W stołówce Gimnazjum numer 6 przy ulicy Jałowcowej zebrało się kilkadziesiąt osób, by wysłuchać rad Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Agnieszka Drzewoska Łuczak opowiadała między innymi o pułapkach, na jakie może natrafić jest konsument dokonując codziennie podstawowych zakupów, takich jak chleb, masło, czy przysłowiowa marchewka.
Okazuje się, że wiele osób nie zna znaczenia podstawowych pojęć z jakimi spotyka się w codziennym życiu, chociażby takich jak promocja. Poproszeni o wyjaśnienie Seniorzy utożsamiali promocję z przeceną lub wyprzedażą albo wprost z towarami niepełnowartościowymi.
- Promocja to zupełnie coś innego – tłumaczyła spokojnie i cierpliwie Drzewoska – Łuczak. – Nie należy utożsamiać jej z przeceną. Jeżeli mamy towar przeceniony, to musimy mieć podany powód przeceny.
Rzecznik zachęcała zebranych do dyskusji i opowiadania o własnych doświadczeniach. Emeryci opowiadali o przeterminowanych towarach na sklepowych półkach, o zbyt wysokich cenach i niskich emeryturach.
- Stopień świadomości praw konsumenta jest wciąż u nas bardzo niski – mówi pani rzecznik. – Dotyczy to nie tylko osób starszych ale praktycznie każdej grupy wiekowej i zawodowej. O ile jednak osoby młodsze i aktywne zawodowo, mające dostęp chociażby do Internetu łatwiej radzą sobie z różnego rodzaju problemami, to już seniorom trzeba wskazywać drogę.
Napisz komentarz
Komentarze