- Dopiero odkąd strefy nie ma widać jest jak bardzo jest ona potrzebna. Dotąd podjeżdżając płaciłem i mogłem szybko załatwić swoje sprawy. Teraz sporo czasu marnuję na poszukiwania miejsca. Wcale nie jest taniej, bo benzyna i mój czas też kosztują. Ponadto jeżdżenie w kółko to zwiększona emisja spalin, a wszyscy wiemy jaka jest jakość powietrza w naszym mieście - opowiada Krzysztof Tomczyk, przedsiębiorca budowlany.
Nie wszystkie komisje Rady Miejskiej zaopiniowały projekt uchwały o strefie płatnego parkowania pozytywnie. Negatywną opinię wyraziła komisja spraw społecznych. Radny Krzysztof Misiak stwierdził, że większość osób, z którymi o tej sprawie rozmawiał nie chce płacić za parkowanie swoich samochodów.
- Strefa jest obecnie wyłączona i wszyscy widzimy co się dzieje wokół muzeum i przy Urzędzie Miasta. Jestem z całego serca za tym, aby ta strefa płatnego parkowania w takich miejscach newralgicznych występowała. Przede wszystkim po to, by był większa rotacja samochodów - mówił z kolei radny Marek Kubiak.
Strefa Płatnego Parkowania przy jednoczesnym wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji miejskiej powinna ograniczyć liczbę samochodów poruszających się po mieście i równocześnie ograniczyć ilość spalin.
- Warto zwrócić uwagę, że obszar strefy został znaczenie ograniczony. Obezny kształ wynika przede wszystkim z przeprowadzonych przez nas konsultacji społecznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że całość dochodów, jakie strefa wygeneruje pozostaje w mieście i nie będzie inkasowana przez podmiot zewnętrzny nie płacący podatków w Tomaszowie Mazowieckim - mówi prezydent Marcin Witko
Od nowego roku będziemy mieli, tak jak dotychczas dwie podstrefy A i B. Urząd wprowadzi specjalne karty parkingowe. Dzięki nim mieszkańcy Tomaszowa upoważniała będzie do zniżek w strefie A. Ze strefy wyłączono sporo ulic. Są to m.in. ulice: Żwirki i Wigury, Polna i część Szkolnej, a także św. Antoniego za ul. Szkolną.
Jak wyglądać będą obie podstrefy?
1. Podstrefa A:
A-I - obszar wyznaczony następującymi ulicami:
Aleja Piłsudskiego od ul. Krzyżowej do ul. Grunwaldzkiej, ul. Grunwaldzką od Al. Piłsudskiego
do ul. Wschodniej, ul. Wschodnią na odcinku od ulicy Grunwaldzkiej do ul. Polnej, ul. Polną na odcinku
od ul. Wschodniej do ul. Jerozolimskiej, ul. Jerozolimską na odcinku od ul. Polnej do ul. św. Antoniego, Plac Kościuszki, Al. Piłsudskiego do ul. Krzyżowej;
A-II - ul. św. Antoniego od ul. Mościckiego do ul. Szkolnej (po dwóch stronach ulicy),
- ul. Tadeusza Kawki,
- ul. Szkolna na odcinku od ul. św. Antoniego do ul. Bohaterów 14 Brygady,
A-III:
- ul. POW.
2. Podstrefa B:
B-I:
- ul. B. Meca,
B-II
- ul. Zachodnia,
B-III
- ks. St. Grada.
Dyskusję radnych zdominował temat opłat za parkowanie w ulicach wokół Targowiska Miejskiego. Urzędnicy wyjaśniali radnym, że część ulic była budowana przy wsparciu środków unijnych. We wnioskach zobowiązaliśmy do wprowadzenia na nich strefy płatnego parkowania.
Napisz komentarz
Komentarze