Publikujemy list, który możesz wysłać firmie PLAY:
Szanowni Państwo,
Firma PLAY jest popularnym operatorem telefonii komórkowej. Z Waszych usług korzysta wiele osób. Dlatego ze zgrozą zauważyłem, że aby promować swoją ofertę musieliście sięgnąć po symbole związane z jednym z dwóch wielkich totalitaryzmów XX wieku - z komunizmem. Zatrważające jest, iż w Waszej reklamie występuje podobizna argentyńskiego zbrodniarza Ernesto "Che" Guevary, stylizowanego na Świętego Mikołaja.
Postać Ernesto "Che" Guevary stała się ikoną popkultury. Koszulki z jego podobizną noszą dziś nastolatki na całym świecie. Tymczasem nie była to osoba, którą warto stawiać za wzór. Jako partyzant na Kubie, w Kongu czy Boliwii brał udział w egzekucjach "wrogów ludu". Był twórcą kubańskich obozów pracy, wzorowanych na radzieckich łagrach, do których wysyłał nie tylko przeciwników nowej władzy, ale także osoby zupełnie przypadkowe. Był wyznawcą nagiej siły i wielbicielem dzikiej przemocy. - W chwili, gdy wielki Spiritus Rector zrobi ogromny krok i podzieli ludzkość na dwie antagonistyczne części, będę po stronie ludu. Zanurzę moją broń we krwi i pędząc ze wściekłości każdemu pokonanemu, który wpadnie mi w ręce, poderżnę gardło - pisał w swoich dziennikach. "Che" nie omieszkał także przyznać się do tego, iż świetnie bawił się patrząc na przerażoną ludność cywilną podczas nalotów w czasie wojny domowej w Gwatemali. Poza tym, jako minister przemysłu i szef banku centralnego doprowadził kubańską gospodarkę do ruiny.
Czy firma PLAY chce utożsamiać się ze zbrodniarzem, który ma na sumieniu tysiące ludzkich istnień? Zdaję sobie sprawę z tego, że z niezrozumiałych względów jego wizerunek bije dziś rekordy popularności, ale jednocześnie nie rozumiem, dlaczego w demokratycznym kraju porządna firma reklamuje swoje produkty podobizną Che Guevary. Być może jestem Waszym klientem, być może zastanawiałem się nad skorzystaniem z Waszych usług. Jednak jeśli firma PLAY nie zaprzestanie korzystać w swojej kampanii reklamowej z wizerunku komunistycznego mordercy, będę zmuszony wybrać ofertę innego operatora telefonii komórkowej. Będę także nakłaniał znajomych do pójścia w moje ślady.
Z poważaniem,
maile należy wysyłać pod następujące adresy:
Biuro Obsługi Klienta
[email protected]
Klienci Biznesowi
[email protected]
Marcin Gruszka - rzecznik prasowy
[email protected]
Ewa Sankowska - PR&Communication Specialist
[email protected]
Aleksandra Smolarska - PR&Communication Specialist
[email protected]
Napisz komentarz
Komentarze