Sąd uznał w całości roszczenie pani Kowalskiej. Zasądził od wykonawcy kwotę 12.067 złotych tytułem zwrotu kosztów naprawy wadliwie zamontowanych drzwi. Wykonawca zobowiązany został także do pokrycia kosztów ekspertyzy przygotowanej na zlecenie poszkodowanej klientki oraz zastępczego usunięcia wad.
Ten dokument właśnie przesądził o przegranej wykonawcy, stwierdzając jednoznacznie, że wykonana praca została wykonana w sposób wadliwy. Tej opinii pozwany w żaden sposób nie zakwestionował. Firmie nie pomogło także unikanie stawiennictwa na rozprawach. – Zawiadomienie sądu w dniu rozprawy z ogólnikowym podaniem przyczyny takiej jak: praca, rehabilitacja nie może stanowić przyczyny odroczenia rozprawy - czytamy w uzasadnieniu wyroku.
- Wyrok wydany przez Polubowny Sąd Konsumencki jest równorzędny z wyrokiem sądu powszechnego - wyjaśnia Agnieszka Drzewoska – Łuczak, Powiatowy Rzecznik Konsumentów. – Instytucja ma tę zaletę, że w przypadku dobrej woli stron postępowanie jest krótsze i szybciej dochodzi do rozstrzygania sporów.
Opisywany wyrok jest pierwszym, jaki dotyczył podmiotów z terenu Powiatu Tomaszowskiego.
Czytaj także
Napisz komentarz
Komentarze