Jak wyglądają przygotowania do realizacji wydatków inwestycyjnych przedstawimy na podstawie informacji Referatu Zamówień Publicznych naszego Urzędu Miasta.
W styczniu Wydział Inwestycji UM przygotował wytyczne oraz wnioski do Referatu Zamówień Publicznych o wyłonienie projektantów na dokumentacje projektowo – kosztorysowe.
Referat wystąpił z zapytaniem do 9 projektantów na następujące zadania:
- budowa ul. Zgodnej – wpłynęła 1 oferta,
- budowa ul. Rolnej i Lewej – wpłynęła 1 oferta,
- budowa ul. Kolejowej– wpłynęła 1 oferta,
- budowa ul. Piaskowej – wpłynęła 1 oferta,
- budowa parkingu i drogi dojazdowej do budynku przy ul. Stolarskiej 1/3 – wpłynęła 1 oferta,
- remont schodów przy ul. Pięknej wraz z budową alejki do ul. Pięknej – wpłynęła 1 oferta,
- budowa ul. Strefowej – zapytanie wysłano do 1 projektanta – wpłynęła 1 oferta (aktualizacja dokumentacji), ofertę złożył tylko jeden projektant.
Wysokie „obłożenie” pracą. Najwyraźniej brakuje w Polsce inżynierów z uprawnieniami do projektowania. Inną sprawą jest, że osoby te nie chcą podejmować się „małych” projektów, których koszt jest dużo niższy a pracochłonność równie wysoka, jak przy projektach dużych, o charakterze kompleksowym.
Termin realizacji powyższych projektów określono w przypadku inwestycji tegorocznych (parking ul. Stolarska, schody przy ulicy Pięknej) na koniec maja. W pozostałych przypadkach na 15 września br.
Należy więc przyjąć, że firmy budowlane (o ile jakieś przystąpią do przetargu) wejdą na teren budów najwcześniej w polowie lipca.
Ponadto wystąpiono z zapytaniami na następujące zadania:
- budowa ul. Gajowej – zapytanie wysłano do 6 projektantów – otwarcie ofert – 11.03.08,
- budowa ul. Kaktusowej – zapytanie wysłano do 6 projektantów – otwarcie ofert – 11.03.08,
- budowa ul. Cegielnianej i Ugaj - zapytanie wysłano do 6 projektantów – otwarcie ofert – 11.03.08,
- wykonanie ekspertyzy budynku MOK przy ul. Browarnej - zapytanie wysłano do 11 projektantów - nie wpłynęła żadna oferta,
- odnowienie zabytkowego pałacu ślubów - zapytanie wysłano do 4 projektantów – nie wpłynęła żadna oferta.
Referat Zamówień Publicznych ponownie wystąpi z zapytaniami do wykonawców w przypadkach, w których nie wpłynęła żadna oferta.
Ponadto w postępowaniu podprogowym został wyłoniony projektant na boisko przy SP nr 14. Termin przedłożenia dokumentacji projektowo-kosztorysowej został wyznaczony na dzień 10 kwietnia br.
W sprzyjających okolicznościach prace przy boisku rozpoczną się na początku czerwca i zakończą się wraz z końcem wakacji.
W ramach remontów bieżących przeprowadzono obmiary w placówkach oświatowych oraz przygotowano dokumentację kosztorysową oraz wnioski do Referatu Zamówień Publicznych na prace renowacyjne w placówkach szkolnych. Wysłano łącznie 31 zapytań, na które zgłosiło się 28 wykonawców. Prace renowacyjne polegające na malowaniu i cyklinowaniu sal lekcyjnych zostały przeprowadzone w miesiącu lutym, podczas ferii zimowych.
Ponadto został ustalony z użytkownikiem zakres remontów w budynku „Przyjaźni” przy ul. św. Antoniego. W związku z adaptacją części pomieszczeń na potrzeby Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przygotowano kosztorysy oraz niezbędną dokumentację w celu uzyskania wszelkich pozwoleń. Realizacja, polegająca na adaptacji pomieszczeń nastąpi w marcu.
Dokonano uzgodnień z Zakładem Energetycznym Łódź Teren S.A., w celu przygotowania wniosków do Referatu Zamówień Publicznych na wyłonienie wykonawców na roboty elektryczne umieszczone w budżecie miasta. Chodzi o drobne prace związane z ustawieniem pojedynczych słupów oświetleniowych na ulicach: Strzeleckiej, Rumiankowej, Białobrzeskiej, Legionów, Smugowej, Wodnej. Nieco poważniejszym zadaniem będzie budowa oświetlenia ulicy Wilczej. Łączny koszt tych prac szacuje się na około 100 tys. złotych.
Przygotowano również wytyczne dla projektantów na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wymianę kabla energetycznego zasilającego maszynownię toru łyżwiarskiego. Koszt około 120 tys.
Wykonywane są również w chwili obecnej dokumentacje dotyczące:
- basenu przy ZS nr 4,
- dwóch budynków mieszkalnych przy ul. Spalskiej-Żeromskiego,
- nowej siedziby O.K. Tkacz.
Rozpoczęto również przygotowywanie dokumentacji oraz wniosków w celu uzyskania pozwolenia na budowę nowego przedszkola przy ul. Gen. Grota-Roweckiego. Koszt inwestycji to blisko 6 mln złotych. Rozpoczęcie budowy 2009 rok.
Inwestycje już rozpoczęte:
- budowa boiska przy ZS nr 4 (wykonano 90 % pierwszego etapu robót),
- termomodernizacja Przedszkola nr 7,
- budowa ul. Parkowej i Świerkowej (roboty brukarskie, korytowanie drogi),
- budowa ul. Tulipanowej (wykonanie kanalizacji deszczowej, roboty brukarskie),
- budowa ul. Batalionów Chłopskich (wykonawca rozpoczął etap związany z wykonaniem kanalizacji deszczowej),
- budowa budynku wielorodzinnego przy ul. Słowackiego.
Wszystko wskazuje na to, że już w marcu nastąpi odbiór nowej sali gimnastycznej przy SP nr 7. W chwili obecnej prowadzone są prace wykończeniowe.
Urząd Miasta wystąpił również z wnioskami o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego na następujące zadania:
- budowa ul. Niebrowskiej,
- budowa ul. Czarnieckiego, Pomorskiej, Słowackiego,
- budowa ul. Bocianiej, Nadpilicznej, Inżynierskiej.
Zdecydowana większość wydatków inwestycyjnych miasta ma związek z pracami rozpoczętymi w latach ubiegłych.
Dosyć wysokie nakłady finansowe przewidziane są na wykonywanie dokumentacji dla przyszłych inwestycji.
Wszystko wskazuje na to, że obecna kadencja władz miejskich zostanie skrócona co najmniej o pół roku. Pozostały więc nieco ponad dwa lata, a odliczając od tego okres kampanii wyborczej, półtora roku. Co uda się zrobić w tym czasie? Odpowiedź na to pytanie przyniesie nie tak daleka przyszłość. Na dzień dzisiejszy mamy tylko plany i zapowiedzi a przecież wszyscy czekamy na nasza "małą Irlandię".
Reklama
Reklama
W oczekiwaniu na cud
Uchwalając budżet miasta na 2008 rok prezydent Rafał Zagozdon twierdził, że ma on charakter pro-inwestycyjny i pro-rozwojowy. Doświadczenie uczy jednak, że plan wydatków ze stycznia nijak się ma do ich zrealizowania w grudniu. Często dokonuje się przesunięć nadmiaru środków finansowych, które nie zostały wydatkowane zgodnie z planem. Najczęściej te „oszczędności” powstają w wyniku niezrealizowania zaplanowanych inwestycji
- 03.03.2008 20:11 (aktualizacja 15.08.2023 13:15)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze