Polska, jakiej nie widziałeś
Kolarze rozpoczną swój start w Sochaczewie a pierwszy etap zakończy się w Warszawie. Następnie kolumna wyścigu skieruje się na południe. Drugi etap z Rawy Mazowieckiej, biegł będzie obok Tomaszowa, do Dąbrowy Górniczej i doprowadzi kolarzy na Śląsk. Tam odbędą się odcinki: z Sosnowca do Katowic oraz z Tych do Cieszyna. Następnie na zawodników czeka malowniczy przejazd z Jastrzębia Zdroju do Ustronia oraz historyczny odcinek z Oświęcimia (peleton odda hołd pomordowanym w obozie Auschwitz-Birkenau) do Terma Bukowina Tatrzańska. Ostatni etap poprowadzi z Nowego Targu do Krakowa.
Klasyfikacje TdP
Zawodnicy startujący w 67. Tour de Pologne walczyć będą o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Skandii. Zawodnicy będą mieli jeszcze kilka możliwości wywalczenia "koszuli": Klasyfikacja Punktowa Plus, Klasyfikacja Najlepszy Góral Tauron, Klasyfikacja Najaktywniejszy Zawodnik Fiat, a po każdym etapie koszulką Banku BGŻ będzie dekorowany będzie jego zwycięzca.
Nie tylko dla zawodowców
Przy TdP zorganizowany zostanie także Nutella Mini Tour de Pologne. W tym wyścigu dla najmłodszych będą mogły wystartować dzieci w wieku 9-12 i 13-14 lat. Ścigać się będą one na pętlach kończących sześć z siedmiu etapów TdP (oprócz Bukowiny Tatrzańskiej). W sumie udział w zawodach będzie mogło wziąć ponad półtora tysiąca młodych adeptów kolarstwa, którzy będą dekorowani jak zawodowcy!
Dodatkową atrakcją jest Tour de Pologne Amatorów. 6 sierpnia zostanie rozegrany etap dla amatorów z Nowego Targu do Terma Bukowina Tatrzańska. Dystans - 43 km ("SPORT") dla zaawansowanych kolarzy z dwoma trudnymi podjazdami pod Sierockie i Gliczarów Górny oraz 21 km ("FITNESS") dla mniej doświadczonych z trasą przez Białkę Tatrzańską.
Amatorzy pojadą tą samą trasą co zawodowcy, ci jednak wykonają znacznie więcej rund.
Marketingowy majstersztyk
Tour de Pologne to także ogromne przedsięwzięcie marketingowe i wspaniała promocja Polski. 1 lipca wraz z rozpoczęciem największej cyklicznej sportowej imprezy na świecie - Tour de France - w Eurosporcie ruszyła kampania promująca nasz narodowy Tour. 30-sekundowy spot zobaczą miliony odbiorców na całym świecie
O Tour de Pologne będzie można przeczytać także w Przeglądzie Sportowym, a także w gazetach skupionych w wydawnictwie Polskapresse. Kampania promocyjna będzie miała miejsce także w RMF FM oraz Onet.pl.
O sile marki Tour de Pologne świadczy fakt, że media współpracę z firmą LangTeam wykorzystują go także do własnej promocji. Polskapresse przygotowała serię billboardów z hasłem "Czytam i polecam - Czesław Lang", Festina wydaje specjalne zegarki poświęcone wyścigowi, a firma FIAT przygotowała Fiata Bravo Tour de Pologne - specjalną limitowaną edycję auta z autografami Czesława Langa.
Na uwagę zasługuje największa sieć kin w Polsce Cinema City, gdzie przez 5 tygodni widzowie będą mogli zobaczyć zwiastun polskiego Touru. Ponadto TdP gości na reklamach zewnętrznych Cityboard Media - 300 billboardów
Poczynania kolarzy na trasie będzie można śledzić także dzięki relacjom telewizyjnym. 12 dni przed startem imprezy po głównym wydaniu Wiadomości w TVP1 ukaże się Kronika zapowiadająca Tour de Pologne. Będzie ona także emitowana podczas trwania wyścigu o godzinie 20:00
Codziennie podczas wyścigu 2 godziny transmisji na żywo przeprowadzi TVP Sport, a widzowie Jedynki będą mogli śledzić przebieg rywalizacji w godzinach od 17:25 do 18:55. Podsumowanie każdego dnia zobaczymy w TVP Info po Sportowym Wieczorze. Tour de Pologne będzie można zobaczyć także w Eurosporcie, w aż 56 krajach! To największe przedsięwzięcie w historii polskiego kolarstwa!
Partnerami 67-go TdP UCI ProTour jest także Polska Organizacja Turystyczna i PKP Intercity.
Bądźcie na trasie!
Napisz komentarz
Komentarze