieni). Pytanie kiedy przestaniemy być takim zaściankiem, miastem starych i bezrobotnych - to miasto umiera, dusi się! Galeria to miejsca pacy w sklepach, ale też dla personelu sprzątającego, ochrony itp. Jeśli powstałyby szybkie połączenia z Łodzią i Warszawą to nie zmieniłoby to trendu ucieczki młodych z tego miasta. Podstawowym wyznacznikiem poziomu życia jest właśnie dostępność do różnego rodzaju usług. Pytam się więc, kto chciałby tu wracać szybkim pociągiem z Łodzi dzień w dzień, jeśli tam może miło spędzić czas np. w Manufakturze? W tym grajdole kolesiostwa, gdzie nie liczą się kwalifikacje tylko znajomości nic się nie zmieni, a o galerii czy połączeniach komunikacyjnych na miarę XXI wieku nie ma co marzyć. Dalej więc zadowalajmy się dojeżdżaniem do niewiele od nas większego Piotrkowa do kina, na egzamin na prawo jazdy, czy wreszcie do galerii. Uczyńmy z naszego miasta jeden wielki skansen nie skalany sklepami sieciowymi, gdzie chodzi się po wszystko na bazar! Co za chwyt marketingowy! Oczywiście z dojazdem furmankami po tych świetnych lokalnych drogach!

chłopak z Kaczki 21.06.2013 11:58
a co z naszym Dworcem Kolejowym, podobno lokale dworcowe miały być przeznaczone na mieszkania komunalne, czy coś dzieje się w tym temacie?

podróżny 21.06.2013 19:35
chłopcze dworzec straszy pustostanem, nie ma kas, nie ma informacji, nie ma poczekalni jak na dworcach bywa, wydaje mi się że uchwalą go do rozbiórki, bo na myjnie autobusową go nie przystosują jak dworzec PKS -u vis-a-vis

spacerowicz 21.06.2013 11:53
ma powstać największa w Tomaszowie Biedronka przy ulicy Fabrycznej, gdzieś koło budowlanki, podaje Starostwo Powiatowe... czy ktoś wie więcej na ten temat?

j.p. 21.06.2013 14:09
mówią, że na miejscu, gdzie wyburzą te koszary kozackie, wokoło jest już budowany parking to wymarzone miejsce dla dewelopera

J.P. 21.06.2013 11:52
I znowu biadolenie...ludzie opamiętajcie się, zacznijcie wreszcie działać...macie argumenty, macie możliwości...tylko trochę chęci. Wolicie jednak tylko się użalać i pisać by się pokazać...a w Elblągu działają. Poczytajcie, podpatrzcie i do dzieła.

Max 21.06.2013 10:35
To jest efekt braku jasnej strategii rozwoju (bo chyba nie mówimy o Tomaszów miastem wody). Wszystko to tylko działania doraźne. Za chwilę znów ukaże się w lokalnej gazecie zdjęcie na całą stronę z 3 wyremontowanymi ulicami co otworzy drogę do kolejnej kadencji.

Opinie

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności

Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń - poinformowało w piątek ministerstwo rodziny. Resort dodał, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:21
MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 14 km/h

Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: Tomaszowianka.Treść komentarza: A slyszales Stachu, ze zawsze swoj ciagnie do swojego. Dlatego jacy wyborcy, tacy ich wybrancy.Pan M to zeykly prymityw, ktory zs kase znalazl sie w tej radzie i zachlysnal sie swoja pozycja. Do tego ma ciekawych doradcow i bryluje. Za to za grosz pojecia i wiedzy.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: ,......Treść komentarza: 20lat pracy =5lat do emerytury pracując u tego "celebryty z wąwału "uczciwego i prawego przedsiębiorcyŹródło komentarza: Mordaka Patrol wjechał do WisłyAutor komentarza: Prezes JadosławTreść komentarza: Bezmózgi spod hasła BHO i można co się chceŹródło komentarza: Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama