- Naszym podstawowym celem, jaki przyświecał nam w trakcie negocjacji i uzgodnień z Wojewódzkim zarządem dróg było uzyskanie jak najlepszych warunków dla miasta - mówi wiceprezydent Grzegorz Haraśny. – Nie wystarczy poprawa estetyki i zalatanie dziur. Chcieliśmy, by przebudowa Warszawskiej i pozostałych ulic wpisywała się w zaplanowane przez nas działania związane z Rewitalizacją nie tylko Centrum ale całego miasta. Ważne jest bezpieczeństwo, poprawa drożności, stworzenie odpowiedniej ilości miejsc parkingowych i rekonstrukcja układu komunikacyjnego.
W rama mach inwestycji rzeczywiście powstać ma nie tylko nowa nawierzchnia ulic ale również pełna infrastruktura drogowa, w tym kanalizacja deszczowa, nowe chodniki, przebudowane zostaną największe skrzyżowania i zbudowane zostaną nowe ronda. Spółka wodociągowa wymieni tu także wszystkie swoje instalacje zawierające azbest.
- Niestety skrzyżowanie z ulicą Ujezdzką będzie musiało poczekać na przebudowę drogi krajowej – wyjaśnia wiceprezydent. – Zmieni się natomiast nieco skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Głównej. Pojawią się tu wysepki, które powinny uporządkować ruch samochodowy.
Kilkadziesiąt metrów dalej w kierunku Centrum powstanie całkowicie nowe skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Będzie ono łączyło poprowadzony nowym śladem odcinek ulicy Zawadzkiej z przedłużeniem ulicy Chopina. Ma ono stanowić część przyszłej obwodnicy miasta.
- To skrzyżowanie ma szczególnie istotne znaczenie – tłumaczy Haraśny. – Jest ważne, ponieważ będzie łączyć się z nowym, zaprojektowanym węzłem na trasie K8.
Odcinek ulicy Warszawskiej od ulicy Barlickiego aż do mostu nie został uwzględniony w planie przebudowy. Tuż za mostem pojawi się natomiast wlot nowej ulicy o nazwie Bulwary, której budowę miasto zamierza zrealizować, jako jeden z 14-tu projektów Programu Rewitalizacji.
- To element naszej koncepcji otworzenia miasta – twierdzi wiceprezydent. – Wiele terenów dotąd zabudowanych brzydkimi, drewnianymi komórkami na węgiel znajdzie swoją nową funkcję.
W samym Centrum miasto będzie partycypować w kosztach inwestycji. – To prawda, wiąże się to z tym, że zażądaliśmy wykonania w tym miejscu ciągów pieszych z materiałów ponadstandardowych. Mają one nawiązywać do nawierzchni rewitalizowanego Placu Kościuszki. Także Powiat będziemy nawiać do zastosowania podobnych rozwiązań w czasie przebudowy ulicy Św. Antoniego.
Po przebudowie zmieni się lokalizacja niektórych przystanków autobusowych. Z całą pewnością przesunięty zostanie przystanek z ulicy Mościckiego przy kościele. – Są tu dwa możliwe rozwiązania. Jedno to teren przy MDK, drugie nieco dalej przy skwerku przed Urzędem Miasta – pokazuje na planie Haraśny.
W dalszym ciągu drogi numer 713 przebudowana zostanie ulica Mireckiego w taki sposób, by na jej początku powstały parkingi dla klientów Urzędu Skarbowego. – Tutaj jednak najważniejsze jest skrzyżowanie ze Szczęśliwą. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, co dzieje się tam obecnie. Wyburzony zostanie jeden z domów, powstaną nowe pasy ruchu w różnych kierunkach. To powinno w znacznym stopniu udrożnić skrzyżowanie.
Dużym i od dawna oczekiwanym projektem będzie budowa ronda w Białobrzegach łączącego 5 schodzących się w tym miejscu ulic.
Napisz komentarz
Komentarze