Oczywistym jest, że nasze miasto potrzebuje skutecznej promocji. Od wielu lat ta sfera była przez kolejne władze zaniedbywana. Prowadzone działania miały charakter raczej pozorowany i nieefektywny. Większość funduszy przeznaczonych na ten cel pochłaniała organizacja Dni Tomaszowa, które z promocją mają tyle tylko wspólnego, że promują określoną markę piwa.
Skąd ten pomysł?
Może się to wydawać dziwne ale wygląda na to, że pomysł umieszczenia artykułów sponsorowanych w tygodniku zrodził się równocześnie i w mieście i w powiecie.
Decyzję o wykupieniu 2 stron w przypadku Starostwa powiatowego podjął Zarząd Powiatu.
- Podpatrywaliśmy w jaki sposób promuje się gmina Mszczonów, w jakich czasopismach zamieszcza ogłoszenia i artykuły sponsorowane i poszliśmy już przetartym szlakiem – mówi członek Zarządu Powiatu.
Nieco inaczej przedstawia narodziny pomysłu Monika Tazbir – naczelnik Wydziału Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta - Pomysł na publikację związany był z targami CEPIS w których nasz urząd uczestniczył a wydawca The Warsaw Voice był współorganizatorem. Pan prezydent bezpośrednio zlecił naszemu wydziałowi przygotowanie odpowiedniej informacji do publikacji.
Czym jest Warsaw Voice?
Jak informuje sam wydawca czasopismo dociera co tydzień do 40 tysięcy czytelników.
Czytelnikami są przede wszystkim obcokrajowcy zainteresowani naszym krajem. Przedsiębiorcy, przedstawicielstwa dyplomatyczne, prenumeratorzy, uczestnicy targów i przedstawiciele instytucji międzynarodowych.
Czym się chwali miasto i powiat?
Tutaj właśnie pojawiają się nasze pierwsze wątpliwości.
Na pierwszej z „powiatowych” stron znajdujemy krótką informację na temat regionu, notkę biograficzną i zdjęcie starosty oraz jego krótką, promującą powiat wypowiedź (Why The County Counts) a także krótki tekst reklamujący Ośrodek Wypoczynkowy Borki (Forget Majorca, Visit Borki).
Strona druga to artykuł Tradition, Color and Variety dotyczący tradycji oraz ludowych zwyczajów w poszczególnych gminach.
Strony miejskie robią natomiast wrażenie publikacji mających na celu nie tyle promocję miasta ale autoreklamę prezydenta i przewodniczącego Rady Miejskiej. Wrażenie to pogłębia jeszcze zamieszczona na tej samej stronie reklama firmy należącej właśnie do Zenona Łaskiego.
Kto to opracował?
Według informacji przekazanych przez Monikę Tazbir materiały do publikacji przygotowywał Wydział Rozwoju, Strategii i Promocji Miasta z wyłączeniem krótkiego wywiadu z prezydentem miasta, który przeprowadziła Agnieszka Łuczak (dziennikarka TiT).
W starostwie powiatowym poinformowano nas, że całość materiału została przygotowywana wspólnie przez odpowiedni wydział oraz w/w dziennikarkę.
Ile to kosztuje?
Trzy godziny zajęło nam uzyskanie odpowiedzi na pytanie: ile Urząd Miasta zapłacił za opublikowanie półtora-stronnicowej informacji. Na początek dowiedzieliśmy się, że informacja nie może być udzielona ponieważ pytamy niewłaściwą osobę. Odesłano nas do pani Skarbnik, która przebywa na urlopie. W wydziale skierowano nas do Sekretarza Miasta, który ostatecznie udzielił nam informacji po konsultacji z prawnikami.
Odpowiedź brzmiała 22 tysiące złotych.
W Starostwie nikt nie miał oporów w udzielaniu informacji na ten temat. Za dwie strony w tygodniku zapłacono 29.290 złotych.
Ponadto jedną, wspólną stronę wydawca zaoferował gratis.
Nie uzyskaliśmy natomiast informacji ile kosztowało przygotowanie oraz tłumaczenie opublikowanych tekstów. Wszytkie teksty opublikowane w The Varsaw Voice w wersji elektronicznej znajdziecie tutaj.
Reklama
Reklama
Głos Tomaszowa w Głosie Warszawy
Pod koniec kwietnia w tygodniku The Warsaw Voice ukazało 5 stron promujących nasze miasto i powiat. O ile 2 strony, które wykupił Powiat Tomaszowski nie budzą większych zastrzeżeń, to już przy stronach, które przeznaczone są miastu pojawiają się liczne wątpliwości.
- 21.05.2008 12:40 (aktualizacja 21.08.2023 03:01)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze