Jak wygląda przekierowanie paczki?
W DHL przekierowanie paczki to bardzo intuicyjna usługa, dzięki której można zmienić adres doręczenia i odebrać przesyłkę w bardziej dogodnym miejscu. To bardzo dobre rozwiązanie w losowych przypadkach, ale także, gdy okaże się, że w planowanym dniu odbioru jednak nie będziemy przebywać we wcześniej wskazanym miejscu odbioru paczki. Przed dostarczeniem paczki przez kuriera zamawiający towar otrzymuje powiadomienie mailowe. Zawarte są w nim wszystkie szczegóły odnośnie do przesyłki, w tym nadawca, jej wartość oraz planowany dzień doręczenia. Obok tych informacji najczęściej jest jeszcze podany numer do kuriera, aby można było ustalić wszystkie szczegóły. Odbiorca paczki może również skorzystać z opcji przekierowania paczki w inne miejsce. W wiadomości znajduje się link, z którego należy skorzystać, aby dokonać przekierowania.
Usługa przekierowania paczki
Przekierowanie paczki jest bardzo łatwe i szybkie, należy to zrobić jednak odpowiednio wcześniej. Jeśli prześpimy moment na przekierowanie paczki, to może okazać się to już niemożliwe. Aby skorzystać z przekierowania przesyłki, najlepiej jest skorzystać z panelu dla użytkownika lub przejść do tej opcji bezpośrednio z linka umieszczonego w wiadomości mailowej. Zmiany można dokonać nawet kilka razy, ważne jest jednak, aby zrobić to do 23:59 dnia poprzedzającego dostarczenie przesyłki. Przekierowanie paczki może dotyczyć:
- Przekierowania paczki pod inny adres doręczenia — paczkę można przekierować na alternatywny adres, pod którym kurier zastanie odbiorcę. Może to być dowolny adres.
- Przekierowania paczki do punktu odbioru — paczka może zostać dostarczona także do punktów odbioru paczki np. w sklepie lub na stacje benzynowe czy salony prasowe. Zaletą takich miejsc są długie godziny otwarcia, czasami także w weekendy i święta.
- Zmienić datę doręczenia przesyłki — przekieruj paczkę także na inny dzień, jeśli nie możesz odebrać jej w zaplanowanym terminie doręczenia.
- Anulować odbiór przesyłki — możesz nawet zrezygnować z dostarczenia paczki, jeśli nie chcesz jednak odebrać zamówionego towaru.
Szczegóły odnośnie do usług dodatkowych znajdują się pod adresem: https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/obsluga/kontakt/przekieruj.html.
Co po nieudanej próbie doręczenia przesyłki?
Kurier będzie próbował dostarczyć przesyłkę pod wskazany adres w dniu określonym w mailu lub wiadomości SMS. Jeśli nie zastanie nikogo w ustalonym miejscu, to zabierze przesyłkę ze sobą i będzie próbował ponownie ją dostarczyć następnego dnia. Po pierwszej nieudanej próbie doręczenia paczki dalej będzie ona w posiadaniu kuriera.
Sytuacja zmienia się po kolejnej, czyli drugiej nieudanej próbie doręczenia. Wówczas przesyłka zostanie przekierowana do punktu odbioru przesyłek bez dodatkowych kosztów. Lepiej więc wcześniej przekierować paczkę, aby nie jeździć specjalnie do punktu odbioru. Możesz zmienić adres doręczenia bez zbędnych formalności czy opłat, co pozwoli Ci możliwie najszybciej odebrać zamówiony towar. To ważne szczególnie w przypadku przesyłek „za pobraniem”, za które musisz jeszcze zapłacić. Opcja za pobraniem wybierana jest zwykle przy zakupie bardziej wartościowych przedmiotów, aby kupujący zyskał pewność, że otrzyma dany towar, a także w przypadku odbiorców, którzy preferują płatność gotówką.
Napisz komentarz
Komentarze