Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 13:01
Reklama
Reklama

Marszałek listy pisze i przysyła urzędników

Przeciętny mieszkaniec Tomaszowa Mazowieckiego zapytany co myśli na temat ulicy Warszawskiej odpowie zapewne, że to najbardziej obrzydliwa, zaniedbana i zrujnowana ulica w naszym mieście. Nie ma także wątpliwości, że odpowiedzialnością za taki stan rzeczy obciąży władze miasta, bo nikogo nie obchodzi, że właścicielem tej ulicy jest samorząd województwa. Większość osób nie rozróżnia kolejnych szczebli wprowadzonej ponad 20 lat temu reformy samorządowej. Wiele osób myli urząd marszałka województwa z urzędem wojewody. Skoro takie podejście mają Tomaszowianie, to jakie może mieć osoba, która przyjeżdża do nas z zewnątrz? Oczywiście takie same. Nikt przecież, jadąc główną ulicą w mieście nie będzie zastanawiał się kto jest jej właścicielem. Skupi się raczej na tym, by nie uszkodzić swojego samochodu i co najwyżej zaklnie siarczyście zastanawiając się, „kto w tym mieście rządzi i mieszka, skoro jest ono tak bardzo zaniedbane”. Jeśli tą osobą będzie potencjalny inwestor, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ogarnie go strach i tak szybko, jak wjechał do naszego miasta, tak szybko będzie się starał z niego uciec.

Niestety to, co dla nas jest ulicą Warszawską i co chcielibyśmy aby stanowiło wizytówkę miasta, dla urzędników z Urzędu Marszałkowskiego jest jedynie fragmentem drogi W713, w dodatku takim, który znajduje się ostatniej kolejności do należytego utrzymania. Konieczna przebudowa odkładana jest z roku na rok, bo jej koszt, na całym tomaszowskim odcinku wynosi prawie 100 milionów złotych. 

 

Tylko, co to obchodzi obywatela płacącego co miesiąc uczciwie podatki, w tym te które powinny być przeznaczone na remonty i budowy dróg. W713 na naszym terenie to ulica Warszawska o Ujezdzkiej do mostu na rzece Wolbórce, fragment ulicy Św. Antoniego do kościoła, następnie ulica Mościckiego, Mireckiego, Białobrzeska, Radomska i Opoczyńska. Łącznie jest to (zgodnie z mapą Google) 8,2 kilometra. Spacer powinien zająć nie dłużej niż 1,5 godziny.  Problem jednak w tym, że jest on dosyć ryzykowny. Dla kobiet w butach na obcasach może być równoznaczny z wymianą fleków. Na prawie całej długości chodników, po obu stronach kolejnych ulic, przeprowadzenie wózka z dzieckiem okazuje się nie lada wyczynem. 

 

Koszt inwestycji podnosi jeszcze kilka newralgicznych miejsc, które wymagają drogich rozwiązań i często blokowane są przez brak prawa własności do nieruchomości, które należałoby zająć, by poprawić układ komunikacyjny, lub wykonać prawoskrętny i ronda. Najbardziej jaskrawy przykład to skrzyżowanie ulic Mireckiego i Szczęśliwej. Gdzie ciężarówki rozjeżdżają chodniki skręcając w prawo. Przebudowa okazuje się niemożliwa, ze względu brak porozumienia z właścicielami domu znajdującego się w obrębie planowanej inwestycji.  Kolejne miejsca to skrzyżowanie Warszawska/ Ujezdzka, gdzie powinno być wykonane rondo (a które w planach nie zostało uwzględnione), Warszawska/Główna, Warszawska/ Szeroka.  Na przebudowę tego oso taniego liczyły władze miasta i samorządowcy tomaszowscy wszystkich szczebli jeszcze w tym roku.  Liczyli i się przeliczyli, bo jak zwykle władze województwa okazały się zbyt dalekie od problemów Tomaszowa Mazowieckiego.

 

Kiedy w 2010 roku trójka Tomaszowian została radnymi Sejmiku Wojewódzkiego, szczerze się ucieszyliśmy. W krótkim czasie dołączył do nich także czwarty, którym jest Dariusz Klimczak, równocześnie członek zarządu Województwa, deklarujący związki z Tomaszowem, poprzez zakup u nas mieszkania i zamiar przeprowadzki. Cała czwórka deklarowała wsparcie dla miasta. Anna Grabek, Cezary Krawczyk i Andrzej Barański (biorący udział w wyborach parlamentarnych rok później) zorganizowali konferencję prasową, na której zapewniali, że zrobią wszystko aby inwestycja ruszyła u nas w 2012 roku.  Wydawało się, że sprawa jest przesądzona. Czterech na 36 radnych, to poważna siła. W dodatku są wśród nich członek zarządu, przewodniczący komisji budżetu i wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa. Reprezentują wszystkie ugrupowania i koalicyjne i opozycyjne. Bardzo więc zdziwili się wszyscy, kiedy inwestycja do tegorocznego budżetu nie trafiła a jedyną osobą, która wykazała jakąkolwiek udokumentowaną aktywność w tym względzie był Andrzej Barański.  On też był jednym radnym wojewódzkim, który pofatygował się na wczorajsze spotkanie, jakie zorganizował Prezydent Rafał Zagozdon, na wniosek radnych Rady Miejskiej. Zaproszeni byli też członkowie Zarządu Województwa Łódzkiego. Żaden z nich nie znalazł jednak czasu, by przyjechać i porozmawiać o jednym z najistotniejszych problemów w Tomaszowie Mazowieckim.

 

 
 

W zastępstwie marszałek Witold Stępień oddelegował swoich pracowników i wysłał list do Prezydenta Miasta, w którym sugeruje, że opóźnienia w przebudowie wojewódzkich ulic na terenie Tomaszowa Mazowieckiego spowodowane są planowanymi przez miejski Zakłada Gospodarki Wodnej i Kanalizacyjnej inwestycjami, polegającymi na budowie 109 kilometrów sieci kanalizacyjnej oraz przebudowy oczyszczalni ścieków. Ponadto pan marszałek w swoim piśmie „nie wyklucza też współfinansowania”. Nie wiadomo tylko kto i kogo miałby współfinansować. Zakładać należy, że samorząd województwa, jako podmiot dysponujący większym budżetem wspierał będzie nasze miasto, ubogie i od lat przez to właśnie województwo zaniedbywane.  Jeśli taka byłą intencja, to tylko należy przyklasnąć i żałować, że Witold Stępień nie zdecydował się tych deklaracji potwierdzić osobiście.

 

 

Na początek spotkania prezydent Rafał Zagozdon  przedstawił prezentację, na której przybyli z Łodzi Andrzej Dzierbicki – Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego oraz Mirosław Szychowski – Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi mogli obejrzeć w jakim stanie technicznym są zarządzane przez nich tomaszowskie ulice. Uszkodzone chodniki, dziurawe i połatane jezdnie, połamane słupki na który zawieszone są łańcuchy zabezpieczające, obrzydliwe betonowe kwietniki w centrum, czy stwarzający zagrożenie most na rzece Wolbórce, którego metalowe elementy aż proszą się chociażby o pomalowanie. - Fotografie przesyłane są na skrzynkę mailową Urzędu Miasta - mówił. -  Już nie sposób jest tłumaczyć fakt, dotyczący wielu właścicieli dróg na terenie miasta. To od nas mieszkańcy wymagają aby stan dróg i chodników był należyty.  - Fotografie wywołały ożywione reakcje radnych miejskich i powiatowych zaproszonych na spotkanie.

 

- Wieloletniej Prognozie Finansowej, która została przyjęta uchwałą sejmiku województwa łódzkiego, na przyszły rok budżetowy planowana jest kwota 2,5 miliona złotych na przebudowę ulic (skrzyżowania) Warszawska-Szeroka -wyjaśniał Andrzej Dzierbicki – Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Biorąc pod uwagę kosztorys inwestorski, to wartość prac na tym skrzyżowaniu szacowana jest na około 5 milionów złotych.  Dzięki staraniom pana Andrzeja Barańskiego został złożony wniosek o zwiększenie zarezerwowanej kwoty pieniężnej. Chodzi o to, by nie robić tego zadania w cyklu wieloletnim.

 

Rzeczywiście wniosek naszego radnego jest cenny. Rozkopanie tego skrzyżowania na okres dwóch lat wydaje się prawdziwie absurdalne. Wystarczy sobie tylko uświadomić ile lat trwała budowa odcinka tej samej drogi biegnącej przez Ujazd, by zdać sobie sprawę, co nas czeka w ciągu najbliższych kilku lat, bo zakończenie całej inwestycji przewidziano na rok 2016.

 

Nieco więcej niż na 2013 rok zaplanowano na rok kolejny. Urząd Marszałkowski chce przeznaczyć na tomaszowską inwestycję ponad 17 milionów złotych. Następne 15 milionów zostanie wydane w roku 2015. - Jest to największa inwestycja w województwie  - przekonywał Dzierbicki. - Dokumentacja techniczna została już wykonana pod koniec ubiegłego roku.

 

Harmonogram działań Zarządu Dróg Wojewódzkich zbiegnie się niestety z przebudową Placu Kościuszki w ramach Programu Rewitalizacji Miasta. Oznacza to całkowity paraliż komunikacyjny miasta.

 

Jacek Kowalewski zwrócił uwagę na ruch samochodów ciężarowych przez Tomaszów oraz brak obwodnicy miasta a prezydent Rafał Zagozdon na ciężarówki z piachem zaopatrujące Hutę Szkła w Ujeździe, które właśnie droga wojewódzką się przemieszczają. Krzysztof Batorski dopytywał natomiast o ostateczny termin wykonania całej inwestycji oraz koordynację działań z samorządem.

 

 

Mirosław Szychowski – Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi zaskoczył wszystkich informacją, że Zakład Gospodarki Wodnej i Kanalizacyjnej nie konsultował z ZDW harmonogramu prac związanych z kanalizacją miasta. Przy okazji przypomniał problemy związane z realizacją inwestycji w Zaborowie, oraz wytknął niewłaściwy nadzór nad inwestycją na ulicy Białobrzeskiej. 

 

- Harmonogramu na papierze nie ma z prostej przyczyny - odpowiadał Andrzej Barański - Inwestycje w Tomaszowie robimy przy użyciu tzw. „żółtego FIDIC’a”, czyli projektuj i buduj. My ogłosiliśmy wszystkie przetargi na „liniówkę”. Niektóre zostały już rozstrzygnięte.  Dopiero Ci, którzy przetargi wygrali będą projektować i uzgadniać. Na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Szerokiej  inwestycji nie planujemy.

 

Na ważny problem wskazał dyrektor tomaszowskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji . Chodzi o autobusy, które trasy w dużej mierze przebiegają drogą W713. - Koszty napraw zawieszenia sięgają już milionów złotych - mówił Jarosław Jopek.  I tego samego argumentu może użyć każdy z mieszkańców Tomaszowa, który przemieszcza się po mieście własnym samochodem.

 

Całe spotkanie chyba najtrafniej posumowała radna Wacława Bąk - To, że mieszkańcy do stanu ulicy Warszawskiej się przyzwyczaili, to wcale nie oznacza, że taki stan rzeczy akceptują.

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kama77 19.02.2012 10:51
Do @25: Nie wiem, dlaczego nie przybył radny Cezary Krawczyk (chodzą słuchy, że to leń nad lenie!!), ale pani Grabek nie było, ponieważ miała wtedy inne, bardzo poważne i niezależne od jej woli, obowiązki, a nikt ze służb prezydenta Zagozdona nie konsultował z nią terminu tego spotkania. Widać nie zależało im na jej obecności. Może się bali, że powie wtedy, dlaczego tak naprawdę przebudowa Warszawskiej nie znalazła się w planach Marszałka i "...jedyna osoba, która wykazała jakąkolwiek udokumentowaną aktywność..." będzie musiała przestać sobie robić pijar, a zacząć się tłumaczyć, dlaczego zawalił tak ważną dla Miasta sprawę. Przy takimi zaniedbaniu żaden, nawet najbardziej intensywny lobbing, nie pomoże. Sprawa leży i tyle.Tylko dlaczego pan poseł Witko nie wkroczył i nie naprawił tej syfiastej sytuacji? Przecież przed wyborami nie było sprawy, której by nie podołał??? Trzeba się będzie chyba do tego przyzwyczaić...

Irena 16.02.2012 13:16
Nie oszukujmy się wzajemnie, przecież p. Marszałek ma rację mówiąc, że należy najpierw skanalizować nasze ulice, a to już dzieło naszego Zakładu Gospodarki Wodno-Kanalizycyjnej. Cóz mogą radni skoro ta sfera kuleje.

WW 13.02.2012 10:59
Nie oszukujmy się odcinek W713 "przejście przez Tomaszów Maz" będzie realizowany na końcu tej inwestycji. Skoro jej planowe zakończenie przewidziane jest na 2016 to może prace w Tomaszowie ruszą w 2014. a poza tym poczekajmy na zakończenie remontu S8 wtedy do TM będzie można wjechać ul Orzeszkową i przez Łazisko, bądźmy realistami, pozdrawiam

zdziwiony 12.02.2012 23:42
Ja mam jedno skromne pytanie: czemu na tym spotkaniu nie było 2 czy jak słyszę nawet z Klimczakiem 3 radnych sejmiku województwa? Jak zrozumiałem to był tylko imć Barański Andrzej, a gdzie Panio Grabek i Krawczyk i Klimczak? Nie interesuje ich ten problem Warszawskiej czy mieli jakies obiektywne powody albo termin był niedogodny???

ach1961 11.02.2012 23:43
po to wybieramy radnych oraz ludzi do powiatu aby miał kto nas reprezentować na tych szczeblach a wygląda na to ,że te osoby nie mają siły przebicia i w związku z tym mamy efekty mało pochlebne dla naszego miasta w tej chwili najgorzej wyglądającego w porównaniu z Piotrkowem czy choćby Opocznem .... wstyd panowie radni i władze!!!!!!

Bellum 11.02.2012 00:22
"100 milionów złotych. " - ta ulica, to z ilu karatowego złota będzie? Robotnicy, to z Marsa będą dolatywać? a budowa potrwa 20 lat? bo nie rozumiem skąd ta cena.

Janina 10.02.2012 14:43
Traktują nas tak, jak na to zasługujemy. Nigdy nie szanuje się lizusów i wdupołazów.

WW 10.02.2012 12:25
Na wioskach dostają dotacje, ponieważ potrafia coś, czego urzędnicy miejscy będą się dopiero uczyć, a mianowicie napisać wniosek o fundusze.

bunga-bunga 10.02.2012 11:23
Ad wpis nr 15: Ludzie ! Nie rozwalajcie mnie - bo padnę ze śmiechu ! Warszawska - tomaszowską Wall Street ! Aż się prosi zrobić parę zdjęć tej "tomaszowskiej Wall Street " - zwłaszcza od wschodniej strony, zwłaszcza tych bud po sąsiedzku z bankiem (dawna Jagódka) , tych ruin tuż za krzyżówką z Szeroką, tych bud w rejonie Wspólnej. To byłby naprawdę hicior - zwłaszcza opatrzony tytułem "Tomaszowska Wall Street" i wysłany do sejmiku.

oo 10.02.2012 10:16
chyba pada stronka z ogloszeniami,juz nie chca sie oglaszac nawet w tomaszowie,bo sami lekarze sie reklamuja...

a 10.02.2012 10:15
a i rzeczywiscie ze w wioskach dostaja super dotacje i maja piekne chodniki parki zielen anie ruiny chodnikow jak na ntoniego na wprost kosciola!zreszta zabrakloby miejsca w necie co nalezaloby zrobic w Tomaszowie...ja bym zrownal z ziemia i na nowo wybudowal...!!!

bACA 10.02.2012 10:00
Mieszkańcy Tomaszowa- wybierzcie sołtysa. Tylko taki urząd problemy rozwiąże. Nie ma to jak wjocha!

głos z powiatu 10.02.2012 09:48
Barański to niech zajmie się stanem kanaklizacji w mieście bo ta to prawdziwy kanał, a jeżeli chodzi o Klimczaka to gdyby nie on to nikt w Łodzi o tomaszowie nawet by nie słyszał. Podobno on odpowiada za sport i turystyke, to 6 orlików w TM to jego sprawka najwiecej w województwie ! kasa na boisko Lechii też, plus wyremontowne groty nagórzyckie. A tak na koniec to nie Tomaszów go wybrał do sejmiku ! Tomaszów wybrał Barańskiego, Grabek i Krawczyka niech od nich wymaga.

spragniona zakupów 10.02.2012 09:37
a co z tymi planowanymi marketami? przy Warszawskiej, cicho sza i nic nie słychać czy będą, zbudujcie choć jeden wielki market

debeciara 10.02.2012 09:19
przecie Warszawska to ulica banków taka tomaszowska Wallstreet, zatem powinna być ulicą luksusu, przepychu, neonów etc

Opinie

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności

Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń - poinformowało w piątek ministerstwo rodziny. Resort dodał, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:21
MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 4°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: Tomaszowianka.Treść komentarza: A slyszales Stachu, ze zawsze swoj ciagnie do swojego. Dlatego jacy wyborcy, tacy ich wybrancy.Pan M to zeykly prymityw, ktory zs kase znalazl sie w tej radzie i zachlysnal sie swoja pozycja. Do tego ma ciekawych doradcow i bryluje. Za to za grosz pojecia i wiedzy.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: ,......Treść komentarza: 20lat pracy =5lat do emerytury pracując u tego "celebryty z wąwału "uczciwego i prawego przedsiębiorcyŹródło komentarza: Mordaka Patrol wjechał do WisłyAutor komentarza: Prezes JadosławTreść komentarza: Bezmózgi spod hasła BHO i można co się chceŹródło komentarza: Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama